Tilaus Zib-Militaria Saksa

Yleinen keskustelu militariasta sekä keräilystä yleensä.
verdun

Tilaus Zib-Militaria Saksa

Post by verdun »

Katselin Saksalaisia zib-militarian sivuja, ja päädyn tilaamaan tuotteen kysesisestä liikkeestä. Liike lähetti maksuun tarvittavat tiedot, rahat lähtivät tililtä nopeasti. Liike lähetti 3 pv myöhemmin tiedon rahat saapunneet 25.2.2010 ja samantien että tuote lähetetty. Sitten odottelemaan tuotetta, mutta aikaa kului 2 viikkoa ja mitään tietoa ei saapunnut. Yritin tiedustella lähetys koodia, ei mitään tietoa siitä vain vaha tieto että "lähetetty" .Lopulta pyysin saksankielistä kaveriani soittamaan liikkeeseen, sieltä vastasi myyjä että tuote onkin lähetetty vasta 5.3.2010 Myyjä oli vaikuttannut kohteliaalle ja kiinnostunnut tilauksen kulusta ja vastasi sen olevan Suomessa 15.3.2010. Tuotetta ei tullut taaskaan, nyt on tarkoitukseni vain lähettää vain tilinumero jolla voi palauttaa rahat tililleni. Tilauksen arvo on postikuluineen 50e joka on näillä näkymin mennyt zib-militarian olut kassaan. Yritys vaikutti palautteidensa ja sivujensa perusteella hyvälle, hinnat ja postitukset kohtuullisia. Itse en tule ostamaan tältä yrityksetä mitään, ensimmäinen ja viimeinen tilaus. Pohjimmitani olen iloinen että meni vain 50e, koska olin aluksi tilata tuotteita enemmän. Kehoittaisin miettimään tilausta tältä yritykseltä. Tämä juttu on kirjoitettu 17.3.2010 ja 25.2.2010 oli lähetys päivä ilmoituksen mukaan. Visalla maksaessa olisi saanut todennäköisesti rahat takaisin. Maksusysteemi oli Iban ei Paypal. Kerro jos sinulla on ollut vastaavia ongelmia saman tai jonkinmuun yrityksen kanssa, toivon että itse yleensä Googlettamalla löytäväni yrityksistä tietoa suomalaislta sivuilta. "Lisätty ilalla 17.3.2010 Lähetys saapui perille" Vaatii vain erittäin pitkää pinnaaaaaaaaaaaaaaa............
Last edited by verdun on Wed Mar 17, 2010 18:11, edited 2 times in total.

HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2

Re: Tilaus joita ei koskaan tullut Zib-Militaria Saksa

Post by HL/A »

Älä vielä hermostu. Minulla on ollut samantapaisia kokemuksia muutamien toisten saksalaisten myyjien kanssa mutta lopulta olen tavaran saanut kun olen riittävän monta kertaa kysynyt - ensin tulee useampaan kertaan ilmoitus minä päivänä on "lähetetty" ja lopulta kun paketin saa näkee että poastileimapäivä onkin paljon myöhäisempi.
Vaikka paketti Saksasta yleensä tulee parissa päivässä on sattunut että lähetys on ollut matkallakin jopa 3 viikkoa.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.

Spieß
kenr, vr4
kenr, vr4

Re: Tilaus joita ei koskaan tullut Zib-Militaria Saksa

Post by Spieß »

Olen tilannut kyseisestä firmasta ja perille on tullut, kylläkin kestää jonkin aikaa.
Si vis pacem, parabellum...
Image

taifun
alik
alik

Re: Tilaus Zib-Militaria Saksa

Post by taifun »

siis onko tuollainen vitkastelu ja jopa suoranainen valehtelu nyt siis aivan tyypillistä
näille sakemannifirmoille?
itsellä on erään virman tilaus vetämässä ja rajat siirretty kaikkien taiteen sääntöjen mukaan ko. firman tilille (varmistettu sammosta)
mutta toimintaa ei saksanpäässä tunnu syntyvän
lienee siis normaalia?

igorrock
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by igorrock »

