NSKOV

Keskustelua muusta kuin Suomen sotahistoriasta

Moderator: Juha Tompuri

Post Reply
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

NSKOV

Post by Rokka »

Mikä järjestö Saksassa oli NSKOV ? minulle se ei ole tuttu !

jatkona, huutonetissä yksi myyjä, vingaren, joka myy Saksalaista militariaa, perusteilla taatusti aito jne. itse olen kysellyt että miten pystyy todistamaan, kun varmasti tiedän etteivät ole aitoja tuotteita, niin saan jo kohta kaverilta lähes tappouhkauksia... tuollaiset pitäisi viedä ladon taakse ja lopettaa... nytkin on ryhtynyt myymään NSKOV rintamerkkiä, no kun itse en ko. järjestöä tunne, löysin samanlaisen merkin netistä jostain virkailijan hatusta ? tuskimpa tuokaan on aito ? Samoin sama kaveri myy varsovan kilpiä varmasti aitoina, kun varmasti aidot tuhoutuivat pommituksissa ennen jakamista, niin varmasti aidot, ovat varmsti kivenalla... tulipas varmasti sanaa varmasti :-D

eihän siinä mitään jos on väärässä, mutta jos ei välitä ottaa selvää, vaan haluaa tuhota militaria keräily harrastuksen myymällä väärää kamaa aitoustakuulla, niin siinä vaiheessa nousee ainakin minulta niskatukka pystyyn, olenko liian herkkä ?

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

sako92s
kenr, vr3
kenr, vr3

Post by sako92s »

Ei ole tuttu, mutta aitoustakuussa on se hyvä puoli ,että jos toteaa tuotteen käteen saatuaan sen olevan feikki, ulosmitataan takuu :-D

Itselleni tämä on käynyt ainoastaan kerran, ostin nettihuutokaupasta P-38;n kotelon jonka palautin . Yksi indikaattori feikistä oli, että P-38 ei mahtunut edes sisään :-D

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

....juu, mutta mikä sellainen aitoustakuu on kuten ko. myyjällä:

"AITO "KÄSIVARSINAUHA"EDESSÄ LUKEE DEUTSCHE WEHRMACHT TAKANA AITO KOTKALEIMA JOSSA LUKEE WAFFEN SS JA SS-INFANTERI REGIMENT 7 n:o 1, ALLA IHMEELLINEN LOGO EI TIETOA MIKÄ ON,,,, JA SUOMALAISET HUOM TAATUSTI AITO.EN OLE IKINÄ NÄHNYT VASTAAVAA. lISÄKUVIA PYYDETTÄESSÄ HAIHATTELIJAT ÄLKÄÄ VAIVAUTUKO.... "

jos kerran ei ole toista nähnyt tekeekö se siitä varmasti aidon ?

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

Nonniin... axisen kautta löytyi apu, NSKOV tulleepi sanoista NATIONALSOZIALISTISCHE KRIEGSOPFERVERSORGUNG, eli sodassa vammautuneiden, leskien ja orpojen järjestö.

...joten aika yleinen merkki luulisin, kumma etten ole ennen törmännyt !!!!

- j o n i -

Post Reply

Return to “Ulkomainen sotahistoria”