Avustajia/Aseita elokuvan kuvauksiin

Yleinen keskustelu aseista ja asekeräilystä.
Herr Unteroffizier
stm
stm

Re: Avustajia/Aseita elokuvan kuvauksiin

Post by Herr Unteroffizier »

leon wrote:Jos itse lainaisin materiaalia johonkin elokuvaan,haluaisin tutustua käskirjoitukseen etukäteen. Ihan vaan senkintakia että kuvassa omasta mielestäni "hyvikset" voittaisivat eikä päinvastoin...
-ja muutoinkin ettei elokuvan tarina sodi "hyvää makua" vastaan.
Epäilen että historiankirjojen mukaan tai mukaillen kirjoitettu tarina on aikalailla sellainen että se ei sodi hyvää makua vastaan ja se että voittaako hyvikset vai pahikset on omista aatteista kiinni, historia on se mikä se on. Ja tosiaan jos joillain on ollut ongelmia tavaroittensa kanssa, se ei hirveästi minua kiinnosta eikä varmaan muuta yhtään mitään (toisin sanoen en kaipaa selityksiä mitä on käynyt, meillä ei ole käynyt tällaista).

Olen jo kerran sanonut kuinka meillä tavaroita käsitellään ja jos sen aseen kanssa on itse liikkeellä enpä usko että sitä hirveästi kolhitaan. Eikä tietenkään ole tarkoitus tuoda sitä isoisältä saatua kivääriä mukaan, eihän kukaan selväjärkinen tee niin, ainakaan minun mielestä, mutta maassamme on varmaan sen 5000 perus 91 kivääriä jotka ovat jo jonkin kolhun saaneet ja sen takia eivät vaadi silkkihansikkaita käsittelyyn.

Eipä siinä saimme jo toista kautta tarvitsemamme aseet ja avustajat, silti kiitokset kaikille asiallisesti vastanneille, tästä kehkeytyi melkoin viestiketju, en tiedä sitten onko kaikki vastanneet ihan oikeasti joskus lainanneet tavaroita, osa varmastikkin on ja on harmi jos tuollaista tapahtui, olkoonkin että yleensä tällainen "mustamaalaaminen" johtuu aivan jostain muusta kuin esim aseen kolhimisesta tms. Olen itsekkin kuullut paljon "juttuja" osa ikävä kyllä totta, ja tämä tietenkin jonkin verran vaikeuttaa harrastusta. On ikävää jos jonkun elämä nyt sirpaloitui kun tulin tänne foorumille ja kysyin halukkaita avustajia, en tee sitä enää. Toki edellenkin halukkaat avustajat voivat ottaa yhteyttä joitain rooleja ja isoja kuvia on ottamatta joihin voi ottaa lisää avustajia lähinnä venäläisiksi. over and out

wanhempimestari
sotvm1
sotvm1

Post by wanhempimestari »

Herr Unteroffizier wrote:
leon wrote:Jos itse lainaisin materiaalia johonkin elokuvaan,haluaisin tutustua käskirjoitukseen etukäteen. Ihan vaan senkintakia että kuvassa omasta mielestäni "hyvikset" voittaisivat eikä päinvastoin...
-ja muutoinkin ettei elokuvan tarina sodi "hyvää makua" vastaan.
Epäilen että historiankirjojen mukaan tai mukaillen kirjoitettu tarina on aikalailla sellainen että se ei sodi hyvää makua vastaan ja se että voittaako hyvikset vai pahikset on omista aatteista kiinni, historia on se mikä se on. Ja tosiaan jos joillain on ollut ongelmia tavaroittensa kanssa, se ei hirveästi minua kiinnosta eikä varmaan muuta yhtään mitään (toisin sanoen en kaipaa selityksiä mitä on käynyt, meillä ei ole käynyt tällaista).

Olen jo kerran sanonut kuinka meillä tavaroita käsitellään ja jos sen aseen kanssa on itse liikkeellä enpä usko että sitä hirveästi kolhitaan. Eikä tietenkään ole tarkoitus tuoda sitä isoisältä saatua kivääriä mukaan, eihän kukaan selväjärkinen tee niin, ainakaan minun mielestä, mutta maassamme on varmaan sen 5000 perus 91 kivääriä jotka ovat jo jonkin kolhun saaneet ja sen takia eivät vaadi silkkihansikkaita käsittelyyn.

