jiipee76 wrote:Missähän nämä kaksi?![]()
Moderator: Juha Tompuri
jiipee76 wrote:Missähän nämä kaksi?![]()
Kyllä vaan ja jos ne johonkin lahjoitetaan niin minun pihaani.Olof wrote:Pak40, Sakemanneja.
Kyllä tuokin löytyy GOOGLElla kun tietää miten hakee...Missä sijaitsi "Hotel Kaiser Wilhelm"?
Näinhän se oli ja itse hotelli oli muistaakseni pelkkä teltta.igorrock wrote:Kyllä tuokin löytyy GOOGLElla kun tietää miten hakee...Missä sijaitsi "Hotel Kaiser Wilhelm"?![]()
Eli ko. nimellä Jääkärit kutsuivat keskellä Merenkurkkua olevaa luotoa joka oli heidän vakituinen lepopaikkansa matkalla ruotsin puolelle.
Pakko myöntää sivistymättömyyteni mutta eivät kyllä minua auttaneet. Ennemminkin tuo paikan nimi jonka aika helposti kytkee keisarin vallan aikaiseen saksaan ja siten myös Jääkäreihin, viime kahinan aikaiseen "ympäristöön" kun se ei oikein istunut....Kysyjän nimimerkki ja kuva antoivat hyvän vihjeen.
"medan Luoma och Kiviniemi först kl. 6 på morgonen bröto upp ... De fortsatte sedan på skidor höger om Stubbens fyr ut mot Helsingkallan, varunder de vilade en stund i det mitt emellan dessa två ställen resta tältet, som var avsett till viloplats för tysklandsfararna. Detta tält, som kallades »Hotel Kaiser Wilhelm», hade ombesörjts av C. J. von Essen. I tältet funnos filtar, ett primuskök, socker, te, kakao och skorpor."Schmarden wrote:Näinhän se oli ja itse hotelli oli muistaakseni pelkkä teltta.igorrock wrote:Kyllä tuokin löytyy GOOGLElla kun tietää miten hakee...Missä sijaitsi "Hotel Kaiser Wilhelm"?![]()
Eli ko. nimellä Jääkärit kutsuivat keskellä Merenkurkkua olevaa luotoa joka oli heidän vakituinen lepopaikkansa matkalla ruotsin puolelle.