Asekeräilyluvan hakeminen

Yleinen keskustelu aseista ja asekeräilystä.
Markus
kok
kok

Re: Asekeräilyluvan hakeminen

Post by Markus »

Tänään oli töistä tullessa postilaatikossa yllätys :-D Elikkä hyväksytty päätös tuli!!! Vielä kun saisi laskun,että voin maksaa pois.Aika nopeastihan se loppujen lopuksi tuli(tasan 3 viikkoa sitten olin haastattelussa)...

Lupa ehdoissa lukee mm että "Lupiin voidaan asettaa ampumisen kieltävä ehto".Mutta jos aselupaa haettaessa mainitsen perinneammunnan ja esitän ampumapäiväkirjan,jossa valvojan allekirjoitukset niin tuo kielto jäänee pois???

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

Näin on asian laita, tuon käyttökiellon osalta !

Niin ja onnittelut statuksen saavuttamisesta :) vaadittiinko sinulta lista aseista, joita kokoelma voisi sisältää ?

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

Markus
kok
kok

Post by Markus »

Rokka wrote:Näin on asian laita, tuon käyttökiellon osalta !

Niin ja onnittelut statuksen saavuttamisesta :) vaadittiinko sinulta lista aseista, joita kokoelma voisi sisältää ?

- j o n i -
Kiitoksia! Listaa ei missään vaiheessa varsinaisesti vaadittu,mutta laitoin sen ihan oma-aloitteisesti hakemukseeni.Tosin tuossa päätöksessä lukee että hankittavien aseiden tulee olla Suomen,Venäjän ja Saksan toisessa mailmansodassa käyttämiä aseita.Aseiden tyyppiä ei rajoiteta ja toimintatavat 1-3 hyväksytään.Eli ainakin itse saan tuosta sellaisen kuvan että listani ulkopuolisetkin aseet olisi hyväksyttäviä,koska listasta ei puhuta mitään.

Keräilysuunnitelmani on siis Suomen,Venäjän ja Saksan toisessa maailmansodassa(1939-1945) KÄYTTÄMÄT aseet.Eli käytännössä tuo kattaa kuitenkin aseet 1800-luvun lopusta aina vuoteen -1945

Ensiviikolla olisi tarkoitus laittaa 2-3 asehakemusta sisään.Aluksi olis tarkoitus hankkia mauser k98k ja tokarev svt-40
Last edited by Markus on Wed Apr 10, 2013 20:07, edited 1 time in total.

Kessu
vääp
vääp

Post by Kessu »

Onnea statuksesta!

Jos olet listan laittanut niin kyllä Poliisi sitä katsoo kun lupia myöntää eli sen ulkopuolelta en suosittele keräilyperusteella hankkimislupia hakea. Kaveri osti hankkimisluvalla pistoolin, joka oli haettu keräilyperusteella, joka periaatteessa kuului keräilysuunnitelmaan mutta ei ollut siihen listattuna niin Poliisi peruutti hallussapitoluvan kun huomasi asian. Tosin nykyään taitaa olla vaikea saada statusta ilman minkäänlaista listaa tai muuta selkeästi rajaavaa keräilyäluetta.

FN_1899
sotvm2
sotvm2

Post by FN_1899 »

Onnittelut. Hieno homma, että on saatu uusi hyväksytty keräilijä markkinoille. :D

Markus
kok
kok

Post by Markus »

Aika karsitun listan kyllä laitoin,mutta riittää kyllä kerättävää iha riittävästi ainakin 10 vuodeksi 8)

Onko noista pistooleista kellään mitään varmaa tietoa?En ole aikaisemmin aktiivisesti/valvotusti mitään pistoolilajia harrastanut eli ilmeisesti en voi hakea lupaa pistooliin keräily/perinneammunta perusteella?Joku sanoi että voisi hakea keräilyperusteella,mutta tulee ampumakielto automaattisesti.Eli ei juuri auta koska se perinneammunta olisi minulla siinä mukana kuitenkin aika olennaisesti.Reilun kuukauden kuluttua olen jokatapauksessa aloittamassa säännöllisen/valvotun harjoittelun eli parin vuoden kulutta sitten viimeistään.Olisi vain tarjolla aika siisti kuntoinen nagant M1895 ja sopivan hintainenkin vielä :?

