keräily ja hinnat...

Yleinen keskustelu militariasta sekä keräilystä yleensä.
Post Reply

keräily ja hinnat...

militaria on mielestäni edullisia
1
5%
militaria on mielestäni hinnoiteltu oikeansuuntaisesti
2
11%
militaria on jo nyt kohtuuttoman hintaista
16
84%

Total votes: 19

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

keräily ja hinnat...

Post by Rokka »

...no niin, ikuinen keskustelu hinnoista...

Kaikellahan on markkinahinta, mutta välillä tuntuu, että hinnoissa kipukynnys ylittyy nykyisin liian usein. Mielestäni viimeisen vuoden aikana hinnat ovat jälleen jatkaneet kasvuaan, itse olen ainakin yrittänyt :shock: vähentää keräilyä... tai oikeastaan arvokkaammat tuotteet eivät ole juurikaan enää kallistuneet, siis euron mukaan tulon jälkeen, no on niissäkin joskus ylilyöntejä, mutta merkit ja pikkukrääsä voivoi...

Mitä mieltä te olette hinta kehityksestä ?
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

sovmil
valik
valik

Post by sovmil »

Kohteella on useampi hinta.

Se jonka olet siitä itse aikoinasi maksanut.
Tämän päivän hinta.
Hinta jolla olet valmis siitä luopumaan.
Vakuutus arvo.

Tämän päivän hinta voikin sitten muodostua korkeaksikin,
etenkin jos juuri ko.kohde puuttuu jo pitkälle ehtineestä
kokoelmasta ja on kova polte se saada !

Yleisesti hintataso on kyllä noussut.
Ei raatti oikein muistellakkaan ihan kaikkea,
omia jättämättä tehtyjä hankinta asioita !!!

Sturmmann
mars
mars

Post by Sturmmann »

Itsekkään en vielä osannut äänestää, kun tässäkin asiassa on monta näkökulmaa. Tuotteen hinta on aina myyjän ja ostajan välinen. Jos hinta on kohtuuton, niin jättää sitten ostamatta. Itse näkisin lähinnä että hinnat on muuttuneet palkkojen myötä ylöspäin, joskin euron myötä tapahtui selkeä hyppäys ylöspäin. Jos 10 vuotta sitten EK 2 maksoi 150 mk ja nyt 100 €, niin onhan hintaan tullut selvä lisä.
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

Sturmmann on aivan oikeassa, aihehan on vähän vaikea, sillä siinä on merkitystä miltä puolen asiaa tarkastelee ! mutta noin yleisesti, en halua missään tapauksessa johdatella, mutta hämmästellä täytyy, kun katselee esim. huuto.net tarjontaa löytyy sieltä hintoja jos jonkinlaisia, jotka ovat toisen mielestä liian korkeita, toisen taas ostettavia !

no mikä on totuus, sellaista ei varmasti ole !
Last edited by Rokka on Tue Nov 14, 2006 8:25, edited 1 time in total.
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

FTR
Ylläpitävä voima
Ylläpitävä voima

Post by FTR »

Äänestin (luonnollisesti) tuota alinta vaihtoehtoa. Mutta... ihan oikeasti ajatellen, hinnathan eivät voi olla liian korkeita, koska tavara menee niillä kaupaksi. Tähänhän meidän kaikkien rakastama kapitalismi perustuu - kysynnän ja tarjonnan lakiin. Tämän lain yläpuolella ovat ilmeisesti ne samat rojut, mitkä ovat pyörineet joidenkin kauppiaiden pöydillä jo varmaan 10 vuotta :lol:

Ja köyhällehän kaikki on kallista.

Mutta kyllä ihmetyttää, jos esim. Gun Showssa yhtenä vuonna VR4 maksaa 350 markaa ja seuraavana 600,-. Samalla kauppiaalla.
- Elämä on ihmisen parasta aikaa -

hope
erikmest
erikmest

Post by hope »

HINTOJEN NOUSUA ON TAPAHTUNUT VIIME AIKOINA, AINAKIN SUOJELUSKUNTA JA LOTTAKÄSIVARSINAUHOISSA.

NYKYISIN HARVIANAISIMMISTA NAUHOISTA JOUTUU MAKSAMAAN 300 - 400 EUROA. MIELESTÄNI ALETAAN JO PUHUA TODELLA KORKEISTA HINNOISTA. MUTTA OLLAANKO VIELÄKÄÄN SAAVUTETTU HINTAKATTOA.??

TÄMÄKIN ILMEISESTI JOHTUU SIITÄ, ETTÄ YHÄ USEAMPI ON ALKANUT KERÄILEMAAN NAUHOJA.

NAUHOJEN KERÄILYSSÄ RIITTÄÄKIN HAASTETTA. OLIHAN SUOJELUSKUNTA JA LOTTA PIIREJÄ VARSIN RUNSAASTI.
JA VANHIMMAT NAUHAT JOSTAIN 1917 LUVULTA.

MUISTAAKO KUKAAN, NOIN ÄKKISELTÄÄN KUINKA MONTA SATAA ERI LOTTA-, TAI SUOJELUSKUNTA PIIRIÄ ON OLLUT.???

Rami Soininen
ppkers
ppkers

Post by Rami Soininen »

Tervehdys,

Mielestäni hinnat ovat nousseet. Militarian keräily on saanut suurta suosiota ympäri maailman ja näin ollen myös Suomessa. Hintojen nousuun on kenties vaikuttanut Internet enemmän kuin mikään muu. Tänä päivänä voit huutaa Ebayssa/Huuto.net. Kilpaa jostain tuotteesta esimerkiksi kiinalaisen, venäläisen tai amerikkalaisen kanssa. Se joka laittaa enemmän rahaa sillä kertaa peliin, voittaa. Huudot jotka ovat päättyneet korkeaan summaan, ohjaa samanlaista tuotetta myöhemmin. Tyypillinen tilanne on tälläinen: " Viimeksi tuo tuote meni 102eurolla, joten laitanpa nyt huutoon 120euroa, sen pitäisi riittää!" Ja jos tuotetta on huutamassa useampi samankaltaisilla ajatuksilla, niin noidankehä on syntynyt, ja hinnat karkaa.

Suomessa meillä on ollut pienet keräilijäpiirit. Tavara on ollut edullista, suorastaan halpaa. Ulkomailla on nyt tiedostettu tämäkin. Suomen armeijan kunniakkaan hetket ovat alkaneet kiinnostaa muitakin kuin meitä suomalaisia... Ja ovat valmiit ostamaan, koska se on edelleen edullista.

Olen ollut messuilla myymässä ylimääräistä tavaraani. Viime Ellivuoren messuilla tein seuraavan havainnon ostajista. "Parhaimmat" asiakkaat olivat ulkomailta. Ruotsalaiset ostivat, eivät edes tinkineet. Virolaiset ostivat, tinkivät vähän. Venäläiset ostivat, tinkivät vähän. Suomalaiset kääntelivät tavaroita tai tinkivät vain ja miettivät ostopäätöstä...

Ikävä kyllä tavaraa karkaa ulkomaille... Ja ainahan voi syyttää Internettiä.
"Arktis ist nicht"

Post Reply

Return to “Yleinen militaria- ja keräilykeskustelu”