AT-S Mobilistissa

Keskustelua kaikenlaisista ei-panssaroiduista ajoneuvoista.
jylhä
sotvm3
sotvm3

AT-S Mobilistissa

Post by jylhä »

Uudessa mobilisti lehdessä oli lehden tapaan värikkäästi kirjoitettu koeajo AT-S veturista. Kovasti kehuttiin nopeaksi ja ketteräksikin kunhan kuljettajalla riittää papua vääntä kammista. Onko kukaan palstalaisista päässyt moisella laitteella ajamaan? Itse olin joskus 2003 syksyllä kalkussa huutoaikeissa, mutta jostain syystä jäi sillon ostamatta. Ihminen vaan on välillä niin tyhmä. :|
"olisiko kuitenkin syytä ottaa taskuase mukaan"

Sotka
alik
alik

Re: AT-S Mobilistissa

Post by Sotka »

Muutaman kerran olen jurnuttanut menemään AT-S vetäjällä. Ei mikään nautinnollinen ajettava, mutta onhan se aika miehekäs mörkö. Ruma kuin mikä, näyttää ihan porsaan ja veturin ristisiitokselta. Kömpelöstä ulkonäöstään huolimatta se on melkoisen ketterä ja jopa käyttötarkoitukseensa nähden nopea. Isolla vaihteella ja pitkällä suoralla olen muutaman kerran hyppyyttänyt kuopasta molemmat telat ilmassa. Sanotaan vaikka näin, että silloin pelotti, tuntui, että nyt mennään joko nokalleen tai sitten kyljelleen. :moshaa
MINÄ OLEN SYYTÖN, MINÄ HALUAN VAIN EHJIÄ TELAPYÖRIÄ!

smokeball
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by smokeball »

Sotka wrote:Muutaman kerran olen jurnuttanut menemään AT-S vetäjällä. Ei mikään nautinnollinen ajettava, mutta onhan se aika miehekäs mörkö. Ruma kuin mikä, näyttää ihan porsaan ja veturin ristisiitokselta. Kömpelöstä ulkonäöstään huolimatta se on melkoisen ketterä ja jopa käyttötarkoitukseensa nähden nopea. Isolla vaihteella ja pitkällä suoralla olen muutaman kerran hyppyyttänyt kuopasta molemmat telat ilmassa. Sanotaan vaikka näin, että silloin pelotti, tuntui, että nyt mennään joko nokalleen tai sitten kyljelleen. :moshaa
:shock: Eipä ole kumma, että Sotka haluaa ehjiä telapyöriä. :smile:
Laittakaapas kuvaa millainen sikaveturi on kyseessä, että maallikkokin ymmärtää.
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta.
Ylituubamestari Image

Tulenjohtomies
kenr
kenr
Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург

Post by Tulenjohtomies »

smokeball wrote:Laittakaapas kuvaa millainen sikaveturi on kyseessä, että maallikkokin ymmärtää.
Image

Stoppari
vääp
vääp

Post by Stoppari »

Pitääkö paikkansa, että tuossa on T-55:n alusta?. Jossain luin, että ovat tehneet elokuvia varten noille alustoille repikoita...
Nikke Pärmi: "Tuoda, tuoda, kun kaikki toised olivad pessimisdejä, niin minä yksin olin onanisdi."

Komendantti
komendantti
komendantti

Post by Komendantti »

:!: Tulenjohtomiehen kuvassa on ilmeisesti kuitenkin uudempi ATS-59 -malli.
Sotka wrote:- - Isolla vaihteella ja pitkällä suoralla olen muutaman kerran hyppyyttänyt kuopasta molemmat telat ilmassa. Sanotaan vaikka näin, että silloin pelotti, tuntui, että nyt mennään joko nokalleen tai sitten kyljelleen. :moshaa
:-D - Mikäs se sellaanen panssari on, jolla ei kunnon loikkaa saa aikaiseksi?
Itsekin on tullut "loikittua" aika monella telapelillä, mutta tämä AT-S & ATS-59 on kyllä jäänyt väliin - vierestä on silti tullut katseltua noiden menoa. Äkkiä voisin kuitenkin ajatella tuon lähes yhtä terhakaksi ajella, kuin vaikkapa MT-LB:n...
Last edited by Komendantti on Fri Feb 13, 2009 11:48, edited 3 times in total.
"Sotataidon huippu ei ole sadan voiton saavuttaminen sadassa taistelussa, vaan vihollisen kukistaminen ilman taistelua."
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu

Komendantti
komendantti
komendantti

Post by Komendantti »

Stoppari wrote:Pitääkö paikkansa, että tuossa on T-55:n alusta?.
Itse asiassa tuo koskee ATS-59:ää, ja mallina oli T-54, ja peräpuoli eteen käännettynä. 8)
Last edited by Komendantti on Fri Feb 13, 2009 11:50, edited 1 time in total.
"Sotataidon huippu ei ole sadan voiton saavuttaminen sadassa taistelussa, vaan vihollisen kukistaminen ilman taistelua."
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu

