Palvelusaseammunnat

Yleinen keskustelu aseista ja asekeräilystä.
sniperi
res vänr
res vänr

Re: Palvelusaseammunnat

Post by sniperi »

Jos tulkitaan noin niin sitten esim jenkkien kaikki 1911 variantit kelpaisivat perinnekisoihin oli vuosimalli sitten 1917 tai 2009 ja versioitakin löytyy hieman viriviri suoraan tehtaalta....

D166xM39 wrote:
sniperi wrote:Wantteri P1 ei ole hyväksyttyjen listalla perinneammuntalistassa.
Vain P38.
RESUL wrote:RESUL / PERINNEASEIDEN MALLIKOHTAISET LUOKITUKSET
Liite Reserviläisurheiluliitto ry:n perinneasekilpailujen sääntöihin 01.01.2009

Huom. Kilpailuaseiden mallinmukaisuus ei tarkoita alkuperäisyyttä, vaan että
ase on tunnusmerkeiltään alkuperäisen kaltainen vaikkakin ehkä uudempaa valmistetta
tai rakennettu muiden kuin alkuperäisten historiallisten valmistajien toimesta!
Tuon yllä mainitun kohdan perusteella olen ollut siinä uskossa, että P1:n menee P38:na perinneaseissa.

D166xM39
tstopp
tstopp

Post by D166xM39 »

P38:akin tehtiin vuosituhannen vaihteessa erä ja eikö Bellumia, Ukko-Mauseria, FN HP:tä ja monia muita listalla olevia saa myös ihan tehdasuusina. Tuosta on ollut puhetta ennenkin, muttei kukaan ole yksiselitteisesti osannut sanoa, että missä se raja tarkalleen ottaen menee.

No ainakaan minua ei ole vielä heitetty pihalle vielä niistä harvoista ammunnoista, missä mukana olen P1 kourassa ollut, tai edes semmoisesta vihjaillut. Sanokaa nyt heti, jos olen pahasti väärässä.
Reippaan ampumaharrastuksen voittaa vain vielä reippaampi ampumaharrastus.

sniperi
res vänr
res vänr

Post by sniperi »

D166xM39 wrote:P38:akin tehtiin vuosituhannen vaihteessa erä ja eikö Bellumia, Ukko-Mauseria, FN HP:tä ja monia muita listalla olevia saa myös ihan tehdasuusina. Tuosta on ollut puhetta ennenkin, muttei kukaan ole yksiselitteisesti osannut sanoa, että missä se raja tarkalleen ottaen menee.

No ainakaan minua ei ole vielä heitetty pihalle vielä niistä harvoista ammunnoista, missä mukana olen P1 kourassa ollut, tai edes semmoisesta vihjaillut. Sanokaa nyt heti, jos olen pahasti väärässä.
Tuota vastausta ei tienne monikaan koska parisen vuotta sitten tinkasin jokuselta silmäätekevältä eri instansseista (mm resul ja AHY) saako P1 osallistua perinnepistoolikisoihin ja kukaan ei antanut suoraa vastausta suoraan kysymykseen. Vastaus oli: Katso listalta.
Jos tiukasti tuota tulkkaa niin listalla ei ole P1 vaan P38. :shock:
Tuli sitten hankittua kalliimpi peli kunnei ollut selvää voiko P1 ampua mitään SM tasolla.

Tekeekös joku bellumia uutenakin?
Vielä jos tekisivät 10 patin tarvikelippaan...

D166xM39
tstopp
tstopp

Post by D166xM39 »

No tuohon on nyt sitten selvä vastaus saatava, että käykö P1 perinneammuntaan vaiko eikö. Laitan kyselyä Resul:iin ja kerron vastauksen, jos ja kun sen aikanaan saan.

Eipä taideta sitten kuitenkaan Bellumia enää tehdä, mutta ainakin 90-lvulla vielä tehtiin.
Image

D166xM39
tstopp
tstopp

Post by D166xM39 »

Sain vastauksen Walther P1:n soveltuvuudesta perinnepistooliammuntoihin Resul:n ampumatoimikunnasta. Isot kiitokset sinne nopeasta ja huojentavasta vastauksesta. Eli P1 käy hyvin perinnepistooliksi kumpaankin:

4.2. Perinnepistooli:
A. Avoin perinnepistoolimalli
B. Suomessa käytetty perinnepistoolimalli

sniperi
res vänr
res vänr

Post by sniperi »

no sepä hyvä...siinä kohtuuhintainen kisapeli.
Harmi kun on vain 8p lipas...muuten olisi hjuva myös nykyammuntoihin

Post Reply

Return to “Yleinen asekeskustelu”