Page 1 of 2

Tässäpä pieni veturi...

Posted: Wed Oct 04, 2006 21:26
by Spieß

Posted: Thu Nov 02, 2006 12:49
by Canet
No on se söde. jokaisen panssarimeihen unelma - telajoneuvo, joka kulkee trailerilla - jos saksan kielestä selvän sain niin paino 1800 kg. Kattokaa noita eBayn sivun alareunan kuvia - pohja on "hiukan" huonossa kunnossa - ja kk puuttuu - paha puute! Hintaa kyllä on melkoisesti - taitaa olla pakko tyytyä mönkijään.

Posted: Wed Feb 21, 2007 20:31
by Erppa
Ja tässä pikkasen isompi... Monta vuotta sitten kun kuulin ekan kerran näistä niin kuulosti todella huimalta.

Nyt kun sellanen on pihassa muitten romujen keskellä , niin tahdon sen vanhemman AT-S mallin!

http://kuvablogi.com/nayta/194195/


ps. Tällä palstalla ei vissiin ats:stä ole vielä keskusteltu?

Posted: Wed Feb 21, 2007 20:38
by Wittmann
Vai mitä toi 426 hemi kuvan ylälaidassa meinaa. Onks mopari antanut henkensä tohon??? Meinaa kuvin slaavilaiselta toi vinkkeli näyttää :lol:

Posted: Wed Feb 21, 2007 20:44
by Erppa
No minäpä en ole kovin hyvä vielä aiheesta kertomaan.

Mutta moottorina on tämä 38.8 litranen V12 mitä näissä vaunuissakin,tosin näitä taitaa olla eri "viritys" asteilla kuin joka paikassa ilmoitetaan eri tehoja ja vääntöjä (350-700hp).Nokka-akseleita on 4kpl,kaksi molempien kansien päällä. Mutta mikä on juonena sille ,että toisen sylinteriryhmän isku on n. 60mm pidempi?

Näitä ATS-59 malleja on tuotu suomeen 28 kappaletta vuonna -65 ja niitä kantikkaampia AT-S malleja tullut kolmessa erässä -60-64 (50kpl).
Ja joku tiesi kertoa , että näitä kantikkaita at-s:siä on aluksi romutettukkin muutamia.

Tässä 59:ssä on kone lavalla ja vaihteisto keulilla , kun taas at-s:ssä se moottori on keulilla ja vaihteisto ohjaamon perällä.

Posted: Wed Feb 21, 2007 22:07
by Wittmann
Apropoo siis sama kone kun tst-vaunuissakin. Siis koko on 38.877l jos ollaan tarkkoja. Tehot on varmaan ton 350-500 välistä. Se miksi toisen puolen lohko on korkeampi kuin toinen onkin täysin sllavilainen juttu. Nykyään käytetään tasapainoitus akseleita, mutta 20-luvulla kun mylly on kehitetty, niin sillä on tasattu koneen käynti. Yksinkertainen patentti. Kaikkea se icori keksii.

Onko siina sama 6 lovinen vaihdeaski?? 2 ja 3 vasemmalla oikealla 4 ja5 keskellä 1 ja pakki?? Vaihdekepin päässä vaihteen lukitus kahva??

Posted: Thu Feb 22, 2007 5:17
by Erppa
En mä sen tarkempaan tilavuutta tiedä. Vaihteita on viisi eteen,yksi taakse ja eikä mittään lukkoja kepakon päässä.

Painojakin koneelle on mainittu niin monia , että ei voi olla varma paljon se painaa. Tankkeihin tais mennä joku 800 litraa ainesta ja n.15 tonnin paikkeilla se on. Nämä kaikki öljy ja neste tilat on kyllä aika miehekkäitä.

Painon saan kyllä selville ku vien sen joku kerta duuniin vaa alle.