Eipä siinä saimme jo toista kautta tarvitsemamme aseet ja avustajat, silti kiitokset kaikille asiallisesti vastanneille, tästä kehkeytyi melkoin viestiketju, en tiedä sitten onko kaikki vastanneet ihan oikeasti joskus lainanneet tavaroita, osa varmastikkin on ja on harmi jos tuollaista tapahtui, olkoonkin että yleensä tällainen "mustamaalaaminen" johtuu aivan jostain muusta kuin esim aseen kolhimisesta tms. Olen itsekkin kuullut paljon "juttuja" osa ikävä kyllä totta, ja tämä tietenkin jonkin verran vaikeuttaa harrastusta. On ikävää jos jonkun elämä nyt sirpaloitui kun tulin tänne foorumille ja kysyin halukkaita avustajia, en tee sitä enää. Toki edellenkin halukkaat avustajat voivat ottaa yhteyttä joitain rooleja ja isoja kuvia on ottamatta joihin voi ottaa lisää avustajia lähinnä venäläisiksi. over and out

Olen aika kauan (toistakymmentä vuotta) ollut alan hommissa ja tiedän ettei ohjaajaa yleensä kiinnosta pätkääkään mitä rekvisiitalle tapahtuu.
Järkkäri sitten joutuu naama punasena hoitamaan asian kuntoon, jos pystyy. Jos itse on mukana, ei sekään välttämättä auta.
Pelkkä nimi loppuplanssissa ja lippu näytökseen ei läheskään aina ole riittävä korvaus, vaikka tuotanto niin usein luulee. Innokkaita harrastajia aina löytyy kaikesta huolimatta.

HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by HL/A »

Omien huonojen kokemusteni jälkeen tein jo aikaa sitten päätöksen etten enää lainaa kalustoani kuvauksiin, esityksiin enkä edes näyttelyihin. Ei tule enää vahinkoja eikä mielipahaa. Hankkikoot tarvitsijat tavaransa mistä haluavat tai olkoot ilman.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.

Herr Unteroffizier
stm
stm

Eli nyt olisi sitten tarvis yhdelle miehelle ja emmalle jos joltakulta sellainen löytysi. Kuvaukset olisivat heinolassa 27.3 ja kyyditys järjestynee jollain tapaa, toki muitakin innokkaita mukaan otetaan jos haluaa tulla. eli ilmoittautuminen yv:llä ja lisätietoja numerosta 0468961210

Herr Unteroffizier
stm
stm

Ja jälleen olisi tarve miehille ja paikkana ruotsinpyhtää, noin 18km loviisasta itään päivämäärä 10.4.10 lauantai. pienikokoisia noin maks 180cm. Tarkoitus on kuvata yökuvaus jossa saksalaiset hyökkäävät neuvostojoukkojen kimppuun eräässä kylässä saksan itärintamalla. Avustajia tarvitsemme neuvostosotilaiksi. kuvaukset alkavat noin klo 21 joten hieman ennen pitäisi paikalla olla. omia aseita voi ottaa mukaan ja etenkin se emma mikä meiltä jälleen puuttuu olisi parempi kuin hyvä. osoitteen saa minulta niin kuin lisätietojakin. kuvaukset päättynee noin klo 00-01.

leon
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by leon »

Kuinkas tämä "VERIMALJA" elokuva edistyy ?

leon
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by leon »

Nostetaampa taas esille, eli kuuluneeko mitään uutta ? http://verimalja.com/

Birke
ylik
ylik

Post by Birke »

leon wrote:Nostetaampa taas esille, eli kuuluneeko mitään uutta ? http://verimalja.com/
http://www.facebook.com/verimalja/
Näyttäisihän tuo valmistuvan pikkuhiljalleen..
Unternehmen Birke

Post Reply

Return to “Yleinen asekeskustelu”