FN_1899
sotvm2
sotvm2

Post by FN_1899 »

Minun on hieman vaikea käsittää sitä miksi osalle keräilijöitä ampuminen on itse keräämistäkin suurempi asia. Itse en ole ampunut kuin muutamalla keräilyaseellani. Ehkä oma keräilyni on sitten enemmän asevalmistajan historiasta kiinnostumista kuin sitä ampumaominaisuuksista kiinnostumista. Minulle ampumakielto ei olisi mikään rangaistus, kun en kuitekaan asetta ampumiseen käyttäisi.

eklu
res vänr
res vänr

Post by eklu »

Jos henkilöllä on lupa pistooliin niin eikö hän saa lainata pistoolia ampumiseen, siis lainaa itseltään luvallisen pistoolin ja ampuu sillä ?

Markus
kok
kok

Post by Markus »

FN_1899 wrote:Minun on hieman vaikea käsittää sitä miksi osalle keräilijöitä ampuminen on itse keräämistäkin suurempi asia. Itse en ole ampunut kuin muutamalla keräilyaseellani. Ehkä oma keräilyni on sitten enemmän asevalmistajan historiasta kiinnostumista kuin sitä ampumaominaisuuksista kiinnostumista. Minulle ampumakielto ei olisi mikään rangaistus, kun en kuitekaan asetta ampumiseen käyttäisi.
Itsellä on taas päinvastoin.Haluan testa aseen ominaisuuksia ja verrata niitä eri aseiden kesken.Minusta se on ehdottomasti osa koko harrastusta.Eriasia on tietysti jos ase on oikeasti käyttämätön tai harvinainen :miettii:

Kessu
vääp
vääp

Post by Kessu »

eklu wrote:Jos henkilöllä on lupa pistooliin niin eikö hän saa lainata pistoolia ampumiseen, siis lainaa itseltään luvallisen pistoolin ja ampuu sillä ?
Ampumakielto on asekohtainen-ei haltijakohtainen.

eklu
res vänr
res vänr

Post by eklu »

Uups, mähän hetkeksi unohdin maan missä me asutaan. Saa ostaa 20 000 patia pyssyyn millä ei saa ampua tai ei siihen vaan johonki muuhun 9mm peliin, kylläkait sentäs vaimon luvalla saa kokeilla. Tämä oli vitsi keventämään hyvin synkkää tilannetta, turvallisuuttahan tuo ei lisää mitenkään.

jiipee76
sotvm5
sotvm5

Post by jiipee76 »

Siinä on keräämistä kun kerää nuo Suomi,Saksa ja Venäjä KÄYTTÄMÄT aseet nyt alkuun kaikki.

Venäläiset kun käyttivät omiensa lisäksi ainakin amerikkalaisia,japanilaisia,jne aseita,Saksalaiset taas tsekki,italia,puola,ranska jne..Suomalaisillakin hyvin sekalainen valikoima eri maiden vehkeitä myös.

Haastetta riittää. :pray:

Markus
kok
kok

Post by Markus »

Onko se luvan hinta nyt sitten statuksen omaavalle( 8) ) 24€ ja seuraavat 20€/kpl

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

Hinta 24/16 on ainoastaa tiedoston pito oikeuden omaavalle, jos hait samalla oikeutta pitää tiedostoa aseista ja osista, on hinta tuo, muuten se normaali.

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

1st Sergeant
res luutn
res luutn

Post by 1st Sergeant »

Ei. ihan normaali hinnaston mukainen muovikorttiluvan hinta.
Olipa miekka miestä myöten, kalpa kantajan mukahan,
jonka kuu kärestä paistoi, päivä paistoi lappeasta,
tähet västistä välötti, hevonen terällä hirnui,
kasi naukui naulan päässä, penu putkessa puhusi.

Post Reply

Return to “Yleinen asekeskustelu”