Ajat muuttuvat vaikka se ei aina olekaan kovin mukavaa....tai ainakaan romanttista. Itse olen aikoinaan saanut sinkopohjaisen panssarintorjujan koulutuksen mutta tästä huolimatta olen vain pelkästään iloinen siitä että jo tuolloin aloitettu ohjuskoulutus on nyttemmin syrjäyttänyt raskassingon joka jo tuolloin meistä käyttäjistä tuntui lähinnä dinosaurukseen verrattavalta muinaisjäänteeltä.
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
Kirkonmaan linnakkeen lakkauttamisen takaa löytyy tie samalle sylttytehtaalle joka esti "kaislajääkärien" paluun öbikseen. Käynnistettiinhän sama koulutuslinja juurikin kirkonmaalla sekä laadittiin suunnitelmat linnakkeen kehittämisestä osana kehittyvää slmp:tä. Ei liene kenellekään kovin vaikeaa arvata ketkä olivat myötävaikuttamassa siihen että kyseinen toiminta kotkassa loppui muutamaan saapumiserään.
Sama poppoo laittoi Kontiorannan lihoiksi, vaikka siellä pilotoitiin ja käyttöönotettiin maavoimien uusi tst-tapa.
- Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että luvallisten ja toisaalta luvattomien aseiden kohdalla pätevät täysin erilaiset lainsäädäntömuutokset ja erilaiset toimet, sanoo Holmlund.