Koneiden tunnistusta
Re: Koneiden tunnistusta
Kuvassa oleva kone muuten hukattiin USAssa 1950, kun se piti siirtää Cornellin yliopiston haltuun.
Re: Koneiden tunnistusta
FE-610 Me-262B-la/U1 WNr 110306, Red "6", 10/NJG 11. Sent over on the Reaper, this aircraft was stripped of its radar gear, and subsequently took part in several aircraft displays. Supposedly this aircraft was declared surplus and went to Cornell University around 1950, but Calspan, Inc. , which took over Cornell's aeronautical department, has no record of the aircraft ever having been there. For the record, the authors are satisfied beyond reasonable doubt that the Me-262B at Willow Grove NAS is not FE-610, but a two seat trainer the Navy took on charge in 1945 from the Reaper shipment.
http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?f=69&t=37545
But what happened to the plane in the picture, werke number 110306, which would be a historical treasure today?
No one seems to know. The plane was at Freeman Field, Indiana, in about 1946 and is seen in a film clip widely circulated on the Internet. It appeared at the Washington Monument show and was then transferred to Cornell Aero Lab in Ithaca, New York. No one seems to know what happened to the jet after that. The best guess is that the missing Messerschmitt — one of the few two-seat versions to be captured — was scrapped in about 1950.
http://oakton.patch.com/blog_posts/mili ... serschmitt
"Red 6" became T2-610 while the Me 262 was part of a "flying circus" of captured German aircraft; it disappeared in 1950 and is presumed to have been scrapped.
http://www.pewteraircraft.com/LUFTWAFFE ... 2night.htm
Re: Koneiden tunnistusta
Blackburn Roc, yksi neljästä kellukkeilla varustetusta.
"Suomalaisia" Blackburneja Skotlannissa vuonna 1940 odottamassa toimitusta jota ei koskaan tapahtunut talvisodan ehdittyä päättyä ennen sitä.
"Suomalaisia" Blackburneja Skotlannissa vuonna 1940 odottamassa toimitusta jota ei koskaan tapahtunut talvisodan ehdittyä päättyä ennen sitä.
Re: Koneiden tunnistusta
Huonolta näyttää, eli Caudron C.714.
Vaan mikäs möhköfantti tässä menee:
Kuvan osoite, jos se ei näy tällä sivulla (minulla kyllä näkyy)
http://desmond.imageshack.us/Himg21/sca ... es=landing
Vaan mikäs möhköfantti tässä menee:
Kuvan osoite, jos se ei näy tällä sivulla (minulla kyllä näkyy)
http://desmond.imageshack.us/Himg21/sca ... es=landing
Last edited by M/62 on Sat Sep 08, 2012 23:39, edited 1 time in total.
Re: Koneiden tunnistusta
Kuva ei näy , mutta edellinen tälläi maallikon näkökulmasta äkkiä kattottuna näyttäs joltain erehdyttävästi Tomahawkilta tai muulta jenkki jutulta .........
M/62 wrote:Huonolta näyttää, eli Caudron C.714.
Vaan mikäs möhköfantti tässä menee:
Re: Koneiden tunnistusta
Siellä mennä porskuttaa Stipa-Caproni. Taustalla voi lähes kuulla Kimalaisen lennon.
Voi tuota lentämisen riemua.
Sen meikäläisen postaaman koneen tunnisti kuuskakkonen oikein:
Caudron-Renault C.R. 714 -Ranskalaista laatua. Onhan siinä joo vähän samaa näköä kuin Tomahawkissa.
Voi tuota lentämisen riemua.
Sen meikäläisen postaaman koneen tunnisti kuuskakkonen oikein:
Caudron-Renault C.R. 714 -Ranskalaista laatua. Onhan siinä joo vähän samaa näköä kuin Tomahawkissa.
Romumuurahainen
Re: Koneiden tunnistusta
Köyhän suihkukone tuo Italian ihme.
Mielenkiintoista, että Roceihin ehdittiin maalata suomalaiset konenumeroinnitkin. Kai nuokin olisivat jonakin olleet.
Mielenkiintoista, että Roceihin ehdittiin maalata suomalaiset konenumeroinnitkin. Kai nuokin olisivat jonakin olleet.
Re: Koneiden tunnistusta
Sehän se.Olof wrote:Siellä mennä porskuttaa Stipa-Caproni.
Mutta mikäs tämä olisi...
- Wunderwaffen
- erikmest
- Posts: 329
- Joined: Tue Jul 29, 2008 14:53
- Location: Puuhamaa
Re: Koneiden tunnistusta
Se juuri,
Takaisin todellisiin koneisiin, Mikäs tässä on kita ammollaan:
Takaisin todellisiin koneisiin, Mikäs tässä on kita ammollaan:
- Wunderwaffen
- erikmest
- Posts: 329
- Joined: Tue Jul 29, 2008 14:53
- Location: Puuhamaa