Page 1 of 1

Telaveto

Posted: Fri Jun 12, 2015 22:08
by caporal
Onko sillä että vetävä hammaspyörä edessä tai takana jotain merkitystä ? :miettii:

Re: Telaveto

Posted: Sat Jun 13, 2015 18:08
by HL/A
En ole telavehkeiden tuntija, mutta käytännön syistä taitaa vetävä pyörä yleensä olla siinä päässä jossa voimanlähdekin on, eli myös tuossa kuvan Sturmissa?

Re: Telaveto

Posted: Sun Jun 14, 2015 9:12
by jk
Vetopyörä on tuo jossa hampaat. Strumissa tuo moottorin puoleisessa päässä oleva pyörä on johtopyörä,eli vetää eripäästä kuin missä on moottori.

Re: Telaveto

Posted: Sun Jun 14, 2015 15:37
by caporal
Aivan ,Sturmissa moottori takana veto edessä ? T-34 moottori takana ja myös vetoratas . Jokin syy tähän on oltava kun on käytännössä auto jossa moottoritakana ja veto etupyörissä :)

Re: Telaveto

Posted: Mon Jun 15, 2015 10:46
by wikke
caporal wrote: kun on käytännössä auto jossa moottoritakana ja veto etupyörissä :)
Toisaalta jos autoon haluaa verrata niin Volvon 300 sarjalaisissa oli moottori edessä mutta vaihdelaatikko takana kuten vetokin. Tässä oli kyllä syynä paino jakauma, Loota ja jarruohjaus edessä Mahdollistaa taistelutilan taemmaksi kuin että kaiken survoo samaan päähän ja mahdollistaa yksinkertaisemman rakenteen.

Re: Telaveto

Posted: Sun Nov 08, 2015 17:27
by Basa
Ei tule kyllä äkkiseltään yhtään Saksalaista vaunua mieleen missä olisi veto takana.

Jonkun jutun ne ovat huomanneet tuossa hommassa :D
Liittyykö sitten jotenkin vaunun ohjauksen rakenteeseen