Condor 350

Keskustelua kaikenlaisista ei-panssaroiduista ajoneuvoista.
User avatar
M-39
kaartsotvm6
kaartsotvm6
Posts: 409
Joined: Tue Dec 05, 2006 18:34
Location: Myllykoski

Re: Condor 350

Post by M-39 »

Hyvin pyörä on pelannut kaasuttimen putsaus oli vain viimekesänä tuli tuota muutama kerta talvella myös ulkoilutettua hiukan liukkaat renkaaat muuten ok talviajossa :D Tänään kolmisen tuntia pyörän pääl pikkuteil ja käsivarret paloi ei tot aurinkoa ajoviimas tullut huomioitua
Image

User avatar
TPTK
maj
maj
Posts: 1411
Joined: Fri Feb 08, 2008 1:59
Location: Pohjois-Karjala

Re: Condor 350

Post by TPTK »

Oliko hienojakoista hiekkaa kaasarissa? Täällä se paljastui tyhjäkäynnin esteeksi, mutta putsatuksi tultua on pelittänyt vallan mainiosti.
- Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että luvallisten ja toisaalta luvattomien aseiden kohdalla pätevät täysin erilaiset lainsäädäntömuutokset ja erilaiset toimet, sanoo Holmlund.

User avatar
M-39
kaartsotvm6
kaartsotvm6
Posts: 409
Joined: Tue Dec 05, 2006 18:34
Location: Myllykoski

Re: Condor 350

Post by M-39 »

Just sama ongelma ja samanlaista tavaraa ulrapesu niin putsaantu kaikki kolot Kaverilt oli tuossa viikolla akku tyhjentynyt oli tullut ensin käyntihäiriöit ja si sammun kokonaa
Image

User avatar
Olof
res maj
res maj
Posts: 1282
Joined: Sat Jan 09, 2010 0:07
Location: Underground

Re: Condor 350

Post by Olof »

Laittakaahan tuoreita kuvia näytille noista uljaista menopeleistänne.
Missä maassa nämä Condomit olikaan valmistettu?
Romumuurahainen

User avatar
Sturmmann
mars
mars
Posts: 2229
Joined: Sat Feb 11, 2006 18:07
Location: Kymijokilinja on viimeinen lukkomme!
Contact:

Re: Condor 350

Post by Sturmmann »

Oma Condor tarkka käynistyksessä. Välillä saa yleisöä naurattaa, kun joutuu polkemaan pyörää käyntiin pidempään.
Akun uusiminen helpotti hieman käynistymistä.
Käynti tasaista ja varmaa muuten.
Vähän voisi vauhtia kehitellä jostain lisää, kun 100 km/h rajotuksella jää jalkoihin, jos joutuu semmoisella ajelemaan. Myötätuuli auttaa jopa +15 km/h, niin pienestä se on kiinni. :smile:
Tiukemmalla nokalla saa hieman apuja liikenteeseen.

Image
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.

User avatar
TPTK
maj
maj
Posts: 1411
Joined: Fri Feb 08, 2008 1:59
Location: Pohjois-Karjala

Re: Condor 350

Post by TPTK »

Jännää, että hiekkainen kaasari mahdollisti päälle 120km/h; käynnistys oli tuskaa ja kaasua piti antaa urakalla kytkin pohjassa esim. liikennevaloissa. Nyt puhdistettuna käy ja käynnistyy hyvin, mutta huippunopeus jää 110km/h, ehkä jopa 115km/h alamäessä ja myötätuuleen... :-D
- Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että luvallisten ja toisaalta luvattomien aseiden kohdalla pätevät täysin erilaiset lainsäädäntömuutokset ja erilaiset toimet, sanoo Holmlund.

User avatar
Olof
res maj
res maj
Posts: 1282
Joined: Sat Jan 09, 2010 0:07
Location: Underground

Re: Condor 350

Post by Olof »

Hieno peli Sturmilla.
Ei muuta kun aluksi lisää puristuksia koneeseen, kaasarin ja
pakoputken vaihto.
Mikä se valmistusmaa olikaan ja montako vaihdetta tuossa on?
Romumuurahainen

User avatar
TPTK
maj
maj
Posts: 1411
Joined: Fri Feb 08, 2008 1:59
Location: Pohjois-Karjala

Re: Condor 350

Post by TPTK »

Olof wrote:Hieno peli Sturmilla.
Ei muuta kun aluksi lisää puristuksia koneeseen, kaasarin ja pakoputken vaihto.
Mikä se valmistusmaa olikaan ja montako vaihdetta tuossa on?
Viisivaihteinen. Englanninkielinen historiikki:

Condor Classic Motorcycles


Introduction

Despite the fact that it says Condor on the motor, it is a Ducati, the Swiss Army would only buy Swiss machines, Condor were the only Swiss manufacturer, they couldn't build enough of the right type, so they got Ducati to build them for them and re-badge them as Condors.

