![Very Happy :-D](./images/smilies/smiley_kypsmile.gif)
Lupa ehdoissa lukee mm että "Lupiin voidaan asettaa ampumisen kieltävä ehto".Mutta jos aselupaa haettaessa mainitsen perinneammunnan ja esitän ampumapäiväkirjan,jossa valvojan allekirjoitukset niin tuo kielto jäänee pois???
Kiitoksia! Listaa ei missään vaiheessa varsinaisesti vaadittu,mutta laitoin sen ihan oma-aloitteisesti hakemukseeni.Tosin tuossa päätöksessä lukee että hankittavien aseiden tulee olla Suomen,Venäjän ja Saksan toisessa mailmansodassa käyttämiä aseita.Aseiden tyyppiä ei rajoiteta ja toimintatavat 1-3 hyväksytään.Eli ainakin itse saan tuosta sellaisen kuvan että listani ulkopuolisetkin aseet olisi hyväksyttäviä,koska listasta ei puhuta mitään.Rokka wrote:Näin on asian laita, tuon käyttökiellon osalta !
Niin ja onnittelut statuksen saavuttamisestavaadittiinko sinulta lista aseista, joita kokoelma voisi sisältää ?
- j o n i -
Itsellä on taas päinvastoin.Haluan testa aseen ominaisuuksia ja verrata niitä eri aseiden kesken.Minusta se on ehdottomasti osa koko harrastusta.Eriasia on tietysti jos ase on oikeasti käyttämätön tai harvinainenFN_1899 wrote:Minun on hieman vaikea käsittää sitä miksi osalle keräilijöitä ampuminen on itse keräämistäkin suurempi asia. Itse en ole ampunut kuin muutamalla keräilyaseellani. Ehkä oma keräilyni on sitten enemmän asevalmistajan historiasta kiinnostumista kuin sitä ampumaominaisuuksista kiinnostumista. Minulle ampumakielto ei olisi mikään rangaistus, kun en kuitekaan asetta ampumiseen käyttäisi.
Ampumakielto on asekohtainen-ei haltijakohtainen.eklu wrote:Jos henkilöllä on lupa pistooliin niin eikö hän saa lainata pistoolia ampumiseen, siis lainaa itseltään luvallisen pistoolin ja ampuu sillä ?