Asekeräilyluvan hakeminen

Yleinen keskustelu aseista ja asekeräilystä.
Markus
kok
kok

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by Markus »

von Arnim wrote:Juu,saranatapit vaadittiin. ja kyllähän kämppää myös "yleis-silmäiltiin" ja olipas tarkastaja tyytyväinen kun näytin ikkunoissa olevat murtosuojakalvot...(alakerta,maantasalla)
Tarkastus olisi lauantaina,saas nähdä miten nyt sitten käy kun ei tuollaisia saranatappeja kyllä löydy :miettii:

Kessu
vääp
vääp

Post by Kessu »

Teet vaan oveen karmia vasten olevaan pintaan reijät ja vastaaviin kohtiin karmiin (helppo tehdä reikä karmiin kun teet ensin oveen ja laitat tapit paikoilleen, jonka jälkeen painat ovea kevyesti kiinni, jolloin tapit tekevät merkit karmiin.). Aikaa menee ehkä 10 minuuttia.

eklu
res vänr
res vänr

Post by eklu »

Halpa jenkatappi on riittävän kova.

High Power
res vänr
res vänr

Post by High Power »

eklu wrote:Halpa jenkatappi on riittävän kova.
Väittäisin että liiankin kova, napsahtaa poikki aika pienellä väännöllä. :miettii:
GOTT MIT UNS

eklu
res vänr
res vänr

Post by eklu »

Osta Motonetistä tai Bilhelvetistä niin mutkalle menee, helppo kiinnittää kun poraa tiukan reijän ja epoksia ja ruuvaa kiinni. Sit se neliö pala rälläkällä pois ja pyöristys. Pyydä konstaapelia koittamaan viilalla ja tappeja saapi yli pitkiäkin. Tietysti kun lyö rautakangen oven ja karmin väliin aukeaa mutta tapit ei katkea vaan muut rakenteet murenevat, vai oliko kyseessä pommisuojan ovi.

Kessu
vääp
vääp

Post by Kessu »

Itse käytin ihan 10 mm pyörötankoa.

Markus
kok
kok

Post by Markus »

Pitänee poiketa rautakaupassa!Vaatiiko kaikki tarkastajat yleensä siis nämä tapit?Tiedän yhden keräilijän ja hänellä ei mielestäni ainakaan ole...

HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by HL/A »

Useimmista saranamalleista pystyy voimatongeilla helposti katkaisemaan saranatapit. Tätä kautta tunkeutumisen estämiseksi nuo oveen ja karmiin upotetut lisätapit vaaditaan.

Jos hälytysjärjestelmässä on oven aukaisuanturi niin silloin (ehkä) eivät ole tarpeen - edellyttäen että järjestelmää pidetään käytössä.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.

eklu
res vänr
res vänr

Post by eklu »

Mulla on saranat huoneen sisällä että se rautakanki ensin ja mitäs sitten enää tappeja katkomaan ku kaatuu ovi suotta päälle, lukon kieli on yli 50mm kun kääntää avainta kaksi kierrosta ja ovi aukeaa ulospäin ettei rosmon kannata päin juosta. Nyt lähen kauppaan ja ovi on auki mutta vartiopäällikkö nukkuu toinen silmä auki, ählämeitä niin paljon et taidan ottaa takataskuun vähän rautaa.

fg47
korpr
korpr

Post by fg47 »

Moi!!
´ ählämeitä niin paljon et taidan ottaa takataskuun vähän rautaa.´
Eiköhän tuommoiset lauseet vois karsia jo kirjoittajakin pois?
Suotta antaa kukkahattu tädeille ja muille viherpipertäjille niitä sorkkarautoja!
SNAFU
Viinaa voi olla ilman iloakin

eklu
res vänr
res vänr

Post by eklu »

Se oli mun sen hetkisen mielen mukaa sopiva kevennys, mitä mä raudalla kun vain dopperia taluttaessa sieläpäin kuljen. Siinä on rautaa hihnanpäässä ku syö raakaa maksaa eli ei aina ny niin tosissaan, käytän niin voimakkaita lääkkeitä etten ehkä kykene ajattelemaan ihan oikein. Tämä ei kuulu suoraan asekeräilyyn mutta olin tänään proteesipajalla ja mulle tehtiin tukiliivi, olin ottanut morffiiniä ja muita niin liivi päälle niin kipu putos 8 ykköseen. Kesäksi ostin mutta sitä saa pitää 3 tuntia per päivä ja vaikutus tuntuu vieläkin, täidan käyttää sitä niin pillerit vähenee niin kirjoitukset voisi parantua myös. Olen pahoillani jos pahoitin jonku mielen ja jos jotakuta kiinnostaa jonkun tapin kestävyys niin mun kaveri on korkeakoulun konepuolella ja inssityö oli tehdä tietokone ohjelma vetokoneeseen, 100mm pätkä mulle niin tulee paprut mitä se kestää. Yksärillä saa kiinni eikä maksa mitään, no postikulut mulle ja kirjeeseen mahtuu.

Markus
kok
kok

Post by Markus »

Markus wrote:Pitänee poiketa rautakaupassa!Vaatiiko kaikki tarkastajat yleensä siis nämä tapit?Tiedän yhden keräilijän ja hänellä ei mielestäni ainakaan ole...
No en kerinnytkään käymään siellä rautakaupassa,mutta heittämällä meni tarkistus läpi ilman tappejakin.Parin viikon sisällä pitäisi asemalta saada jonkinnäköisen todistuksen :pray:

HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by HL/A »

Kyllä nuo tapit kannattaa jälkikäteenkin laittaa vaikkei tarkastaja vaatinutkaan. Rautakaupasta saa valmiita tappeja sekä vastapuolen reikään tukiholkit. Pari ei maksa montaa euroa ja asennus onnistuu muutamassa minuutissa jos porakone pysyy kädessä. Mahdolliseen parvekkeen oveen samanlaiset tapit.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.

Markus
kok
kok

Post by Markus »

HL/A wrote:Kyllä nuo tapit kannattaa jälkikäteenkin laittaa vaikkei tarkastaja vaatinutkaan. Rautakaupasta saa valmiita tappeja sekä vastapuolen reikään tukiholkit. Pari ei maksa montaa euroa ja asennus onnistuu muutamassa minuutissa jos porakone pysyy kädessä. Mahdolliseen parvekkeen oveen samanlaiset tapit.
Juu kyllä ne tarkoitus laittaa on,kunhan kerkeän.Kunnon GSM hälytys järjestelmäkin hankitaan,mikäli se keräilylupa vain myönetään.Mitä nyt olen hieman noiden hälytysjärjestelmien tarjontaa tarkastellut,niin halvimmat taitaa lähteä 200€:sta.Siihen muutama satku lisää niin saa jo ihan hyvän :miettii:

1st Sergeant
res luutn
res luutn

Post by 1st Sergeant »

fg47 wrote:Moi!!
´ ählämeitä niin paljon et taidan ottaa takataskuun vähän rautaa.´
Eiköhän tuommoiset lauseet vois karsia jo kirjoittajakin pois?
Suotta antaa kukkahattu tädeille ja muille viherpipertäjille niitä sorkkarautoja!
Mitä äsken kirjoitin toiseen topicciin, niin sama täällä. Olen fg47:n aivan samaa mieltä.
Olipa miekka miestä myöten, kalpa kantajan mukahan,
jonka kuu kärestä paistoi, päivä paistoi lappeasta,
tähet västistä välötti, hevonen terällä hirnui,
kasi naukui naulan päässä, penu putkessa puhusi.

Post Reply

Return to “Yleinen asekeskustelu”