Alkuperäinen kuvateksti väittää että nuo voitaisiin irrottaa syöksyssä ja ne laskeutuisivat maahan isolla laskuvarjolla.Each pod could carry two passengers. They were designed to be released whilst the aircraft was in a shallow dive, descending on a huge parachute.
Outo Stuka
Re: Outo Stuka
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
Re: Outo Stuka
Pudotettavaksi olivat (kumpaisellakin siivellä olevat) taitekohdasta ulos päin sijoitetut pömpelit, eli eivät potkurin linjassa. Tuota samaa pähkäilin että miten hiivatissa ne mitenkään "pudotetaan"? Pähkäilin tuota jo aikanaan kun jollekkin pienoismalli sivustolle eksyin D ja G Stukien eroja etsiessä.D166xM39 wrote:Enemmän kiinteää asennusta epäillään täälläkin. Ainakin pömpelin etureunan muotoilu seuraa hyvin siiven alapinnan muotoja. Pudotettavassa ei kai tuo olisi tarpeen sen enempää kuin ulkoisissa ripustimissa olevissa pommeissakaan. Pömpeli näyttäisi olevan suunnilleen laskutelineen päällä. Jos se siinä olisi, niin ainakaan eteenpäin tiputtaminen potkurin kehän läpi ei onnistune. Tosin kevyt poikkipinnaltaan suurehko pömpeli voi haluta poistua taaksepäin joka tapauksessa ilmanvastuksen vaikutuksesta, mutta sitten pömpelin etupää on muotoiltu siiven etureunan taakse.Canet wrote:Ensimmäiseksi tuosta tulee mieleen haavoittuneiden tai muiden paaripotilaiden kuljettaminen...