Mikä aseöljy kova-kromattuun piippuun?

Yleinen keskustelu aseista ja asekeräilystä.
Re-Activator
ylik
ylik

Re: Mikä aseöljy kova-kromattuun piippuun?

Post by Re-Activator »

Minä olen tykännyt käyttää kotimaista CC-606 lukko- ja aseöljyä, on hieman paksumpaa kuin muut suihkittavat aseöljyt.
Jotenkin minulla on sellainen mielikuva että tuo puolustusvoimien spray-öljy olisi ollut melko samantyyppistä tuon CC:n kanssa, mutten mene vannomaan ovatko samaa tavaraa.

J
luutn
luutn

Post by J »

taifun wrote:upinniemessä vuonna 1993 rynchesteriehin tarjottiin puupäiden ampumisen jälkeen kassun ovella ENSIS oilia. kuka tämän oli valmistanut jäi mysteeriksi olisiko ollut shell.
sitten puhdistattessa omiin öljypulloihin tuli anticorrolia.
Jep, Shellin tekemää koneenosien suojaöljyä. Säilytys aikaseks suojaks tosi hyvä aine.
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -

wanhempimestari
sotvm1
sotvm1

Post by wanhempimestari »

jckcollector wrote:Voi mennä jo pilkun viilauksen puolelle, mutta kysynpä kuitenkin :-D

Mikä aseöljy toimii kova-kromatussa piipussa (Tigr) parhaiten puhdistus- ja suojausominaisuuksiltaan ?

Vai onko tuolla öljyn laadulla/merkillä kromauksen takia merkitystä lainkaan? :miettii:
Jos Sulla menee "pilkun viilaukseen", niin mulla menenee vanhaan faktaan.
Ekat kotimaiset "kovakromaukset" oli ihan pe...tä. Torvet ruostui varastorasvoissa käyttämättöminä.Muistan tapauksen aikanaan, ei joutunu korvaamaan kun oli todistettavati ollu varaston jälkeen ainoastaan kaapissa ampumattomana. On toki tekniikka ja laatu sittemmin parantunu, muutta onko miehissä tapahtunu samaa?

Polarfuchs
sotvm1
sotvm1

Post by Polarfuchs »

wanhempimestari wrote:
jckcollector wrote:Voi mennä jo pilkun viilauksen puolelle, mutta kysynpä kuitenkin :-D

Mikä aseöljy toimii kova-kromatussa piipussa (Tigr) parhaiten puhdistus- ja suojausominaisuuksiltaan ?

Vai onko tuolla öljyn laadulla/merkillä kromauksen takia merkitystä lainkaan? :miettii:
Jos Sulla menee "pilkun viilaukseen", niin mulla menenee vanhaan faktaan.
Ekat kotimaiset "kovakromaukset" oli ihan pe...tä. Torvet ruostui varastorasvoissa käyttämättöminä.Muistan tapauksen aikanaan, ei joutunu korvaamaan kun oli todistettavati ollu varaston jälkeen ainoastaan kaapissa ampumattomana. On toki tekniikka ja laatu sittemmin parantunu, muutta onko miehissä tapahtunu samaa?
Valmetin rynkkyjen piippujen kromaus ei oikein tahtonut aluksi onnistua, Sakon piippujen laatu oli parempi.
Där stridde en skara av trofasta män, till de yttersta skären trängda
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)

Post Reply

Return to “Yleinen asekeskustelu”