VAARALLISILLA TEILLÄ viimeiset suomalaiset ss-miehet
VAARALLISILLA TEILLÄ viimeiset suomalaiset ss-miehet
Niilo Lappalaisen kirja toisenmaailmansodan loppuvaiheista on mielenkiintoinen .Ainakin olin tietämätön että suomalaisia "loikkasi" näinkin paljon saksalaisten puolelle ennen ja jälkeen kun varsinainen Lapinsota alkoi .
- Attachments
-
- vaarallisilla vesillä 001.JPG
- (92.21 KiB) Downloaded 940 times
-
- kers
Re: VAARALLISILLA TEILLÄ viimeiset suomalaiset ss-miehet
Millaisia lukemia puolta vaihtaneista Lappalainen antaa?
En ole asiaan perehtynyt, mutta hajatietoejn pohjalta olen saanut mielikuvan, että määrä olisi ollut 10-20 miestä ja joitain satoja naisia.
En ole asiaan perehtynyt, mutta hajatietoejn pohjalta olen saanut mielikuvan, että määrä olisi ollut 10-20 miestä ja joitain satoja naisia.
Ihan luettava kirja,tosin ei mitään taistelu juttuja vaan pikemminkin nuorien poikien seikkailua luhistuvan Saksan riveissä ja paluu koto Suomeen sen jälkeen.
Suomalaisten määrä todellakin hämmästytti ja myös se että Saksassa liikkui myös muita Suomalaisia kuin armeijan riveissä olleita Suomalaisia ts. siviili ihmisiä kuka mistäkin syystä.
Ihan luettava kirja kuitenkin.
Suomalaisten määrä todellakin hämmästytti ja myös se että Saksassa liikkui myös muita Suomalaisia kuin armeijan riveissä olleita Suomalaisia ts. siviili ihmisiä kuka mistäkin syystä.
Ihan luettava kirja kuitenkin.
Aiheesta myös:
Mikko Laaksonen, Punanatsi. Helsinki: Tammi, 1988. ISBN 951-30-8953-3
-suositteluni!
Mikko Laaksonen, Punanatsi. Helsinki: Tammi, 1988. ISBN 951-30-8953-3
-suositteluni!
- Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että luvallisten ja toisaalta luvattomien aseiden kohdalla pätevät täysin erilaiset lainsäädäntömuutokset ja erilaiset toimet, sanoo Holmlund.