Koneiden tunnistusta
-
- kers
- Posts: 145
- Joined: Fri Aug 17, 2012 10:24
-
- kers
- Posts: 145
- Joined: Fri Aug 17, 2012 10:24
Re: Koneiden tunnistusta
Juu sitähän siinä rakennetaan...hyvin tiedetty OlofOlof wrote:Rakennellaankohan siinä De Havilland D.H.60 Moth-konetta?
Miten nuo purjekoneet.... onko tietoa kellään?
Re: Koneiden tunnistusta
Yläkuvan etummainen ilmeisesti Grunau Baby, takimmainen voisi olla Akaflieg Dresden D-B07.Mpiirainen wrote:Tässä muutamia kuvia -30 luvun saksasta.
Jos joku tunnistaa jonkun leijan, niin kertokaa myös minulle
Lennossa oleva on NSFK SG 38 Schulgleiter.
Oliskohan Grunau Baby IIb.Mpiirainen wrote:Tässä lisää...
Lentävä Grunau Baby.Mpiirainen wrote:Ja vielä...
Alemmassa kuvassa ilmeisesti taas NSFK SG 38 Schulgleiter.
Ilmalaiva on Hindenburg.Mpiirainen wrote:Ja taas...
Re: Koneiden tunnistusta
Sattuuko kukaan tietämään, mistä voisi ladata hyvällä resoluutiolla Polykarpov R-5 ja Tupolev TB-3 koneiden valokuvat? Mutta ei pienoismallien kuvia.
Tavallisia heikkoresoluutioisia nettikuvia näistä kyllä löytyy paljonkin.
Tai jos jollakin on muuten kuvia näistä, voisi laittaa yv:tä.
Tavallisia heikkoresoluutioisia nettikuvia näistä kyllä löytyy paljonkin.
Tai jos jollakin on muuten kuvia näistä, voisi laittaa yv:tä.
СИБИРЬ УЧИТ!
-
- res vänr
- Posts: 840
- Joined: Sun Mar 16, 2008 19:49
Re: Koneiden tunnistusta
Googlen kuvahaulla näytti jonninlaisia kuvia tulevan... katoppa itse täyttyykö kriteerit.Eki wrote:Sattuuko kukaan tietämään, mistä voisi ladata hyvällä resoluutiolla Polykarpov R-5 ja Tupolev TB-3 koneiden valokuvat?
GOTT MIT UNS
Re: Koneiden tunnistusta
Hauilla Polikarpov R-5 ja Поликарпова Р-5 mm.:
http://www.pomnivoinu.ru/img/reports/1491/img/33.jpg
http://www.pomnivoinu.ru/img/reports/1491/img/34.jpg
http://www.pomnivoinu.ru/img/reports/1491/img/35.jpg
http://www.pomnivoinu.ru/img/reports/1491/img/36.jpg
http://www.pomnivoinu.ru/img/reports/1491/img/37.jpg
http://www.pomnivoinu.ru/img/reports/1491/img/38.jpg
http://www.pomnivoinu.ru/img/reports/1491/img/39.jpg
http://www.livejournal.ru/static/files/ ... _voi1.jpeg
http://www.livejournal.ru/static/files/ ... _voi2.jpeg
http://crimso.msk.ru/Images6/AK/AK2009-11/14-1.jpg
Hauilla Туполев ТБ-3, ТБ-3, Туполев АНТ-6 ja АНТ-6 mm.:
http://waralbum.ru/wp-content/uploads/2 ... b3_141.jpg
http://waralbum.ru/wp-content/uploads/2 ... B-3-21.jpg
http://forums.airforce.ru/attachments/d ... 86-45.jpg/
http://crimso.msk.ru/Images6/AK/AK2009-11/15-1.jpg
http://crimso.msk.ru/Images6/AK/AK2009-11/15-2.jpg
http://www.operation-barbarossa.narod.r ... b-3_08.jpg
Albumeja:
http://crimso.msk.ru/Site/Arts/Art2729.htm
http://army.lv/ru/tb-3/foto/503/305
http://www.pomnivoinu.ru/img/reports/1491/img/33.jpg
