Latil M2TL6

Keskustelua kaikenlaisista ei-panssaroiduista ajoneuvoista.
User avatar
skiiggeboi
stm
stm
Posts: 25
Joined: Thu Feb 15, 2007 11:03

Latil M2TL6

Post by skiiggeboi »

Löytyykö kenenkään arkistoista kuvia it-joukkojen käyttämistä Latil-vetäjistä?

Keskustelua pystyyn jos on tietoa/kysymyksiä!

http://www.latiltrucks.net

juha(at)latiltrucks.net (at)=@

User avatar
skiiggeboi
stm
stm
Posts: 25
Joined: Thu Feb 15, 2007 11:03

Etsintäkuulutus.

Post by skiiggeboi »

Jyväskylässä on ollut tällaisia Latileja parikin kappaletta, mutta aikaa havainnosta jo kymmeniä vuosia. Kuuleman mukaan ainakin toinen myytiin lähistölle, eli jos jonkun tuttavalla "epämääräisiä" ajoneuvoja (nelipyöräohjattavia) niin ilmoitelkaa minulle.
Kiitos!

User avatar
sako92s
kenr, vr3
kenr, vr3
Posts: 1662
Joined: Sat Aug 26, 2006 18:32
Location: Uusimaa

Post by sako92s »

Hieno on vaunu, ja täynnä myöskin Suomalaista sotahistoriaa.Saattaa kuitenkin nuo löytymättömät Latilit olla jo aika vähissä :miettii: itsekkin olen haaveillut jonkun militaarisen ajoneuvon hommaamisesta, mutta on nuo säilytystilat hieman puutteelliset.Täytyy tuolla harrasteajoneuvopuollella tyytyä Fiat 600;een, onhan sekin aika sotainen peli, ainakin äänet on sisällä kuin panssarivaunua ajaisi :-D

User avatar
skiiggeboi
stm
stm
Posts: 25
Joined: Thu Feb 15, 2007 11:03

Automobiili-lehdessä juttua Latilista

Post by skiiggeboi »

Hei kaikki!

Juuri julkaisuun tullut Automobiili-lehti (2/-07) sisältää aukeaman verran juttua Latilista, jokseenkin kyllä tiedot ovat sivuiltani,
mutta jos haluaa lehden koristeeksi( vaikkapa vain kannen takia ;) ), niin sivuiltani löytyy ohjeita tilaamiseen.Kilkkaa ensin julkaisun kansikuvaa, josta aukeaa tarkempaa tietoa: http://www.latiltrucks.net/julkaisut.html

EI OO SITTEN MAINOS. Pelkkä vinkki :)

User avatar
skiiggeboi
stm
stm
Posts: 25
Joined: Thu Feb 15, 2007 11:03

Automobiili-lehden artikkeli luettavissa nyt sivuiltani!

Post by skiiggeboi »

Tuosta etusivun päivityksistä löytyy linkki, josta pääsette lukemaan jutun.

Sain vieraani avustuksella Latilista hienon kuvan, joka on otettu Syvärillä.
Tuostakin maininta etusivulla.

http://www.latiltrucks.net/etusivu.php

Oikein mukavia kesäpäiviä kaikille!

User avatar
skiiggeboi
stm
stm
Posts: 25
Joined: Thu Feb 15, 2007 11:03

Hyvää uutta vuotta 2008!

Post by skiiggeboi »

Nettiaika on vähissä, mutta silloin tällöin olen saanut aikaiseksi sivuilleni jotain uutta materiaalia, joten käykäähän katselemassa.

Oltiin videoimassa Latilin vinssiäkin oikein tositoimissa, lopputulos katkennut vaijeri..Ei kyllä jaksanut Unimogin vinssikään vanhaa nosturin palkkia rinteestä kiskoa, joten ei tarvitse hävetä yhtään :)

Ehkä saan jossain vaiheessa editoitua videopätkät yhteen, onhan siinä kuitenkin jotain näytettävää :D Vaijerin katkeaminen :D

Sotka
alik
alik
Posts: 74
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:44
Location: Hattula

Post by Sotka »

Yksi entisöimätön Latil on edelleen jyväskylän liepeillä. Tunnen omistajan, hänellä on paljon muitakin vanhoja mielenkiintoisia ajoneuvoja. Olen itsekin käynyt pällistelemässä sitä Latilia hakiessani osia omaan puolitelavaunuuni.
MINÄ OLEN SYYTÖN, MINÄ HALUAN VAIN EHJIÄ TELAPYÖRIÄ!

