Canet wrote:Toi häristimen nimi "Mulus" tarkoittanee muulia - sellainen se kyllä onkin, ei hevonen, eikä aasi, vaan jotain siltä väliltä..
Kukas muistaa, oliko sellainen saksalaisten käytössä ollut maastoauto, jossa oli ohjauspyörä kummassakin päässä - Itävaltalainen? Muistaakseni Kangasalalla olisi tuollainen museossa..
Auto oli Saksalainen Vidal. Neliveto ,nelipyöräohjaus ja moottori molemmissa päissä. On Kangasalla.
Canet wrote:Toi häristimen nimi "Mulus" tarkoittanee muulia - sellainen se kyllä onkin, ei hevonen, eikä aasi, vaan jotain siltä väliltä..
Kukas muistaa, oliko sellainen saksalaisten käytössä ollut maastoauto, jossa oli ohjauspyörä kummassakin päässä - Itävaltalainen? Muistaakseni Kangasalalla olisi tuollainen museossa..
Auto oli Saksalainen Vidal. Neliveto ,nelipyöräohjaus ja moottori molemmissa päissä.
Etsin epätoivoisesti kuvaa suuresta panssariautosta, jossa molemmat päät ovat ohjautuvia ja keskellä kahdella akselilla paripyörät. Se pirun kuva hyppi viimeksi silmille useaan kertaan, jopa SS-tunnuksilla Puolan invaasion ajalta. (Samainen kuva löytyy myös Eddy Bauerin Toinen maailmansota osa I.)
Joo, itsekin ihmettelin tuota häkkyrää. Onko siinä tosiaan ohjaus kummassakin päässä? Tämäkin on itävaltalaisvalmisteinen, saksalainen nimike ASGZ.
Noilla Greyfalconin svuilla on monta muutakin kummaa häkkyrä, kuten pyöreä tankki, ruuviperiaattella toimiva lumiajoneuvo ja erilaisia rakettiajoneuvoja. Tässä linkki etusivulle http://strangevehicles.greyfalcon.us/index.html
Canet wrote:Noilla Greyfalconin svuilla on monta muutakin kummaa häkkyrä, kuten pyöreä tankki, ruuviperiaattella toimiva lumiajoneuvo ja erilaisia rakettiajoneuvoja. Tässä linkki etusivulle http://strangevehicles.greyfalcon.us/index.html
p.s. ei saanut HD tänäkään talvena ilokaasuja... tosin kun löydän sellaisen sytkä järjestelmän, jossa sytytys ennakkoa voi ajossa säätää kaasun alkaessa virrata putkeen, sellainen tulee
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Itävaltalaisten vanhat alppitiet tuntien ymmärtää noitten molemmista päistä ohjautuvien ajoneuvojen tarpeen. Ainakin 1983 oli vielä niin kiemuraisia ja kutakuinkin 1930-luvun leveydessä ja 'kaiteilla' varustettuja, että ensikertalaista hirvitti.
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta. Ylituubamestari
Rokka wrote:jee... kyllä näistä on keskusteltu, aikoinaan laitoin tuonne toiseen topiciin Opelin rakettipyörästä kuvan ja haaveillut siitä sen jälkeen...
p.s. ei saanut HD tänäkään talvena ilokaasuja... tosin kun löydän sellaisen sytkä järjestelmän, jossa sytytys ennakkoa voi ajossa säätää kaasun alkaessa virrata putkeen, sellainen tulee
Hienoa, HD-rakentajalle
Tuon linkin inspiroimana, siellä oli se sotilas Megolan päällä tässä sen moottori ratkaisu.
Kaikkea se saksalainen keksii. Megola 5 sylinterinen, tästä oli myös kilpamalli 1923-30 joka kulki jopa 140km/h