http://www.pomnivoinu.ru/img/reports/1491/img/34.jpg
http://www.pomnivoinu.ru/img/reports/1491/img/35.jpg
http://www.pomnivoinu.ru/img/reports/1491/img/36.jpg
http://www.pomnivoinu.ru/img/reports/1491/img/37.jpg
http://www.pomnivoinu.ru/img/reports/1491/img/38.jpg
http://www.pomnivoinu.ru/img/reports/1491/img/39.jpg
http://www.livejournal.ru/static/files/ ... _voi1.jpeg
http://www.livejournal.ru/static/files/ ... _voi2.jpeg
http://crimso.msk.ru/Images6/AK/AK2009-11/14-1.jpg
Hauilla Туполев ТБ-3, ТБ-3, Туполев АНТ-6 ja АНТ-6 mm.:
http://waralbum.ru/wp-content/uploads/2 ... b3_141.jpg
http://waralbum.ru/wp-content/uploads/2 ... B-3-21.jpg
http://forums.airforce.ru/attachments/d ... 86-45.jpg/
http://crimso.msk.ru/Images6/AK/AK2009-11/15-1.jpg
http://crimso.msk.ru/Images6/AK/AK2009-11/15-2.jpg
http://www.operation-barbarossa.narod.r ... b-3_08.jpg
Albumeja:
http://crimso.msk.ru/Site/Arts/Art2729.htm
http://army.lv/ru/tb-3/foto/503/305
Re: Koneiden tunnistusta
Ilman tuon TB-4 (?) apua I-16 ei varmaan pääsisi edes ilmaan tuollaisella kuormalla.
Re: Koneiden tunnistusta
Kaikkea se venäläinen keksii:Olof wrote:Synkkä viritelmä.
http://crimso.msk.ru/Images6/IA/IA02-3/21-1.jpg
http://crimso.msk.ru/Images6/IA/IA02-3/21-2.jpg
http://crimso.msk.ru/Images6/IA/IA02-3/22-2.jpg
http://crimso.msk.ru/Images6/IA/IA02-3/22-3.jpg
http://crimso.msk.ru/Images6/IA/IA02-3/23-1.jpg
http://crimso.msk.ru/Images6/AK/AK2006-06/8-2.jpg
Re: Koneiden tunnistusta
Kyseessä ei välttämättä ole venäläinen keksintö.. Useampiakin kokeita tai yritelmiä tehtiin ns. parasiittihävittäjäidean parissa. Ajatuksena olisi, että pommikone kuljettaisi oman/omat suojahävittäjänsä mukanaan ja ne lähtisivät liikkeelle kun/jos tarve vaatisi.
Ongelmana oli (ainakin) pienemmän koneen telakoituminen takaisin isompaan - se onnistui satunnaisesti parhailta koelentäjiltä - tavallisten pilottien hommaa siitä ei koskaan tullut. Kun saatiin kehitettyä hävittäjiä, joiden toimintasäde mahdollisti pitkät saattomatkat pommikoneiden turvana, "parasiittihävittäjien" tarve poistui.
Tiettävästi ensimmäinen "parasiittilähtö" eli toisen koneen lähtö toisen kyydistä ilmassa tapahtui jo 1916. Emäkoneena oli Felixstowe Porte Baby -lentovene, sen yläsiivelle oli kiinnitetty Bristol Scout -hävittäjä.
Kokeiltiin myös ilmalaivan toimivuutta emäaluksena - mm. jenkit virittelivät tätä helium-ilmalaivoilleen - onnistuneita kokeita tehtiin.
Tuo edellä kuvissa ollut I-16 ja TB-3 -yhdistelmä oli yksi versio Zveno-projektista. Nuo m/62:n löytämät kuvat kertovat projektin muista vaiheista (paitsi viimeinen). Zveno lienee ensimmäinen taisteluun lähtenyt parasiittikoneyhdistelmä, I-16 oli muunnettu syökypommitusta varten - tämä tapahtui 1941.