Ostaessani tavaraa saksasta sen tuloon on helposti mennyt 3 vk siitä kun sen olen täällä IBANin avulla maksanut. DHL on välillä toivottoman hidas.
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"

HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by HL/A »

Sakemanneilla niin kuin muillakin toimituksen nopeus vaihtelee yksilöllisesti. Minulla on kokemuksia muutaman kymmenen eri myyjän kanssa, joku harva lähettää sitten kuin muistaa, suurin osa heti maksun saatuaan ja jotkut jopa ennenkuin ovat rahoja edes nähneet.
Samoin on kokemusta myymisestä usealle ostajalle. Suurin osa maksaa heti laskun saatuaan mutta sekaan mahtuu niitäkin jotka yrittävät saada ostoksensa maksamatta.

Kaiken kaikkiaan minulla ei ole ollut sen enempää ongelmia sakujen kanssa kuin suomalaistenkaan.

Ned Flanders
kenr
kenr

Post by Ned Flanders »

Samoja kokemuksia, toimitusajat vaihtelevat lähes seuraavasta päivästä moneen kuukauteen. Valittevasti hitaat toimittajat ovat aavistuksen suurempi enemmistö.
Yllättäen nuo rennosti elämään suhtautuvat Ranskalaiset ovat kokemusteni perusteella säntillisiä ja ripeitä kauppamiehiä.
Image

Rensseli-setä

taifun
alik
alik

Post by taifun »

da eikun siis ja! torstaina tuli puhelisoitto makkaran, hapankaalin ja oluen luvatusta maasta. myönsivät viimein että rahani olivat ilmestyneet heidän tililleen aivan kuten olin sanonut jo aiemmin ja kuten osasin odottaa kovan sakemannipahoittelun= "asiakaspalveluhymy" jälkeen lupasivat laittaa paketin tulemaa nopeimmalla rahdilla ja kyselivät vielä että asustelenko affenanmaalla koskapa heidän courierinsa ei sinne toimittele (?)
no kuten aina riippumatta kansallisuudesta minulla alkaa selityksiä ja verukkeita kuullessani tulla valitettavan useasti oikeaan osunut tunne että tätä tulee jatkumaan pitkään.

caporal
kenrmaj
kenrmaj

Post by caporal »

Anteeksi tyhmyyteni mutta kysyisin miten maksetaan IBAN:nilla?

igorrock
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by igorrock »

"miten maksetaan IBAN:nilla?"

Tarkoittaa sitä että verkkopankissa maksat suoraan EURO-alueen ulkomaiselle tilille käyttäen kansainvälisiä tilitunnuksia joista käytetään nimityksiä IBAN- Ja SWIFT/BIC-koodi. Ne pitäisi löytyä jokaisen verkkopankin asiakkaan omista tilitiedoista.

Maksun voi tehdä kun valitsee verkkopankin vaihtoehdoista "Maksu ulkomaille". Kysy lisää neuvoja omasta pankistasi.
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"

LV
kenrmaj
kenrmaj

Post by LV »

igorrock wrote:Maksun voi tehdä kun valitsee verkkopankin vaihtoehdoista "Maksu ulkomaille".
Nordean verkkopankissa ei ainakaa tarvitse tehdä maksua ulkomaille, jos maksaa euroalueelle; riittää että laittaa tilinumeroksi IBANin. Siinä ei SWIFTejä sun muita tarvita.

caporal
kenrmaj
kenrmaj

Post by caporal »

Asia ymmärretty,kiitos!

HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by HL/A »

Ja kaikille tiedoksi että tulevaisuudessa, eikä niin kaukaisessakaan, entiset tilinumerot häviävät ja käyttöön tulevat pelkästään IBAN-numerot.

Spieß
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by Spieß »

Johan nuo uudet on olleet käytössä...
Si vis pacem, parabellum...
Image

HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by HL/A »

Kyllä ovat olleet jo käytössä jonkin aikaa rinnalla ja tietääkseni vanhat tilinumerot poistuvat jossain vaiheessa kokonaan käytöstä.

Post Reply

Return to “Yleinen militaria- ja keräilykeskustelu”