AUSCHWITZIN KOMENDANTI ***

Kaikki edellisiin luokkiin sopimattomat kirjat. Laita otsikoksi kirjan nimi ja tekijä sekä arvosana 1 - 5.
Post Reply
Sturmmann
mars
mars

AUSCHWITZIN KOMENDANTI ***

Post by Sturmmann »

Höss itse kirjoitti muistelmansa vankeudessa Puolassa. Kirjassa Höss selvästi vierittää vastuuta alaisillee, joita hän pitää raakoina yms. Hän ei mukamas sallinnut vankien pahoinpitelyä, koska oli itse istunut Natsien valtataisteluista vankeudessa. Kirjassa hän esittää näkemyksensä, kuinka Eicke määrää hänet vastentahtoisesti KZ-alalle! No uskokoon kuka tahtoo! Kirja valoittaa jotain asioita 3-valtakunnan varjoiselta puolelta, joten jos pahat asiat kiinnostaa, niin kannattaa lukea.
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.

Inger
tstopp
tstopp

Post by Inger »

Se on erittäin kiinnostava kirja. Suositelen

m/1931

Post by m/1931 »

Minäpäs nappasin kyseisen kirjan mukaani kirjastosta, eipä tuo järin paksu ollut eli enköhän sen lukaise vkl:na. Kaveri tilasi jostain Auschwitzistä kertovan dokkarin, hintaa tais olla vähän yli 20€ ja kestoa vajaat 5h, ei mielestäni paha hinta. Täytynee lainata piakkoin se.

Canet
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by Canet »

Muistakaa sitten, että Höss kirjoitti tämän kirjan vankeudessa, odottaessaan oikeudenkäyntiä, joka johti kuolemantuomioon ja hirttotuomiion, joka toimeenpantiin A:ssa. "Pieni" mahdollisuus, että yritti kaunistella asioita - vai mitä ajattelette?

Sturmmann
mars
mars

Post by Sturmmann »

En tiedä yrittikö hän kaunistella asioita, kun ne oli esiin tuotuina? Itselle jäi mielikuva, että yritti kirjassa jollain tavalla puhdistaa omaatuntoaan, mutta vaikeaa se taisi olla. tyyliin: Kun ne käskivät ja olin tunnollinen käskyjen suorittaja!
Pyysihän se kirjassa Puolan kansalta anteeksi.
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.

Post Reply

Return to “Muu sotakirjallisuus”