Asehuone/pistooli- ym asetelineet; vinkkejä kaivataan!

Yleinen keskustelu aseista ja asekeräilystä.
M-39
kaartsotvm6
kaartsotvm6

Re: Asehuone/pistooli- ym asetelineet; vinkkejä kaivataan!

Post by M-39 »

No oma ratkaisu joka syntyy sekä puusta että metallista kumpaa haluaa käyttää ja kun hyväksyttystä tilasta loppuu seinät otetaan myös katto käyttöön :-D
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

1st Sergeant
res luutn
res luutn

Post by 1st Sergeant »

Jeps. Hyvä, juurikin jotain tämmöisiä ideoita kaipaan. Kiitos.

Toi kuuden aseen katosta roikkuva teline on näppärä, ei vaan käy itselle, mutta on näppärä idea.

Mulla on tuo katon kulma niin ongelmallinen, ettei ihan suoraan pysty tuota katonlapetelineen ideaa tommoisenaan hyödyntämään, mutta tarvii pikkuisen tuumailla ja tehdä koeponnistuksia. Jotain tuollaista jo aiemminkin mietiskelin, jossa olisi piiput rinkulan sisällä ja tukin kaulalle tulisi jonkinlainen koukku, se vaan vaatii metallista telinettä. Tarvii silloin myös mitoittaa juuri tiettyä asetyyppiä varten. Puusta jos tekisi niin pystyn itsekin tekemään ja siten vielä, että pystyy vaihtamaan pikkuisen erilaistakin torrakkoa telineeseen, niin semmoinen olisi ideaali. Myös tila korkeussuunnassa asettaa omat tiukat rajoituksensa, ei viitsisi aina huoneeseen tullessa tai patruunakaapilla käydessä hakata päätään aseisiin ja/tai telineeseen.

Kuvia, linkkejä, piirroksia, ideoita vaan peliin. Uskoisin tämän aiheen kiinnostavan useampaakin palstan lukijaa
Olipa miekka miestä myöten, kalpa kantajan mukahan,
jonka kuu kärestä paistoi, päivä paistoi lappeasta,
tähet västistä välötti, hevonen terällä hirnui,
kasi naukui naulan päässä, penu putkessa puhusi.

M-39
kaartsotvm6
kaartsotvm6

Post by M-39 »

Juu kiinnostuksella otetaa kaikki ideat vastaan :smile:
Image

eklu
res vänr
res vänr

Post by eklu »

Olen nähnyt semmosen jossa oli trissat ja sen sai laskea ales narulla, syynä ratkaisuun ei ollut tilanpuute vaan kun sai asehuone statuksen oli parhaat tarkkuusvehkeet sielä koska pöly lasketuu ylhäältä ales. Tietenki se ettei niitä käpälöidä hikisin käsin, kasa ampuja lainaa emäntäänsä mutta ei kiivääreitänsä.

Kessu
vääp
vääp

Post by Kessu »

Jos haluat kokeilla niin mulla olisi TODELLA voimakkaita magneetteja. Niihin varmaan saisi kiinni aikas näppärästi kaikkea raudasta tehtyä. Muistaakseni pitää yli kymmenen kiloa ja halkaisijaltaan ovat jotain 50 senttisen kokoisia. Itse ajattelin kokeilla että liimaan kangasta tai huopaa tuohon magneetin pintaan ja sillä taskupistooleita peltiseinään kiinni.

eklu
res vänr
res vänr

Post by eklu »

Laittaisinko aseen magnetisoitumaan, en laittaisi. Mielipide on mun mut aatteleppa ite. Tämäkin varmaan poistetaan kun Eklu näin hirveitä kertoo.

leon
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by leon »

eklu wrote:Laittaisinko aseen magnetisoitumaan, en laittaisi. Mielipide on mun mut aatteleppa ite. Tämäkin varmaan poistetaan kun Eklu näin hirveitä kertoo.
Ei ainakaan aseesta irrotetut osaset pääse katoamaan... kun koko vehje magnetisoituu... :-D

eklu
res vänr
res vänr

Post by eklu »

Mulla on palasina 1911 ja osat tallessa ite purannu mut vielä en ole niin masentunut ollu että saisin kasaan, vaihdoin piipun pitemmäksi ja puolituumanen jenka päähän. Jokainen saa miettiä miksi ja toimiiko, jenka ny ainakin on ja pysyy. Jos se olisi magnetisoitu niin meniskö itellään paikoilleen, en usko vaikka eihän tämä uskonasia ole. No yksi kaveri tulee kylään niin saa sammuttaa valot ja hopladaa.

sniperi
res vänr
res vänr

Post by sniperi »

jos piippu magnetisoituu niin siitä voi seurata se että läpi menevä rautakuula joutuu epäkoherrenttiin tilaan...ja alkaa vemputtaa

eklu
res vänr
res vänr

Post by eklu »

9mm rautahylsyistä Saksan sodanaikasta saapi halvalla 1000 kpl lootissa mitähän ne luodit on, lataus kp tasoa. Tuli vaan raudasta mieleen.

Kessu
vääp
vääp

Post by Kessu »

Täytyykin kokeilla mitä magneetti tekee. Ripustan tänään magneetilla pistoolin seinään ja katson magnetisoituuko se. Olkoon alkuun viikon seinässä ja testaan sitten jääkö siihen rauta kiinni. Raportoin kun tilanne selviää.

FN_1899
sotvm2
sotvm2

Post by FN_1899 »

En usko, että tapahtuu mitään. Sähkömagneetista en ole niin varma, mutta ei sekään voi kauaa vaikuttaa ilman varausta.

eklu
res vänr
res vänr

Post by eklu »

Ottakaa ruuvimeisseli ja käärikää sähköjohtoa sen ympäri ja räpsytelkää kymmenisenkertaa akkulaturilla, pysyy ruuvit. Kertokaa tuliko magneettia niin kerron miten saa pois.

Kessu
vääp
vääp

Post by Kessu »

Itse olen FN.n kanssa samalla kannalla mutta täytyy koittaa. Tässä ei olla tekemässä magneettia, joten tuo Eklun homma ei koske tätä asiaa.

1st Sergeant
res luutn
res luutn

Post by 1st Sergeant »

Aihe lipsahti hienosti sähkömagnetismiksi ja insinööritieteiksi, jäi nyt mietityttämään että kuinkas kävi? Ohjautuuko jo luoditkin maan magneettikenttien mukaan?
Olipa miekka miestä myöten, kalpa kantajan mukahan,
jonka kuu kärestä paistoi, päivä paistoi lappeasta,
tähet västistä välötti, hevonen terällä hirnui,
kasi naukui naulan päässä, penu putkessa puhusi.

Post Reply

Return to “Yleinen asekeskustelu”