Kuivasaaren Obuhov ampui 12.04. - eikä yhtään kunnon filmiä?
Kuivasaaren Obuhov ampui 12.04. - eikä yhtään kunnon filmiä?
Nettihaulla en löytänyt mitään kunnollista rainaa aiheesta; onko tosiaan niin, että näin harvinaiseen tilaisuuteen ei ollut värvättynä yhtään ammattivalokuvaaja tai ammattivideoijaa 

Re: Kuivasaaren Obuhov ampui 12.04. - eikä yhtään kunnon filmiä?
kts. Raid elokuva 

Kohtuullinen amatöörikin olisi auttanut..
En tiedä, mistä "slörtin kilta" hankkii ruutinsa, mutta tuskin tavallisesta asekaupasta - tulisi aika kalliiksi.. Lähteestä riippuen täsypanoksen paino vaihtelee 132..157 kg.
En tiedä, mistä "slörtin kilta" hankkii ruutinsa, mutta tuskin tavallisesta asekaupasta - tulisi aika kalliiksi.. Lähteestä riippuen täsypanoksen paino vaihtelee 132..157 kg.
youtubessa on pätkää...
Edelleenkin. lukekaa otsikko ja siihen sisältyvä kysymys: ...KUNNON filmiä?

Eli yhtään edes puoliksi kunnollista filmiä en ole netistä löytänyt

Eli yhtään edes puoliksi kunnollista filmiä en ole netistä löytänyt

Jos asia oli sinulle veeteetee noinkin tärkeä niin miksi kummassa et itse tehnyt asian eteen mitään ?
On ihan hienoa että nuo aseet ovat edelleen ampumakunnossa ja että niillä vielä joskus ammutaankin mutta ei tuo nyt kuitenkaan mikään ns. maatakaatava ihme ole. Totuus on kuitenkin se että nuo tykit kiinnostavat aika pientä joukkoa niitä edes kohtuullisen lähellä asuvista ihmisistä.
On ihan hienoa että nuo aseet ovat edelleen ampumakunnossa ja että niillä vielä joskus ammutaankin mutta ei tuo nyt kuitenkaan mikään ns. maatakaatava ihme ole. Totuus on kuitenkin se että nuo tykit kiinnostavat aika pientä joukkoa niitä edes kohtuullisen lähellä asuvista ihmisistä.
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
Periaatteessa asia on minulle aivan se ja sama, kuvittelin vain jonkun asiassa osallisena olleen ottaneen tänä viestinnän aikakauten tuonkin huomioon.
Itse en tehnyt asialle mitään siitä yksinkertaisesta syystä, että olin ko. päivän ansioTÖISSÄ Suomen ainoassa raskaita asejärjestelmiä tuottavassa tehtaassa. Tuon työn antamalta kokemuspohjalta s.o. muutaman kymmenen tuhatta aseiden ammuntakuvaa ja jokusen videonkin kuvanneena - jälkimmäisissä lähinnä napinpainajana
- uskon, että mielipiteeni tähän asti nähdyistä Kuivasaari-videoista ja -kuvista on oikea.
Keskustelu on osaltani ohi.
Itse en tehnyt asialle mitään siitä yksinkertaisesta syystä, että olin ko. päivän ansioTÖISSÄ Suomen ainoassa raskaita asejärjestelmiä tuottavassa tehtaassa. Tuon työn antamalta kokemuspohjalta s.o. muutaman kymmenen tuhatta aseiden ammuntakuvaa ja jokusen videonkin kuvanneena - jälkimmäisissä lähinnä napinpainajana

Keskustelu on osaltani ohi.
Totta pirussa näitä vanhan ajan vehkeitten ammuntoja pitäis tallentaa paljon enemmän.Ja mielellään kuvanlaadulla josta erottaisi itse kohteenkin.
Itseäni kiinnostaisi päästä seuraamaan 8,8cm Flakin ammuntaa,vaan ei taida onnistua tässä maassa.Ja 3,7cm Pak,5cm Pak,7,5cm Pak...jne...jne...
Itseäni kiinnostaisi päästä seuraamaan 8,8cm Flakin ammuntaa,vaan ei taida onnistua tässä maassa.Ja 3,7cm Pak,5cm Pak,7,5cm Pak...jne...jne...

Löytyy tästä maasta ampumakuntoisiakin yksilöitä, myös muualta kuin valtion museoista.
Ammuntojen järjestäminen vaatii RAHAA ja pirusti viitseliäisyyttä.
Ammuntojen järjestäminen vaatii RAHAA ja pirusti viitseliäisyyttä.
- Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että luvallisten ja toisaalta luvattomien aseiden kohdalla pätevät täysin erilaiset lainsäädäntömuutokset ja erilaiset toimet, sanoo Holmlund.
Minulla olisi videopätkä vastaavasta paukusta 152T50-tykillä (siinä on lähikuvaa (hiukan piemää tosin) latausvaiheestakin - vaan en arvaa ladata Y-tubeen.. Minneköhän sen voisi laittaa "rajoitettuun" käyttöön - vaikka tämän foorumin jäsenille?
-
- res vänr
Kiinnostusta toki löytyy!!Canet wrote:Minneköhän sen voisi laittaa "rajoitettuun" käyttöön - vaikka tämän foorumin jäsenille?

GOTT MIT UNS
Ehkä youtuubin rajoitettun ajaksi? (päiväksi?) ja ennakotiedot ja linkii tänne?
Juu juu!High Power wrote:Kiinnostusta toki löytyy!!
Romumuurahainen