Jeps. Hyvä, juurikin jotain tämmöisiä ideoita kaipaan. Kiitos.
Toi kuuden aseen katosta roikkuva teline on näppärä, ei vaan käy itselle, mutta on näppärä idea.
Mulla on tuo katon kulma niin ongelmallinen, ettei ihan suoraan pysty tuota katonlapetelineen ideaa tommoisenaan hyödyntämään, mutta tarvii pikkuisen tuumailla ja tehdä koeponnistuksia. Jotain tuollaista jo aiemminkin mietiskelin, jossa olisi piiput rinkulan sisällä ja tukin kaulalle tulisi jonkinlainen koukku, se vaan vaatii metallista telinettä. Tarvii silloin myös mitoittaa juuri tiettyä asetyyppiä varten. Puusta jos tekisi niin pystyn itsekin tekemään ja siten vielä, että pystyy vaihtamaan pikkuisen erilaistakin torrakkoa telineeseen, niin semmoinen olisi ideaali. Myös tila korkeussuunnassa asettaa omat tiukat rajoituksensa, ei viitsisi aina huoneeseen tullessa tai patruunakaapilla käydessä hakata päätään aseisiin ja/tai telineeseen.
Kuvia, linkkejä, piirroksia, ideoita vaan peliin. Uskoisin tämän aiheen kiinnostavan useampaakin palstan lukijaa
Olipa miekka miestä myöten, kalpa kantajan mukahan,
jonka kuu kärestä paistoi, päivä paistoi lappeasta,
tähet västistä välötti, hevonen terällä hirnui,
kasi naukui naulan päässä, penu putkessa puhusi.
Olen nähnyt semmosen jossa oli trissat ja sen sai laskea ales narulla, syynä ratkaisuun ei ollut tilanpuute vaan kun sai asehuone statuksen oli parhaat tarkkuusvehkeet sielä koska pöly lasketuu ylhäältä ales. Tietenki se ettei niitä käpälöidä hikisin käsin, kasa ampuja lainaa emäntäänsä mutta ei kiivääreitänsä.
Jos haluat kokeilla niin mulla olisi TODELLA voimakkaita magneetteja. Niihin varmaan saisi kiinni aikas näppärästi kaikkea raudasta tehtyä. Muistaakseni pitää yli kymmenen kiloa ja halkaisijaltaan ovat jotain 50 senttisen kokoisia. Itse ajattelin kokeilla että liimaan kangasta tai huopaa tuohon magneetin pintaan ja sillä taskupistooleita peltiseinään kiinni.
eklu wrote:Laittaisinko aseen magnetisoitumaan, en laittaisi. Mielipide on mun mut aatteleppa ite. Tämäkin varmaan poistetaan kun Eklu näin hirveitä kertoo.
Ei ainakaan aseesta irrotetut osaset pääse katoamaan... kun koko vehje magnetisoituu...
Mulla on palasina 1911 ja osat tallessa ite purannu mut vielä en ole niin masentunut ollu että saisin kasaan, vaihdoin piipun pitemmäksi ja puolituumanen jenka päähän. Jokainen saa miettiä miksi ja toimiiko, jenka ny ainakin on ja pysyy. Jos se olisi magnetisoitu niin meniskö itellään paikoilleen, en usko vaikka eihän tämä uskonasia ole. No yksi kaveri tulee kylään niin saa sammuttaa valot ja hopladaa.
Täytyykin kokeilla mitä magneetti tekee. Ripustan tänään magneetilla pistoolin seinään ja katson magnetisoituuko se. Olkoon alkuun viikon seinässä ja testaan sitten jääkö siihen rauta kiinni. Raportoin kun tilanne selviää.
Ottakaa ruuvimeisseli ja käärikää sähköjohtoa sen ympäri ja räpsytelkää kymmenisenkertaa akkulaturilla, pysyy ruuvit. Kertokaa tuliko magneettia niin kerron miten saa pois.
Aihe lipsahti hienosti sähkömagnetismiksi ja insinööritieteiksi, jäi nyt mietityttämään että kuinkas kävi? Ohjautuuko jo luoditkin maan magneettikenttien mukaan?
Olipa miekka miestä myöten, kalpa kantajan mukahan,
jonka kuu kärestä paistoi, päivä paistoi lappeasta,
tähet västistä välötti, hevonen terällä hirnui,
kasi naukui naulan päässä, penu putkessa puhusi.