Viimeisiä (jollei viimeinen) yritys tällä saralla oli jenkkien McDonnell XF-85 Goblin-suihkuhävittäjä - aika erikoisen näköinen koneen tynkä! Emäkoneena olisi ollut Convair B-36 Peacemaker. Siivet taitettuna Goblinin sai mahtuumaan Peacemakerin pommikuiluun. Toisena emäkone ehdokkaana lienee ollut Northropin YB-35 "lentäväsiipi", mutta se ei koskaan edennyt sarjatuotantoon ja laivuekäyttöön asti (No, Jack Northropin "aika" tuli B-2-pommikoneen myötä - lentäväsiipi osoittautui toimivaksi - tosin Jack ei sitä ehtinyt nähdä, koska kuoli -81, B-2 lensi vasta -89).
Goblinissa ei ollut lainkaan laskutelineitä, vaan koukkuhärveli (kuvassa ohjaamon edessä), jolla piti kinnnittyä emäkoneen alla roikkuvaan trapetsiin. En löytänyt Goblinin toiminta-aikaa, mutta kovin pitkä se ei ole voinut olla. jos tyhjä- ja täyden painon erotus on vain 450 kg - siihen pitää mahduttaa lentäjän lisäksi a-tarvikkeet neljälle 12,7 mm kk:llekin - loppu jäi sitten polttoaineelle.
Ongelmana oli (ainakin) pienemmän koneen telakoituminen takaisin isompaan - se onnistui satunnaisesti parhailta koelentäjiltä - tavallisten pilottien hommaa siitä ei koskaan tullut. Kun saatiin kehitettyä hävittäjiä, joiden toimintasäde mahdollisti pitkät saattomatkat pommikoneiden turvana, "parasiittihävittäjien" tarve poistui.
Tiettävästi ensimmäinen "parasiittilähtö" eli toisen koneen lähtö toisen kyydistä ilmassa tapahtui jo 1916. Emäkoneena oli Felixstowe Porte Baby -lentovene, sen yläsiivelle oli kiinnitetty Bristol Scout -hävittäjä.
Kokeiltiin myös ilmalaivan toimivuutta emäaluksena - mm. jenkit virittelivät tätä helium-ilmalaivoilleen - onnistuneita kokeita tehtiin.
Tuo edellä kuvissa ollut I-16 ja TB-3 -yhdistelmä oli yksi versio Zveno-projektista. Nuo m/62:n löytämät kuvat kertovat projektin muista vaiheista (paitsi viimeinen). Zveno lienee ensimmäinen taisteluun lähtenyt parasiittikoneyhdistelmä, I-16 oli muunnettu syökypommitusta varten - tämä tapahtui 1941.
Viimeisiä (jollei viimeinen) yritys tällä saralla oli jenkkien McDonnell XF-85 Goblin-suihkuhävittäjä - aika erikoisen näköinen koneen tynkä! Emäkoneena olisi ollut Convair B-36 Peacemaker. Siivet taitettuna Goblinin sai mahtuumaan Peacemakerin pommikuiluun. Toisena emäkone ehdokkaana lienee ollut Northropin YB-35 "lentäväsiipi", mutta se ei koskaan edennyt sarjatuotantoon ja laivuekäyttöön asti (No, Jack Northropin "aika" tuli B-2-pommikoneen myötä - lentäväsiipi osoittautui toimivaksi - tosin Jack ei sitä ehtinyt nähdä, koska kuoli -81, B-2 lensi vasta -89).
Goblinissa ei ollut lainkaan laskutelineitä, vaan koukkuhärveli (kuvassa ohjaamon edessä), jolla piti kinnnittyä emäkoneen alla roikkuvaan trapetsiin. En löytänyt Goblinin toiminta-aikaa, mutta kovin pitkä se ei ole voinut olla. jos tyhjä- ja täyden painon erotus on vain 450 kg - siihen pitää mahduttaa lentäjän lisäksi a-tarvikkeet neljälle 12,7 mm kk:llekin - loppu jäi sitten polttoaineelle.
Re: Koneiden tunnistusta
Vetää sanattomaksi...M/62 wrote: Kaikkea se venäläinen keksii:
Canetille tietopaketista.
Koitetaan taas tunnistusta. Mikä on pudonnut?
Romumuurahainen
Re: Koneiden tunnistusta
Loire-Nieuport LN.411