Näin käsittäisin.LV wrote:OK, eli siis FIAT 3000, vuoden 1930 malli?smokeball wrote:Jeps, FIAT malli 30
Makaroonimiehellä pitempi peli kuin sammakkomiehillä.
Taisi olla viimeisiä Renaultista kehiteltyjä malleja.
t: Sven
Minä tiedän
Sanoisin, että tässä ei kyllä ole kyse telatykistä, eli kyse ei siis olisi T92 -vaunusta, huomatkaa pyörivä torni.Sven Tuuva wrote:T92 proto?LV wrote:Tämä alkaa olla jo melko häiriintyneen näköinen.
Joo-o, T92 se on. Jenkkien prototyyppiasteelle jäänyt vaunu, joka oli muistaakseni suunniteltu tiedustelukäyttöön(?) Pääase taisi olla 76 mm kanuuna. "Ranskalaisen" vaikutelman vaunusta antaa varmaankin tornirakenne, jollaista on käytetty ainakin AMX-13-vaunuissa (tykin asekilpi = miltei koko torni).Komendantti wrote:Sanoisin, että tässä ei kyllä ole kyse telatykistä, eli kyse ei siis olisi T92 -vaunusta, huomatkaa pyörivä torni.Sven Tuuva wrote:T92 proto?LV wrote:Tämä alkaa olla jo melko häiriintyneen näköinen.
Uusimmat matalaprofiiliset tst-panssarivaunut ovat muuten juuri hyvin paljon tämän tyylisiä, vaikka tämä taitaa silti kyllä olla joku vanhempikin prototyyppiasteen kehitelmä, ilmeisesti myös joku melko kevyt vaunu.
Nuo tornin kupujen aseet näyttävät jotenkin .30- ja .50-kaliperisilta... Pääaseesta on vähän vaikeampi sanoa, mutta ei se kovin järeältä tai edes raskaalta kyllä näytä.
Eli mietitäänpä hetki.
(...Miksiköhän olen haistavinani tuossa jotain ranskalaista?)
No en kyllä tuota T92:ksi olisi uskonut, mutta tiedusteluvaunulta tuo kyllä vain näyttää selkeästi. AMX-10 ja -13 -vaunuissa olen tosiaankin nähnyt tuon tyyppisiä torniratkaisuja, ei kuitenkaan aivan samanlaista, samoin kuin tuo runko on hyvin AMX-henkinen...LV wrote:Joo-o, T92 se on. Jenkkien prototyyppiasteelle jäänyt vaunu, joka oli muistaakseni suunniteltu tiedustelukäyttöön(?) Pääase taisi olla 76 mm kanuuna. "Ranskalaisen" vaikutelman vaunusta antaa varmaankin tornirakenne, jollaista on käytetty ainakin AMX-13-vaunuissa (tykin asekilpi = miltei koko torni).
SdKfz 251 johon on lisätty tuo korotettu kiinteä torni? Joku komento- / tj-vaunu tämä kai on kaapeleista päätellen.taifun wrote:V2 raketin tulenjohtovaunu tulee ensiksi mieleen mutta alustana oleva ht.on minulle tuntematonta tyyppiä