Lama ja militarian keräily.

Yleinen keskustelu militariasta sekä keräilystä yleensä.
Post Reply
leksa
sotvm1
sotvm1

Lama ja militarian keräily.

Post by leksa »

Miten te olette huomanneet laman koskettavan ylipäätänsä keräilyä?

Itse olen huomannut, että esim. Huutonetissä on myytävänä paljon sellaista militariaa, mitä ei ollut myytävänä ennen lamaa.

Tämän laman aikana, olenkin ostanut suurimman osan kokoelmastani, suht halpaan hintaan. Ilmeisesti lama on purrut moniin keräilijöihin niin, että heidän on ollut pakko myydä sellaista militariaa, mitä he eivät olisi myyneet, jos ei olisi lamaa.

:miettii:
"Mies miestä vastaan taistelussa voittaja on se, jolla on yksi patruuna enemmän lippaassaan."

Erwin Rommel

Reppana
vääp
vääp

Re: Lama ja militarian keräily.

Post by Reppana »

Myynnin kannalta huono enää ei saa samaa hintaa mitä ennen, mutta huudettaessa hinnat ei ole noussut aiva älyttömäksi.
Pari vuotta sitten samoilla kohteilla saattoi olla montakin huutajaa.

HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by HL/A »

Kokemusteni mukaan kyseessä on varsin yleismaailmallinen ilmiö. Jotkut harvat kartuttavat kokoelmaansa edelleen kuten ennen, mutta monet jarruttelevat vaikkei akuuttia tarvetta olisikaan ( talous ja työpaikka edelleen kunnossa ).

Toki on monia joilla elämäntilanne on nyt muuttunut niin että keräily on joko keskeytettävä tai peräti lopetettava.

Mielestäni yleisesti ottaen kuitenkin nykyinen keräilyn lama on enempi korvien välissä kuin todellista elämää.

Itse en juuri mitään parempaa tavaraa viitsi pistää tällä hetkellä myyntiin mutta ostelen kyllä sekä kokoelmaani että tulevaisuuden kauppatavaraksi hintatason ollessa nyt varsin kohtuullinen kuten tässä jo on todettukin.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.

leksa
sotvm1
sotvm1

Post by leksa »

http://salattu.huuto.net/kohteet/vetera ... 288?ref=gl

Nämä jaksavat kyllä yllättää.

:D
"Mies miestä vastaan taistelussa voittaja on se, jolla on yksi patruuna enemmän lippaassaan."

Erwin Rommel

HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by HL/A »

Olen kyseisen myyjän kanssa tehnyt muutaman kaupan ja en voi omasta puolestani myyjää moittia mistään. Asialllista toimintaa on ollut kaikin puolin ja hinnat huutokaupan määräämänä o.k.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.

w9816
sotvm5
sotvm5

Post by w9816 »

HL/A wrote:Olen kyseisen myyjän kanssa tehnyt muutaman kaupan ja en voi omasta puolestani myyjää moittia mistään. Asialllista toimintaa on ollut kaikin puolin ja hinnat huutokaupan määräämänä o.k.
Samaa mieltä. :D

jylhä
sotvm3
sotvm3

Post by jylhä »

Itse olen viettäny vuoden hiljaiseloa tämän harrastuksen parista, joten militarian hinnan tai myynnin laskusta en oikein tiedä, paitsi että turun asemessuilta tein parhaimman tilin neljään vuoteen. Mutta noissa traktoreissa, maanrakennuskoneissa ja muussa hevimetallissa ei hinta ole pudonnut yhtään edellisistä vuosista, kele! Halpoja asuntojakaan ei juurikaan ole ollu myytävänä alhaisten korkojen takia.
"olisiko kuitenkin syytä ottaa taskuase mukaan"

leksa
sotvm1
sotvm1

Post by leksa »

http://salattu.huuto.net/kohteet/---ruo ... 440?ref=gl

Näitä tulee nyt myyntiin, mitä ei nousukaudella yleensä oo myynnissä.

Katsokaapa huvin vuoksi myyjän muut kohteet.

:D

Erwin Rommel

Post Reply

Return to “Yleinen militaria- ja keräilykeskustelu”