Dailmer ferret

Keskustelua panssaroiduista ajoneuvoista. Tankit, panssariautot jne.
Post Reply
User avatar
roger67
sotvm4
sotvm4
Posts: 536
Joined: Sat Jun 23, 2007 20:59
Location: Norge

Dailmer ferret

Post by roger67 »

Edullista kakkos autoa etsiessäni törmäsin tällaiseen kapistukseen joka maksaa yhtäpaljon kuin 10v 4X4 Hiace :-D
Kuvan ferretti vuodelta 1953 varusteineen olisi myytävänä, ja mikä parasta sillä saa myös laillisesti pöristellä pitkin katuja :pray:

Kaksi ferrettiä olen suomessa nähnyt (Parolassa sekä torpin museossa). Täällä Norjassa on tietääkseni pelkästään tämä kuvan häkkyrä sekä yksi lisää.
Näppärä vekotin kun ei oo kuin 144 cm korkea, 190 leveä, alta 4m pitkä ja painoa vajaat 4 t. Mahtuisi meinaan hyvin autotalliin kunhan raivaan vähän rojuja pihalle/kaatikselle ;)
Attachments
dailmer ferret.jpg
(50.28 KiB) Downloaded 2298 times

CampTaipale
vääp
vääp
Posts: 255
Joined: Tue Feb 03, 2009 18:33

Re: Dailmer ferret

Post by CampTaipale »

Näppärän oloinen peli. Mikä moottori ja onko alennusvaihteisto? Ei mikään paha hirvimetsälle koiramiehen autoksi.

User avatar
roger67
sotvm4
sotvm4
Posts: 536
Joined: Sat Jun 23, 2007 20:59
Location: Norge

Re: Dailmer ferret

Post by roger67 »

Huono kuva kuskin paikalta. En usko että tuossa on alennusvaihteita. Laatikko on puoliautomaattinen ja häkkyrä kulkee vajaat 95kmh sekä eteen että taakse ;)
6 syl rollsin bensa moottori jossa 129 hv. Lisää infoa löytynee esim täältä.. http://fi.wikipedia.org/wiki/Daimler_Ferret
Attachments
ferret inni.jpg
(28.41 KiB) Downloaded 2145 times

Sotka
alik
alik
Posts: 74
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:44
Location: Hattula

Re: Dailmer ferret

Post by Sotka »

Muutaman kerran olen ajanut Ferrettiä. Se on kiva ja näppärä ajettava, tulee vähän sellainen fiilis kuin ajaisi kuussatasta fiiattia, jossa on neliveto ja ratti ylösalaisin. Englannissa niitä myydään kohtuuhintaan, olisi kyllä kiva katseenkääntäjä. Saisikohan tosiaan Suomessa kilpiin?
MINÄ OLEN SYYTÖN, MINÄ HALUAN VAIN EHJIÄ TELAPYÖRIÄ!

User avatar
roger67
sotvm4
sotvm4
Posts: 536
Joined: Sat Jun 23, 2007 20:59
Location: Norge

Re: Dailmer ferret

Post by roger67 »

Juu mieli tekesi ostaa tuo vekotin, mutta pitäisi ensiksi myydä pois jokin mopoistani että saisi rahoituksen tuohon. Tuon hinta on euroissa n. 11000 sisältäen tuon dekotun brenin ym varusteet. Myyjän mukaan on kova kysyntä englannista, mutta tämä ei tahdo myydä norjasta ulos kun näitä on vai kaksi maassa.

User avatar
Olof
res maj
res maj
Posts: 1282
Joined: Sat Jan 09, 2010 0:07
Location: Underground

Re: Dailmer ferret

Post by Olof »

Tuohan kulkee uskomattoman lujaa. Kuljettajalta saatetaan vaatia
rattimiehen ominaisuuksia nopeuden lähetessä satasta...
Sais tuolla täällä Suomessa ajella ainakin punavalkoisten puuhakilpien
turvin silloin tällöin.
Romumuurahainen

User avatar
leon
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2462
Joined: Wed Apr 15, 2009 21:18
Location: Etulinja
Contact:

Re: Dailmer ferret

Post by leon »

Vähän (erittäin vähän) samaa tyyliä: http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/112352 ... u%E2%80%9D :-D

Post Reply

Return to “Panssarit”