Puuvene

Keskustelua kaikista vedessä liikkuvista laitteista.
Juha Tompuri
jvmaj
jvmaj
Posts: 1834
Joined: Mon May 01, 2006 22:28
Location: Koljonvirta

Re: Puuvene

Post by Juha Tompuri »

"Älyä kyll' ei Dufvalla lie liiaksi ollutkaan,
pää huono oli, arveltiin"

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: Puuvene

Post by Rokka »

Meillä on täällä Lappeenrannassa ja Saimaalla Taisto 7 joka kylkee nimellä m/s Seiska !

Image

http://msseiska.org/

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

User avatar
Canet
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 3280
Joined: Fri Sep 29, 2006 11:51
Location: Länsirannikko

Re: Puuvene

Post by Canet »

No justiinsa, Juha - tuo se oli. Lyhyen matkan olin kyydissä joskus kesällä -73, kun oltiin Benö:ssä leirillä ja turkulaiset toimivat Neptunuksella lauttureina, kun vietiin väkeä katsomaan vierailulle tulleita sota-aluksia (Ruotsinsalmi).

Ei noilla monikaan alkuperäisillä koneilla paljon viitsi ajella - löpöä kuluu aika järkyttävästi. Nuolten huutokaupassa paikalla ollut sanoi veneen ostajan yleensä ostaneen myös varakoneita - niitäkin oli myynnissä. Kun Nuolella kaikki pääkoneet käyvät, ei lokkien kirkuna paljoakaan häiritse.. :roll:

User avatar
Canet
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 3280
Joined: Fri Sep 29, 2006 11:51
Location: Länsirannikko

Re: Puuvene

Post by Canet »

Jatkan tätä juttua, kun silmiin osui uusi otsikossa tarkoitettua venettä koskeva tieto:

Laiva-lehden alkukesän numerossa (2/2010) "Lokikirja"-palstalla Hannu Hillon kirjoittaa tuosta Helsingissa olevasta Nuoli-moottoritykkiveneestä.

Helatorstain Hesarissa oli kuulemma Helsingin kaupungin huutokauppailmoitus, jossa ilmoitettiin kaupungin haltun joutuneiden hylättyjen veneiden myymisestä. Mukana oli tämä ketjun Nuoli, tosin komeasti tykkiveneenä, jota alus ei sentään ole. Myyjä oli asettanut pohjahinnaksi 25.000,-. Tämä antanee viitteitä aluksen piikkiin kasautuneista laituri- ym. maksuista.

Minulla ei ole tietoa myytiinkö vene, kenelle ja mihin hintaan - onko asia sattunut jonkun muun näkimiin?

Hillo ilmoittaa, ettei itse aio ostaa venett, mutta toivottaa sen ostajalle "pohjatonta kukkaroa, paljon kärsivällisyyttä ja laajaa ystäväpiirä, jolla ei ole peukalo keskellä kämmentä". Autokauppias kuulemma sanoisi, että siinä on pientä laittoa..

LAIVA on Suomen laivahistoriallisen yhdistyksen julkaisu. Asiasta/aihepiiristä kiinnostuneille tässä linkki yhdistyksen sivuille: http://www.slhy-laiva.net

User avatar
rautu62
korpr
korpr
Posts: 57
Joined: Fri Oct 09, 2009 13:53
Location: Lounainen saaristo

Re: Puuvene

Post by rautu62 »

Tämä on rajalla Rautu;tanner taistelun tulisen
Otti uhrin:antoi voiton
Tietäin tämän vanno vala
Ilman miekan iskemättä
mene ei tää voitto meiltä

Post Reply

Return to “Laivat”