Olimme viettämässä työkaverini läksiäisiä St. Michael`s baarissa Oulussa viime lauantaina ja puheeksi tuli pistooliammunta ja asekeräily. Eräs työystävistäni kertoi aikovansa lopettaa harrastuksensa ja koska tiesi allekirjoittaneen harrastavan kumpaakin aiemmin mainittua, kysyi hän olenko kiinnostunut ostamaan aseensa pois. Kyseessä Taurus 357, Browning Buckmark 22 lr sekä Smith & Wesson Scandium 357. Kerroin että tottakai, mitä hän on niistä vailla.
Kasvoillansa kävi ilkikurinen ilme ja kaveri ilmoitti haluavansa niistä 50 ( viisikymmentä ) euroa!!!. Ajattelin että mieshän on kännissä ja kehotin palaamaan asiaan selvittyään. No, tänään tämä asekasa tuli sitten kaverin mukana minulle, alustavat kauppakirjat tehtiin jossa aseet merkittiin minulla toistaiseksi lainassa oleviksi vastaavan kaliberisten aseideni hallussapitolupia vastaan, luvat lähden hankkimaan huomenna.
Aseet ovat siis luvanvaraisia ja ei, kaverilla ei ole rahapulaa, alkoholiongelmaa tms. tarvetta "nopealle" rahalle.
Kaveri toi vielä läjän panoksia, pikalatureita, mosinin kiikarinjalan, Saigan lippaita, asekotelon jne. JA KAIKKI TUOHON SAMAAN HINTAAN! Lupasin että kaverilla on milloin vain lunastusoikeus samalla rahalla aseisiinsa ja tarvikkeisiinsa. Olen vieläkin sanaton mutta suupielet ovat korvissa.