Ampujalasit

Yleinen keskustelu aseista ja asekeräilystä.
User avatar
Canet
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 3280
Joined: Fri Sep 29, 2006 11:51
Location: Länsirannikko

Re: Ampujalasit

Post by Canet »

ONko jollakulla käyttökokemusta tuosta "aperture sight" - eye pal -jutusta? Mielenkiintoinen keksintö.

Jonkinlaista ongelmaa tähtäämisen kanssa on tullut - se tietty, ettei osu :mrgreen: , mutta tähtäinkuva voisi olla selkeämmin näkyvä - pitää yrittää päätä taivuttamalla etsiä kohtaa, jolla näkisi silmälasin linssin läpi selvimmän kuvan - hankalaa.. Muuten "monitehot" ovat kyllä olleet toimivat.

Mites valopistetähtäin ja "monitehot" - ovatko toiset havainneet tässä yhdistelmässä ongelmia?

User avatar
sniperi
res vänr
res vänr
Posts: 810
Joined: Wed Nov 12, 2008 0:06
Location: Kiovan kivääritehdas

Re: Ampujalasit

Post by sniperi »

High Power wrote:
sniperi wrote:silikonia siellä sisällä...samaa kuin nykyneideillä rintavarustuksessa....toimiiko se kylmässä?
Nöpöttääkö linssikin kylmässä? :mrgreen:

eikai ny sentään kokonaan nöpötä???
säätönupit korkeintaan... :moshaa

Sapööri
sotvm1
sotvm1
Posts: 686
Joined: Mon Mar 09, 2009 16:08

Re: Ampujalasit

Post by Sapööri »

Canet wrote:ONko jollakulla käyttökokemusta tuosta "aperture sight" - eye pal -jutusta? Mielenkiintoinen keksintö.
Minulla on tuo käytössä ja olen ollut tyytyväinen. Halpa ja toimiva helpotus sumeisiin tähtäimiin. Tulokset paranee ja ennenkaikkea ampumisen ilo lisääntyy huomattavasti.

suoja
ylik
ylik
Posts: 188
Joined: Mon Jan 21, 2008 15:25

Re: Ampujalasit

Post by suoja »

Rokka wrote:Mitähän tuollainen linssi maksaa ?

...perustuu johonkin nesteeseen, mitenhän tuo toimii kylmällä Suomessa ?

- j o n i -
Soitin ja kysyin. 184€ postikuluineen/linssi
Ei mun mielestä mikään paha?
"Jospa ihmiset tietäisivät, kuinka terveellistä ampuminen on, rientäisivät he kilvan sitä harjoittelemaan".
P.E. Svinhufvud

User avatar
Canet
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 3280
Joined: Fri Sep 29, 2006 11:51
Location: Länsirannikko

Re: Ampujalasit

Post by Canet »

Saako noita "aperture sighteja" lähempää kuin Jenkilästä?

Sapööri
sotvm1
sotvm1
Posts: 686
Joined: Mon Mar 09, 2009 16:08

Re: Ampujalasit

Post by Sapööri »

Canet wrote:Saako noita "aperture sighteja" lähempää kuin Jenkilästä?
En siitä tiedä, mutta noin viikossa ja alle 5€:n postimaksulla kolahtaa postilaatikkoon, kun tuolta sivulta tilaa. Ripeä palvelu. Jos ottaa vaikka useamman parin (kivääri- ja pistoolimallin), niin ne tulee samalla alle vitosen postikuluilla.

User avatar
M/62
sotvm2
sotvm2
Posts: 642
Joined: Sun Oct 16, 2011 0:47

Re: Ampujalasit

Post by M/62 »

smokeball wrote:Olen ihmetellyt, miten rynkyllä osuu vaikkei mitään muuten näkisi. :miettii:
As viewing through a pinhole can much improve clarity of vision of people with refractive error, in an emergency a clear view can sometimes be obtained by looking through a single improvised pinhole.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pinhole_glasses

Post Reply

Return to “Yleinen asekeskustelu”