Just tuo kuva.Olof wrote:120 K/78:
http://www.ww2incolor.com/finnish_force ... olets.html
Onko se tämä sama kuva siinä kirjassa?
755-10
Re: 755-10
Re: 755-10
Huutonetissä on jonkin aikaa ollut myynnissä venäläinen 45mm JV-tykki. Siinä olisi juuri sopiva vedettävä tälle.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Re: 755-10
Niin minkäs tykin hinaukseen russillä tämä oli alunperin joku 37mm ?HL/A wrote:Huutonetissä on jonkin aikaa ollut myynnissä venäläinen 45mm JV-tykki. Siinä olisi juuri sopiva vedettävä tälle.
Re: 755-10
Kyllä se tuon 45 pstk:n hinaukseen oli tarkoitettu.
Re: 755-10
Se mikä oli huutiksessa on Milpron entisiä tykkejä...
Re: 755-10
Tässä tykinvetokuvia (tunnistustehtäviä ), myös saksalaisten
Re: 755-10
Ai tunnistusta .
1, 76 RK 27, eli ns. rykmentinkanuuna (ven.)
2, 105 H 33 (saks.)
3, Tää vois olla 105 K 18 tai 150 H 40 ilman tuliputkea (saks.)
4, 76 K 36 (venl.)
1, 76 RK 27, eli ns. rykmentinkanuuna (ven.)
2, 105 H 33 (saks.)
3, Tää vois olla 105 K 18 tai 150 H 40 ilman tuliputkea (saks.)
4, 76 K 36 (venl.)
Re: 755-10
Eka kuvassa on venäläinen 76mm rykmentinkanuuna eli lyhytkanuuna? Toinen on sitten saku, mutta onko tuo nyt sitten m1917?
Nämä tykkijullien jutut ei ole plakkarissa.
Nämä tykkijullien jutut ei ole plakkarissa.
Re: 755-10
ilman tuliputkea ? siis irroitetaanko tykistä jossain vaiheessa piippu/putki?[quote="Jäger61"]Ai tunnistusta .
1, 76 RK 27, eli ns. rykmentinkanuuna (ven.)
2, 105 H 33 (saks.)
3, Tää vois olla 105 K 18 tai 150 H 40 ilman tuliputkea (saks.)
4, 76 K 36 (venl.)
1, 76 RK 27, eli ns. rykmentinkanuuna (ven.)
2, 105 H 33 (saks.)
3, Tää vois olla 105 K 18 tai 150 H 40 ilman tuliputkea (saks.)
4, 76 K 36 (venl.)
Re: 755-10
[quote] ilman tuliputkea ? siis irroitetaanko tykistä jossain vaiheessa piippu/putki?[quote
Jossain raskaimmissa mailleissa tuliputki+sulkukappale kuljetettiin erikseen. Ajoneuvot ja tiet eivät aina olleet kaksisia.
Taas kertauksena....... <20mm on piippu ja >20mm on putki.
Jossain raskaimmissa mailleissa tuliputki+sulkukappale kuljetettiin erikseen. Ajoneuvot ja tiet eivät aina olleet kaksisia.
Taas kertauksena....... <20mm on piippu ja >20mm on putki.
Re: 755-10
Joissakin vedetään putki taakse lavetin päälle jolloin saadaan lyhyempi paketti kuljetuksen ajaksi.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Re: 755-10
Yleisesti tuonajan raskaissa haupitseissa esim 150H40 tai 152H37 putki vedettiin taakse kuljetuksen ajaksi.
-
- kers
- Posts: 119
- Joined: Sat Jul 18, 2009 23:14
Re: 755-10
Tämä vekotin, Ps 755-10, näyttääkin olevan talvisodassa sotasaaliiksi saatu yksilö, josta tuli meillä alunperin R-459. [Ks. kuvaa kirjassa "Suomalaiset panssarivaunut 1981-1997", s. 65.]
Re: 755-10
Onkohan kenelläkään tallessa kuvia komsojen sekä höyryvetureiden "varastoraiteelta" abt. 80 luvulta. tuollahan ne komsutkin odottelivat aikansa ennen myyntiä vetureiden seassa? joko hiljaa romuksi tai julkisesti silpuksi, mobilisti lehti jota luin 1999 bosniassa kertoi erään komson tarinan romuparoonin pihalta ajettavaksi asti!
Re: 755-10
Nuorisoliittolainen on ollut kyllä lujilla. Alkuaan suunniteltu vain puolen tonnin piiskan hinuriksi. Kuinkahan noissa kytkimet poiki?