Kysymys

Yleinen keskustelu aseista ja asekeräilystä.
Post Reply
jaska
maj
maj

Kysymys

Post by jaska »

kuka on oikeutettu pitämään tiedostoa luvanvaraisista aseenosista?Riittääkö keräilijästatus vai tarvitaanko tiedostonpito-oikeus?Tällaista tuossa pohdittiin parin kaverin kanssa.

J
luutn
luutn

Re: Kysymys

Post by J »

jaska wrote:kuka on oikeutettu pitämään tiedostoa luvanvaraisista aseenosista?Riittääkö keräilijästatus vai tarvitaanko tiedostonpito-oikeus?Tällaista tuossa pohdittiin parin kaverin kanssa.
Molemmat vaaditaan.
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -

CH
kenrmaj
kenrmaj

Post by CH »

+1. Ja jos sinulla on tiedostonpito-oikeus, et tarvitse erillistä hankkimislupaa paineenalaiselle osalle.
NELJÄNTENÄTOISTA VIIDENTOISTA JÄLKEEN KOHDALLA JOHON JOENSUUN KAUPUNKI NÄKYY ODOTTAA ST CH KOKEESSA ENEMPIÄ OHJEITA ELLEI PIKAISTA PERUUTUSTA STOP

76253r
sotvm1
sotvm1

Post by 76253r »

CH wrote:+1. Ja jos sinulla on tiedostonpito-oikeus, et tarvitse erillistä hankkimislupaa paineenalaiselle osalle.
Jos on esim. m39:lle luvat niin voi ostaa 7,62 piippuja ja mosin nagantin sulkukappaleita niin paljon kuin haluaa, tosin nämä kaikki täytyy luvittaa ei tarvitse hankkia erillistä hankkimislupaa, näin ovat laitoksella minulle sanoneet. Eikös tuo hankkimislupa ole olennainen silloin kun ei ole saman kaliberista/samanlaista asetta jollaisen osia on ostamassa..?
Jep.

Stoppari
vääp
vääp

Post by Stoppari »

Tämä on semmoinen juttu, että eri paikoissa ollaan asiasta eri mieltä...Siis nyt täällä pohjanmaalla ns.Lahti-pistooli jutun ydinkysymys on tässä, voiko asekeräilijä statuksen omaava pitää hallussaan mielivaltaista määrää aseen osia, jos on hallussapitolupa vastaavalle aseelle.Hovioikeudelta olisi pitänyt tulla asiaan ratkaisu ensiviikon perjantaina, mutta on kuulemma aikaa muutettu tammikuun 19.päivään.Uskomatonta touhua Suomen oikeuslaitokselta, helmikuussa tulee täyteen ko. farssin alusta viisi vuotta...
Nikke Pärmi: "Tuoda, tuoda, kun kaikki toised olivad pessimisdejä, niin minä yksin olin onanisdi."

76253r
sotvm1
sotvm1

Post by 76253r »

Noin mulle sanottiin ylivieskan poliisilaitoksella

Edit. En ole asekeräilijä, riittää että on samanlaiselle aseelle luvat.
Jep.

Post Reply

Return to “Yleinen asekeskustelu”