Kyllähän tossa orggis kirjassa tota faktaa oli aika lailla mutta se on tallissa.Sen muistan että kulutus vaihtelee n. 39-48 L / H ja perässä vedettävää massaa saa olla 9-14t,n.3t kiloa lavalle ja 14:sta naiselle istumapaikat ;)

Posted: Thu Feb 22, 2007 17:31
by Wittmann
Juu ei mitään neiteilyä säiliöissä. Suuret massa jäähtyy/lämpenee säiliöissä. Niin kai tossakin on kierrot säiliöissä???

Koneen paino on naapurin hundain verran. Munkin pitäis kaivaa arkistoo, että voisin faktaa heittää.

Joo sitten siinä on sama loota kun btr-50 (todnäk)

Posted: Fri Feb 23, 2007 13:33
by Erppa
Kun jaksan kantaa paksun kirjan tallin toimistosta , niin pistän sieltä listan kaikesta tarpeellisesta tiedosta :)

Nyt on alustavasti kaupat sovittu vanhan mallisesta vetäjästä (at-s).

Kuorma-autokin valmiina ja nyt pitäis kysellä jostain lainaan koneenkuljetus vaihtolava , joka ei katkea nostovaiheessa.Lavetteja olisi , mutta ei uskalla lähtee kiskoo kun ei ole korttia ja viel vähemmän ajokokemusta yhdistelmällä... :miettii:

Posted: Fri Feb 23, 2007 19:33
by Wittmann
Ei se paha vetää ole. Kaikki E-kortilliset joskus on 0:sta aloittanut. Nyt pari miljuunaa myöhemmin tuntuu välillä vieläkin tekevänsä jotain alokas mokia.

Posted: Sun Mar 04, 2007 9:25
by Erppa
Suunnitelmat pikkasen muuttuivatkin,en ostanutkaan sitä vanhan mallista vetäjää vaan toisen samanlaisen.

Pitäis tänään tulla pihaan :lol:

Sormet syyhyää jo että pääsis ajamaan!

Posted: Sun Mar 04, 2007 16:35
by Erppa
Garrett wrote:^ Hienoa että tästäkin kylästä löytyy moisia kapistuksia!!!
Jos innostusta löytyy ,niin toki katsomaankin saa tulla.

Tossa fiilistelyä -> http://www.youtube.com/watch?v=hhvbiTfa0S0

Harmi vaan kun toisesta meni kuormatessa maski lyttyyn,mutta ei se paljo masenna...

Posted: Sun Mar 04, 2007 21:00
by Erppa
Juu tottakai. Täytyy vaan käydä löpöä hakee lisää kun kerkiää ja sitten saada lisää paineilmaa tai sitten startti rele kuntoon.

Tosin ajo näytöstä ei tässä keskustassa voi enää lumien lähdettyä antaa.
Nyttenkin oli aika hyvät jäljet tossa tiellä , kun laskin menemään tätä korttelia ympäri...Ja naapureilla huuli pyöreenä :-D

ps. yksityis viestillä saa mun puh. nummeron niin voidaan palailla asiaan!



http://www.youtube.com/watch?v=WES6QlwbDrI

http://www.youtube.com/watch?v=xT3OMg-gK4U

Posted: Sat Mar 10, 2007 18:23
by Erppa
Tulipa Garretin kanssa temuttua tänään ats:n kimpussa...
Eikun asfaltti tielle ajamaan , ja vajaa kilsan päähän kotoolta hyyty.

Löpön saannilla ongelmia , kun tankin valitsin hana irti eli ei tietoa kumpi tankki käytössä vaiko suljettu? No sitten loppun paineilma ettei saa startattua....Viiden tunnin hinailua ja kikkailua Gazilla,scanialla ja volvo bm:llä että sai ats:n kotipihaan... Ja taas gazin vaijeri poikki!

Nyt pakko ottaa olut!

Posted: Sun Mar 11, 2007 20:10
by Garrett
Kyllä tuosta pitäisi jo yksi kert.harj. vrk saada!
Koulutuksen aiheena: miten suorittaa tela-ajoneuvon evakuointi alueelta löytyvällä kalustolla.
No, onneksi ei jääny sinne tielle, olis saattanut rekkakuskit pikkusen kirota...