1942 Harley WLA / Indian 741 B -42

Keskustelua kaikenlaisista ei-panssaroiduista ajoneuvoista.
User avatar
w9816
sotvm5
sotvm5
Posts: 476
Joined: Tue Mar 06, 2007 11:42

Re: 1942 Harley WLA / Indian 741 B -42

Post by w9816 »

TomiH wrote:Sylinterinkansi näyttää melko litteältä, mutta niinhän se on sivuventtiilikoneessa. Eli nelari on.
Kyllä. "A transverse 750cc side-valve 90 degree V-twin..."

Mun kaverilla on muuten WLA josta on tehty "siviilipyörä" 90-luvulla - ja vielä saatu museorekisteriin. Mun mielestä olisi pitänyt säilyttää armeijapyöränä... :cry:

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: 1942 Harley WLA / Indian 741 B -42

Post by Rokka »

w9816 wrote:Mun kaverilla on muuten WLA josta on tehty "siviilipyörä" 90-luvulla - ja vielä saatu museorekisteriin. Mun mielestä olisi pitänyt säilyttää armeijapyöränä... :cry:
Erikoista että museotarkastaja olisi hyväksynyt WLA:n siviilimallina, kun WLA oli nimenomaan armeijalle tehty, WL taas siviili versio...

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

User avatar
caporal
kenrmaj
kenrmaj
Posts: 1661
Joined: Sun Feb 22, 2009 23:19
Location: Tyrvää

Re: 1942 Harley WLA / Indian 741 B -42

Post by caporal »

Eikös ollut joku sota Harlikka jossa oli sylinterit vähän niinku BMW :ssä ? Tehtiin pieni määrä ?

S.Kolkka
res vänr
res vänr
Posts: 813
Joined: Sat Nov 29, 2008 23:28

Re: 1942 Harley WLA / Indian 741 B -42

Post by S.Kolkka »

HD XA . 1000 valmistettiin.

Image

User avatar
caporal
kenrmaj
kenrmaj
Posts: 1661
Joined: Sun Feb 22, 2009 23:19
Location: Tyrvää

Re: 1942 Harley WLA / Indian 741 B -42

Post by caporal »

Tätä juur tarkoitin,ei tainnut osallistua toiseenmaailmansotaan ? Vai lähetettiinkö Sovjitelle,jotka eivät osanneet käynnistää ? Harlikassahan on taidetta tuo käynnistys.......... :miettii:

User avatar
w9816
sotvm5
sotvm5
Posts: 476
Joined: Tue Mar 06, 2007 11:42

Re: 1942 Harley WLA / Indian 741 B -42

Post by w9816 »

Rokka wrote:
w9816 wrote:Mun kaverilla on muuten WLA josta on tehty "siviilipyörä" 90-luvulla - ja vielä saatu museorekisteriin. Mun mielestä olisi pitänyt säilyttää armeijapyöränä... :cry:
Erikoista että museotarkastaja olisi hyväksynyt WLA:n siviilimallina, kun WLA oli nimenomaan armeijalle tehty, WL taas siviili versio...
Nimenomaan...

User avatar
caporal
kenrmaj
kenrmaj
Posts: 1661
Joined: Sun Feb 22, 2009 23:19
Location: Tyrvää

Re: 1942 Harley WLA / Indian 741 B -42

Post by caporal »

Niin millaiset suhteet sitä kullonkin on "museotarkastajiin".......Itse tosa toin saksanmaaltaalta Bemarin (-.76) ei tahtonu väri koodit täsmätä.Mutta turvalliseesti Suomen kilpiin ; vero 114 € ,että sillai...En nuoleskellut yhtään tiukka tulli-typy Pirkkalassa .....
w9816 wrote:
TomiH wrote:Sylinterinkansi näyttää melko litteältä, mutta niinhän se on sivuventtiilikoneessa. Eli nelari on.
Kyllä. "A transverse 750cc side-valve 90 degree V-twin..."

Mun kaverilla on muuten WLA josta on tehty "siviilipyörä" 90-luvulla - ja vielä saatu museorekisteriin. Mun mielestä olisi pitänyt säilyttää armeijapyöränä... :cry:

Vuppe
kers
kers
Posts: 159
Joined: Sun Nov 09, 2008 17:21

Re: 1942 Harley WLA / Indian 741 B -42

Post by Vuppe »

Kyl se tulli on Tampereen puolella. ;)

User avatar
caporal
kenrmaj
kenrmaj
Posts: 1661
Joined: Sun Feb 22, 2009 23:19
Location: Tyrvää

Re: 1942 Harley WLA / Indian 741 B -42

Post by caporal »

Totta ,tuli toi Pirkkala ihan maantieteellisestä näkökulmasta.Sarankulmassahan tulli on ainaskin ollut.
Vuppe wrote:Kyl se tulli on Tampereen puolella. ;)

Post Reply

Return to “Ajoneuvot”