User avatar
skiiggeboi
stm
stm
Posts: 25
Joined: Thu Feb 15, 2007 11:03

Post by skiiggeboi »

Sotka wrote:Yksi entisöimätön Latil on edelleen jyväskylän liepeillä. Tunnen omistajan, hänellä on paljon muitakin vanhoja mielenkiintoisia ajoneuvoja. Olen itsekin käynyt pällistelemässä sitä Latilia hakiessani osia omaan puolitelavaunuuni.
Tuon Diesel-Latilin kuvia löytyy sivuiltani"Extra-nurkasta".
Olen kaksi kertaa käynyt katsomassa vuoden sisällä ja yrittänyt jopa tehdä tarjouksia, mutta vielä tuloksetta.. :cry:
Olisi aika saada se vain sieltä taivasalta "veljiensä" pariin ennenkuin mätänee lopullisesti!

Voisit Sotka hiukan voidella R.H:ta, jotta saataisiin kaupat tehtyä järkihintaan :-D

User avatar
J
luutn
luutn
Posts: 1084
Joined: Mon Jun 19, 2006 19:01
Location: Karjala

Post by J »

Ie eikä Opera näytä sivuiltasi kuvia ollenkaan. Tokihan vika saattaa olla omassa koneessani mutta mikä tässä on vikana?

Sotka
alik
alik
Posts: 74
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:44
Location: Hattula

Post by Sotka »

Onhan R.H.:lla hinnat ihan kohdallaan, ainakin myyjän kannalta :-D . No joo, riippuu vähän mitä etsii, itse sain Whiten osia ihan järki hinnalla. Olisin ostanut häneltä toisen Kempsun pois, mutta hinta oli auton kuntoon nähden reilusti yläkantissa. Eipä mitään, ostin Ruotsista hyväkuntoisen Kempsun puolella hinnalla siitä mitä herra H. pyysi omastaan.
MINÄ OLEN SYYTÖN, MINÄ HALUAN VAIN EHJIÄ TELAPYÖRIÄ!

User avatar
skiiggeboi
stm
stm
Posts: 25
Joined: Thu Feb 15, 2007 11:03

Post by skiiggeboi »

J wrote:Ie eikä Opera näytä sivuiltasi kuvia ollenkaan. Tokihan vika saattaa olla omassa koneessani mutta mikä tässä on vikana?
Kyllä kuvat aukeavat minulla normaalisti, joten ainoa mikä tulee mieleen on, että sinulla on pop-up ikkunoiden esto selaimissa.

User avatar
skiiggeboi
stm
stm
Posts: 25
Joined: Thu Feb 15, 2007 11:03

Sota-ajan kuvia lisätty sivuilleni

Post by skiiggeboi »

Tervehdys taas kaikille!

Eilen kävin vuoden tauon jälkeen tonkimassa Tuusulan ilmatorjuntamuseon valokuva-arkistoa.
Oli kyllä mahtava reissu kun satuin löytämään noin kymmenkunta uutta kuvaa Latileista.
Nyt osa kuvista on päivitetty sivujeni historia-osioon, joten menkäähän kiinnostuneet vierailemaan.

Näyttää siltä, että osallistumme Latililla heinäkuussa it-museon järjestämään yleisötapahtumaan.
Latilin perään saataisiin tuolloin Skodan ja Boforsin tykit vedettäviksi.

Terveisin, Juha

www.latiltrucks.net

User avatar
Savu
alik
alik
Posts: 538
Joined: Fri Feb 02, 2007 16:39

Post by Savu »

Tuossa luvin piipposen "jatkosodan ässä" kirjan...siinä mainittiin että kahta latilia käytettiin kentän auraukseen, olivatten kenttää suojanneen it:n ajoneuvoja......siis Kymin kentällä (unohtu tärkein ;) )

User avatar
skiiggeboi
stm
stm
Posts: 25
Joined: Thu Feb 15, 2007 11:03

Kiitos vinkistä Savu!

Post by skiiggeboi »

Savu wrote:Tuossa luvin piipposen "jatkosodan ässä" kirjan...siinä mainittiin että kahta latilia käytettiin kentän auraukseen, olivatten kenttää suojanneen it:n ajoneuvoja......siis Kymin kentällä (unohtu tärkein ;) )
Hienoa kuulla tuonkaltaisia vinkkejä!
Taas yksi kohde lisää tutkittavaksi.

Kiitos sinulle!

User avatar
skiiggeboi
stm
stm
Posts: 25
Joined: Thu Feb 15, 2007 11:03

Se o moro taas!

Post by skiiggeboi »

Kävikös kukaan it-museolla katselemassa Latilia viime viikonloppuna?

Mukavasti sain kuvia lauantaina skodan ja boforssin hinauksista.
Teen myös pari videopätkää sivuilleni kunhan vain saan tarpeeksi aikaa työlle..

Mukavia kesäpäiviä kaikille!

Juha

Post Reply

Return to “Ajoneuvot”