Minä olen tykännyt käyttää kotimaista CC-606 lukko- ja aseöljyä, on hieman paksumpaa kuin muut suihkittavat aseöljyt.
Jotenkin minulla on sellainen mielikuva että tuo puolustusvoimien spray-öljy olisi ollut melko samantyyppistä tuon CC:n kanssa, mutten mene vannomaan ovatko samaa tavaraa.
Mikä aseöljy kova-kromattuun piippuun?
- Re-Activator
- ylik
Re: Mikä aseöljy kova-kromattuun piippuun?
Jep, Shellin tekemää koneenosien suojaöljyä. Säilytys aikaseks suojaks tosi hyvä aine.taifun wrote:upinniemessä vuonna 1993 rynchesteriehin tarjottiin puupäiden ampumisen jälkeen kassun ovella ENSIS oilia. kuka tämän oli valmistanut jäi mysteeriksi olisiko ollut shell.
sitten puhdistattessa omiin öljypulloihin tuli anticorrolia.
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -
-
- sotvm1
Jos Sulla menee "pilkun viilaukseen", niin mulla menenee vanhaan faktaan.jckcollector wrote:Voi mennä jo pilkun viilauksen puolelle, mutta kysynpä kuitenkin![]()
Mikä aseöljy toimii kova-kromatussa piipussa (Tigr) parhaiten puhdistus- ja suojausominaisuuksiltaan ?
Vai onko tuolla öljyn laadulla/merkillä kromauksen takia merkitystä lainkaan?
Ekat kotimaiset "kovakromaukset" oli ihan pe...tä. Torvet ruostui varastorasvoissa käyttämättöminä.Muistan tapauksen aikanaan, ei joutunu korvaamaan kun oli todistettavati ollu varaston jälkeen ainoastaan kaapissa ampumattomana. On toki tekniikka ja laatu sittemmin parantunu, muutta onko miehissä tapahtunu samaa?
- Polarfuchs
- sotvm1
Valmetin rynkkyjen piippujen kromaus ei oikein tahtonut aluksi onnistua, Sakon piippujen laatu oli parempi.wanhempimestari wrote:Jos Sulla menee "pilkun viilaukseen", niin mulla menenee vanhaan faktaan.jckcollector wrote:Voi mennä jo pilkun viilauksen puolelle, mutta kysynpä kuitenkin![]()
Mikä aseöljy toimii kova-kromatussa piipussa (Tigr) parhaiten puhdistus- ja suojausominaisuuksiltaan ?
Vai onko tuolla öljyn laadulla/merkillä kromauksen takia merkitystä lainkaan?
Ekat kotimaiset "kovakromaukset" oli ihan pe...tä. Torvet ruostui varastorasvoissa käyttämättöminä.Muistan tapauksen aikanaan, ei joutunu korvaamaan kun oli todistettavati ollu varaston jälkeen ainoastaan kaapissa ampumattomana. On toki tekniikka ja laatu sittemmin parantunu, muutta onko miehissä tapahtunu samaa?
Där stridde en skara av trofasta män, till de yttersta skären trängda
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)