Search found 39 matches
- Tue Jun 02, 2026 5:52
- Forum: Tulevia tapahtumia
- Topic: Suomen Asehistoriallinen Seura Someron messuilla lauantaina 13.6.2026
- Replies: 0
- Views: 51
Suomen Asehistoriallinen Seura Someron messuilla lauantaina 13.6.2026
Tulkaahan morjenstamaan!
- Sat May 02, 2026 10:54
- Forum: Tulevia tapahtumia
- Topic: SAHS kevään huutokauppa 16.5. Vantaalla
- Replies: 0
- Views: 313
SAHS kevään huutokauppa 16.5. Vantaalla
https://sahs.fi/sahs-ase-ja-militariahuutokauppa-lauantaina-16-5-2026-kello-12-alkaen-saga-congress-centerin-tiloissa-vantaalla/ Luettelo julkaistaan noin viikkoa ennen sivullamme, liittymällä postituslistallemme saat nopeasti tiedon julkaisusta sähköpostiisi. Sähköpostitiedotteen voit tilata viest...
- Mon Feb 02, 2026 9:40
- Forum: Tulevia tapahtumia
- Topic: Suomen Asehistoriallinen Seura Tamarmsissa 15.2.2026
- Replies: 0
- Views: 735
- Mon Nov 10, 2025 8:45
- Forum: Tulevia tapahtumia
- Topic: Gun Show huutokauppa ja messut järjestetään 15.11.-16.11.2025 Leppävirralla
- Replies: 1
- Views: 610
Re: Gun Show huutokauppa ja messut järjestetään 15.11.-16.11.2025 Leppävirralla
Huutokauppaluettelo julkaistu, ennakkotarjouksia otetaan vastaan.
- Thu Sep 25, 2025 6:51
- Forum: Tulevia tapahtumia
- Topic: Gun Show huutokauppa ja messut järjestetään 15.11.-16.11.2025 Leppävirralla
- Replies: 1
- Views: 610
Gun Show huutokauppa ja messut järjestetään 15.11.-16.11.2025 Leppävirralla
https://sahs.fi/juhlavuoden-gun-show-hu ... i-sisaan/
Myyntipöytiä vielä varattavissa!
Myyntipöytiä vielä varattavissa!
- Thu Dec 19, 2013 22:15
- Forum: Yleinen militaria- ja keräilykeskustelu
- Topic: V R G K radio
- Replies: 1
- Views: 2466
Re: V R G K radio
Ilman kantta ja akku/paristolaatikkoa ym. varusteita (onko edes kantohihnat tallella?) satanen on käypä hinta, edellyttäen että radiossa on kaikki putket tallella. DF22 on nykyisin harvinainen ja oli jo jatkosodan lopulla vaikea saada varaosana. Tuo satanen on siis osien arvo, mutta irrallisia kansi...
- Thu Jul 11, 2013 21:39
- Forum: Venäläinen militaria
- Topic: Pistoolikotelo
- Replies: 21
- Views: 16649
Re: Pistoolikotelo
Leningradin "Marxsist"-tehtaan Makarov-kotelo.
- Sun Jun 23, 2013 20:28
- Forum: Museot, muistomerkit jne.
- Topic: Eurooppa ilman rajoja -näyttely
- Replies: 3
- Views: 5259
Re: Eurooppa ilman rajoja -näyttely
Tulee pakostakin mieleen Valamon aarteiden "rosvoaminen" Suomeen. Oletteko tosiaan sitä mieltä, että ortodoksisen kirkkomuseon voisi kärrätä takaisin Venäjälle??? Ei helkutti, kyllä yksi sukupolvi välissä pitää riittää omistusoikeuden pysyvään siirtämiseen, ellei kyseessä todella ole yksityiseltä in...
- Sun May 26, 2013 21:48
- Forum: Suomen sotahistoria
- Topic: Saksalaisten sotasairaala Jyväskylässä
- Replies: 1
- Views: 2750
Re: Saksalaisten sotasairaala Jyväskylässä
Eikös tuo Saksalaisten parakki siirretty Lapista vasta sodan jälkeen työväen tanssipaikaksi? Näin olen jostain lukenut.
- Thu Nov 01, 2012 10:02
- Forum: Suomalainen militaria
- Topic: Korsuradio
- Replies: 1
- Views: 2506
Re: Korsuradio
Tuota Hellbergin korsuradiota näyttää eniten säilyneen keräilijöillä. Kolmas kotimainen valmistaja oli Philipsin omistama Fenno: http://personal.inet.fi/koti/antero.tanninen/Radiotaulukko/Fenno-kenttaradio.htm Siihenkin kuuluu etupuolelle tuleva suojakansi jossa on shakkilautakuvio, mahdollisesti pa...
- Sat Sep 04, 2010 18:51
- Forum: Suomalainen militaria
- Topic: Kyynel -partioradio ja muut aikalaiset
- Replies: 15
- Views: 9351
Re: Kyynel -partioradio ja muut aikalaiset
Töpö oli yhden taajuuden pitkäaaltovastaanotin, joka oli viritetty kuuntelemaan Lahden pitkäaaltoaseman taajuutta. Vain pari säilynyttä vastaanotinta tunnetaan, sillä pahviputken pätkään koottuna se meni sodan jälkeen herkästi mamman toimesta hellaan tai hajosi kosteassa.
- Fri Jul 02, 2010 21:53
- Forum: Yleinen militaria- ja keräilykeskustelu
- Topic: LV-217 / PRC-77 siviilikäyttö?
- Replies: 12
- Views: 8726
Re: LV-217 / PRC-77 siviilikäyttö?
Yksi on keräilykappale, kaksi jo kokoelma. Laittomiakin radiolähettimiä saa säilyttää keräilytarkoituksessa. Jos niillä haluaa kuunnella, pidä mikki irroitettuna, jos niitä haluaa pitää kokoelmaesineinä näytillä, pidä sähköjohto irti. Kiistaton tapa deaktivoida radiolähetin on sulakkeen irrottaminen...
- Mon Jun 28, 2010 17:07
- Forum: Yleinen militaria- ja keräilykeskustelu
- Topic: LV-217 / PRC-77 siviilikäyttö?
- Replies: 12
- Views: 8726
Re: LV-217 / PRC-77 siviilikäyttö?
Ei onnistu kuin radioamatööriluvilla mainitsemillasi taajuusalueilla. Muille sakot ja värmeet takavarikkoon.
- Sat Apr 03, 2010 21:47
- Forum: Suomalainen militaria
- Topic: Mikäs vempain se tämä on ?
- Replies: 3
- Views: 3004
Re: Mikäs vempain se tämä on ?
Se on sammakko. Ihan joka armeijan käytössä ollut työkalu, jolla kiristetään vaijereita. Viestimiehet tarvitsivat maston harustamiseen, Pioneerit ehkä lauttojen ja siltojen vaijerointiin... Kun lenkistä vetää, leukojen väliin jäävä vaijeri puristuu ja löysät voi keriä pois sekä kiinnittää vaijerin p...
- Fri Jan 29, 2010 18:41
- Forum: Suomalainen militaria
- Topic: LV-301 radion hinta?
- Replies: 23
- Views: 12639
Re: LV-301 radion hinta?
LV=Lähetin-Vastaanotin, valmistettiin se missä tahansa. Mallit 301 ja 302 ovat tosiaan Ruåtsalaisia, mutta seuraavat 303 eteenpäin kotoisin Neuvostojen maasta. Eli numero meni viihde-elektroniikassa väärin.