Approximately three thousand Condor 350s were produced for the Swiss army between 1973 and 1978. This is an excellent example of one of 500 Condor 350s manufactured in 1973. It is equipped with dual rifle mounts, saddle bags, and luggage rack. It also includes the original tool bag, goggles, chain lock with ID tag, plug pouch, link pouch and manuals.

"In the seventies the Swiss Army wanted a modern bike with a little more handling and power than the A250 had. Condor looked to the south and found Ducati. They again used only the engine with some minor modifications, it was detuned for more durability. An oil filter was added and the rear wheel could be removed without loosening the chain. Why Ducati never used the changes themselves is a mystery. The 350cc engine was rubber mounted to keep the vibrations low.

The Condor A350 is most likely the best known Condor in Europe. Between 1973 and 1978 they made 3000 motorcycles with the Ducati engine. The number seems to confirm Mr.Schaller's story because of the Condor factory's limited production capacity. 1500 A350’s are still in use by the army, though by Spring 2001 they will be replaced with a BMW 650 single cylinder."

Information from Mr.R.Schaller, the designer, says that the A350 was produced in Courvaivre and only the engine came complete from Italy. Rumors say that the complete A350 was built in the Ducati factory and imported through a backdoor of the Condor factory. These conflicting stories are probably due to the fact that the Swiss Army demanded a bike that was completely produced in Switzerland, so that in an emergency they could be assured of parts and service.

http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=37739.0
- Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että luvallisten ja toisaalta luvattomien aseiden kohdalla pätevät täysin erilaiset lainsäädäntömuutokset ja erilaiset toimet, sanoo Holmlund.

User avatar
Olof
res maj
res maj
Posts: 1282
Joined: Sat Jan 09, 2010 0:07
Location: Underground

Re: Condor 350

Post by Olof »

^Iso Image!
Kiinnostava linkki muuten.
Romumuurahainen

User avatar
taifun
alik
alik
Posts: 994
Joined: Fri Mar 24, 2006 23:28

Re: Condor 350

Post by taifun »

condor kävi kauniina kesäpäivänä metsäreissulla. aah, kylmän sodan eleganssia...
Image

Uploaded with ImageShack.us

User avatar
TPTK
maj
maj
Posts: 1411
Joined: Fri Feb 08, 2008 1:59
Location: Pohjois-Karjala

Re: Condor 350

Post by TPTK »

Takarengas räjähti ajossa. Vanhuuttaan vai osuiko johonkin? Ajot seis kunnes saan uuden sisäkumin... :(
- Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että luvallisten ja toisaalta luvattomien aseiden kohdalla pätevät täysin erilaiset lainsäädäntömuutokset ja erilaiset toimet, sanoo Holmlund.

User avatar
M-39
kaartsotvm6
kaartsotvm6
Posts: 409
Joined: Tue Dec 05, 2006 18:34
Location: Myllykoski

Re: Condor 350

Post by M-39 »

Toi renkaan hajoaminen ei ole uutta vanhat kumit sisärenkaat kannattaa vaihtaa jo ennen puhkeamist mut kiva pyörä pikku teil ja metsäpoluil :lol:
Image

Afrikakorps
sotvm5
sotvm5
Posts: 451
Joined: Sun Feb 06, 2011 21:04
Location: tornion reservi

Re: Condor 350

Post by Afrikakorps »

Itellä kova kuume hankkia pyörä mutta vasta 125 tuossa heinakuussa saan kortin ja tulen ehkä noudattamaan isäni nuoruutta honda cb 125 v1973 .Mutta mahtaako täältä suomesta löytyä tätä pyöröö olis todella hieno laittaa tuollaine tuonne kokoilmiin ja museorekisteriin ja sitten kun saa kortin niin ajella ja fiilistellä.Kyllä sturmilla ja taifuunilla on komiat pelit tässä on sitä oikeaa meininkiä ;)Siis tämä armeija malli.
Kolme hullua euroopassa Stalin hitler ja mossuliini.

User avatar
Axu
ylik
ylik
Posts: 203
Joined: Thu Jun 23, 2011 11:09

Re: Condor 350

Post by Axu »

Tuolta löytyy pari kappaletta vuoden 1973 Honda CB 125 moottoripyöriä. Toiseen saa vielä mukaan 2 kpl samanlaisia varaosapyöriäkin.

http://www.nettimoto.com/honda/cb/1148436 ja toinen: http://www.nettimoto.com/honda/cb/1158262


Post Reply

Return to “Ajoneuvot”