Komendantti
komendantti
komendantti

Post by Komendantti »

Ja tässä kuva AT-S:stä (tunnetaan myös: ATS-712-4; "Артиллерийский тягач средний" eli keskikokoinen tykinvetäjä):

Image

...Muistaakseni myös itsellänikin pitäisi löytyä jokunen kuva ihan omasta takaa, eli palailen asiaan mikäli löydän ne.
– Sun Tzu

Tulenjohtomies
kenr
kenr
Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург

Post by Tulenjohtomies »

Komendantti wrote:Tulenjohtomiehen kuvassa on ilmeisesti kuitenkin uudempi ATS-59 -malli.
Näin olikin... :oops:

Koitetaan nyt sitten uudelleen...
Image

Image

Komendantti
komendantti
komendantti

Post by Komendantti »

- Dodii, nyt tuli oikea ajopeli. 8)
– Sun Tzu

taifun
alik
alik

Post by taifun »

tässä ollaan vanhan kunnon tekniikan maailman hengessä varmaan "pisaralla pidemmälle" kilpailussa!
http://www.youtube.com/watch?v=MIWQHpUhl-s

lienee jonkun foorumilaisen ats.vauhdissa.

ps.tekniikan maailma lakkasi olemasta muuta kuin vanha siinävaiheessa kun autojutut valtasivat koko lehden.

wikke
res vänr
res vänr

Post by wikke »

Ei pidä TM:än suhteen unohtaa vatkain ja kännykkä testejä. Ei vain, kyseinen lehti on muuttunut alkuperäisestä aika kauaksi, melkeimpä tiede lehti lähempänä alkuperäistä teknaria... Senkin kiinnostavuus kyllä laskenut.

smokeball
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by smokeball »

Äijä vehje, roskasäiliökin on aerodynaamisempi kuin tuo. :-D
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta.
Ylituubamestari Image

Sotka
alik
alik

Post by Sotka »

Itse asiassa tuo koskee ATS-59:ää, ja mallina oli T-54, ja peräpuoli eteen käännettynä. 8)[/quote]

Alustan mallina on suunnittelijalla saattanut jossain mielikuvituksen syvissä sopukoissa olla T-54, mutta muutoin ei ATS-59:llä ole mitään yhtäläistä Nikitan alustan kanssa. Mitkään telakoneiston komponentit eivät ole vaihtokelpoisia ja alustan rakennekin on erilainen ja kevyempi.
ATS-59 on muuten ajokokemuksena suorastaan ergonominen, varsinkin verrattuna vanhaan AT-S:n. Ajoasento on yllättävän hyvä ja tukeva ja ohjaussauvoja ei tarvitse repiä, vaan ne tottelevat kevyitä ja pieniä ohjausliikkeitä. Kovassa vauhdissa kuoppaisella uralla tosin tuppaa persus irtoamaan penkistä, mutta alustan pitkä jousto yhdistettäessä oikeaan ajotapaan tasaa möykyt aika hyvin. 40km/h vauhdissahan ei kuoppien tasaamisesta syöttöpolkimella ole enää juuri mitään hyötyä, silloin luotetaan vain, että alusta hoitaa tehtävänsä toivotaan parasta. Talvikelillä parasta antia on hyppyjen ohella pitkät sladit :moshaa . Ja se, arvon sotakoneiden ystävät, on parasta mitä mies voi tehdä, HOUSUT JALASSA TAI ILMAN :!: .
MINÄ OLEN SYYTÖN, MINÄ HALUAN VAIN EHJIÄ TELAPYÖRIÄ!

Komendantti
komendantti
komendantti

Post by Komendantti »

Sotka wrote:Alustan mallina on suunnittelijalla saattanut jossain mielikuvituksen syvissä sopukoissa olla T-54, mutta muutoin ei ATS-59:llä ole mitään yhtäläistä Nikitan alustan kanssa. Mitkään telakoneiston komponentit eivät ole vaihtokelpoisia ja alustan rakennekin on erilainen ja kevyempi.
Hyvä, yksi "myytti" on näin ollen siis taas murrettu. :)

Sotka wrote:Talvikelillä parasta antia on hyppyjen ohella pitkät sladit :moshaa . Ja se, arvon sotakoneiden ystävät, on parasta mitä mies voi tehdä, HOUSUT JALASSA TAI ILMAN :!: .
Kyllä vain, ja nimenomaan oikein kunnon jyrkkäkulmaiset sivu-sellaiset, "Mäkisen tyyliin". :-D
– Sun Tzu

Post Reply

Return to “Ajoneuvot”