Outo Stuka

Keskustelua lentokoneista.
User avatar
igorrock
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2487
Joined: Thu Sep 04, 2008 21:52
Location: Helsinki
Contact:

Re: Outo Stuka

Post by igorrock »

Each pod could carry two passengers. They were designed to be released whilst the aircraft was in a shallow dive, descending on a huge parachute.
Alkuperäinen kuvateksti väittää että nuo voitaisiin irrottaa syöksyssä ja ne laskeutuisivat maahan isolla laskuvarjolla.
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"

wikke
res vänr
res vänr
Posts: 773
Joined: Mon Oct 22, 2007 10:36

Re: Outo Stuka

Post by wikke »

D166xM39 wrote:
Canet wrote:Ensimmäiseksi tuosta tulee mieleen haavoittuneiden tai muiden paaripotilaiden kuljettaminen...
Enemmän kiinteää asennusta epäillään täälläkin. Ainakin pömpelin etureunan muotoilu seuraa hyvin siiven alapinnan muotoja. Pudotettavassa ei kai tuo olisi tarpeen sen enempää kuin ulkoisissa ripustimissa olevissa pommeissakaan. Pömpeli näyttäisi olevan suunnilleen laskutelineen päällä. Jos se siinä olisi, niin ainakaan eteenpäin tiputtaminen potkurin kehän läpi ei onnistune. Tosin kevyt poikkipinnaltaan suurehko pömpeli voi haluta poistua taaksepäin joka tapauksessa ilmanvastuksen vaikutuksesta, mutta sitten pömpelin etupää on muotoiltu siiven etureunan taakse.
Pudotettavaksi olivat (kumpaisellakin siivellä olevat) taitekohdasta ulos päin sijoitetut pömpelit, eli eivät potkurin linjassa. Tuota samaa pähkäilin että miten hiivatissa ne mitenkään "pudotetaan"? Pähkäilin tuota jo aikanaan kun jollekkin pienoismalli sivustolle eksyin D ja G Stukien eroja etsiessä.

Post Reply

Return to “Lentokoneet”