Vanha viisaus sanoo, ette tavara lainassa parane. Monesti se tavara vielä katoaa lopullisesti sillä lainareissulla.HL/A wrote:Itse en enää lainaa juurikaan edes toisille alan harrastajille näyttelyihin tai vastaaviin, on sen verran huonoja kokemuksia tavaroiden käsittelystä.
Talvisota
Re: Talvisota
Aika suhteeton ja sangen utopistinen ajatus. Pitäs varmaan laittaa pystyyn joku "keskusvarikko", jonne kaikki keräilijät olisivat velvoitettuja tuomaan vehkeensä.arpo wrote:alan keräilijät voivat varmaan lainata Mannerheim elokuvaan oikeat varusteet..vai.
Ja kaipa tuota nyt luulisi olevan vara tehdä vaatteet, varusteet ja vaikka proppiaseetkin, jos se siitä on kiinni. Jos kerran leffaan poltettiin rahaa 3 milj. € ennen kuin ruutuakaan on kuvattu, niin eiköhän sillä muutamat vormut ja rensselit ole saanut ommeltua. Ja käsittääkseni kaikki etukäteisvalmistelut oli materiaalipuolella pitkälti tehty, eli puvustus ym.
Sillä rahalla saa "rätei ja lumpui" aivan riittävästi. On vaan siitä kiinni, että on asiantunteva puvustaja. Ja aseiden ym. puolesta lavastaja tuntee hommansa.
Monestihan elokuvissa käytetään aivan aidon näköisiä proppeja sellaisissa kuvissa, kun ei tule lähikuvia tai erikoislähikuvia. Parasta tietysti olisi aina käyttää vain aitoa tavaraa.
Ja jos ei muuten onnistu, niin valitkoon lavastajat sitten sellaset asianmukaiset kamat, jotka on mahdollista saada käyttöön.
Rahalla saa ja hevosella pääsee. Ja tärkeintä on se, että puvustaja ja lavastaja ovat kartalla.
arpo wrote: Kunnia Sankareille.Suomalaisille.
Hyvin sanottu. Pirun sitkeitä ukkoja siellä oli vastapuolellakin. Ja harvat siellä huvikseen oli. Kummallakaan puolella.smokeball wrote: Suodaan toki kunnia myös vastustajalle.
Muistakaapa huomenna 1.4.2009 alkaen Talvisota tv 2 klo 20.55
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Nauhurit ja tallentavat digiboksit valmiinaRokka wrote:Muistakaapa huomenna 1.4.2009 alkaen Talvisota tv 2 klo 20.55
Jep.
Saako sitä pitempää versiota mistään dvd:nä?
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -
Kai sen verran pitää odottaa että joku laittaa sarjan netistä otettavaksiJ wrote:Saako sitä pitempää versiota mistään dvd:nä?
J wrote:Saako sitä pitempää versiota mistään dvd:nä?
Huhuja olen kuullut ja lukenut, että YLE tekisi siitä boksin. Toivottavasti tulee. Ja restauroituna, kuva puhdistettuna versiona. Tuo telkkarista tuleva versio näytti mainoksessa aika suttuselle.
Minä en kannata, enkä suosittele ja varsinkaan en itse harrasta, mutta pitkä kahden DVD versio löytyy thepiratebay.org osoitteesta hakusanalla talvisota en kyllä tiedä ,miten se toimii, mutta koneelle pitää ladata jonkinlainen torrent ohjelma millä saa sitten noita imuroitua
- j o n i -
- j o n i -
Last edited by Rokka on Thu Apr 02, 2009 7:44, edited 1 time in total.
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Olipa harvinaisen surkea kuvan laatu ja äänen laatu tuossa eilen alkaneessa sarjassa. Ja puolet kuvasta puuttui, kun ei ollut laajakuvaformaatissa.
Jos boksi tulee, niin toivon hartaasti, että käyttävät aikaa ja rahaa kuvan ja äänen korjaamiseen. Menee muuten hieno sarja aivan hukkaan.
Jos boksi tulee, niin toivon hartaasti, että käyttävät aikaa ja rahaa kuvan ja äänen korjaamiseen. Menee muuten hieno sarja aivan hukkaan.
Jotain tämän tyyppistä olen itsekin kuullut.Rokka wrote:Minä en kannata, enkä suosittele ja varsinkaan en itse harrasta, mutta pitkä kahden DVD versio löytyy thepiratebay.org osoitteesta hakusanalla talvisota en kyllä tiedä ,otem se toimii, mutta koneelle pitää ladata jonkinlainen torrent ohjelma millä saa sitten noita imuroitua
- j o n i -
Torrent on ohjelma, joka imuroi tiedostopaketteja eri servereiltä tai yksittäisiltä koneilta ja yhdistää ne kokonaiseksi tiedostoksi omalla koneella. Näin saadaan nopeampi lataaminen aikaiseksi - luulisin.
Käytänössä kyllä, perustuu juuri noihin tiedostopaketteihin - imuroitavien tiedostojen ei tarvitse olla kokonaisia.smokeball wrote:Torrent on ohjelma, joka imuroi tiedostopaketteja eri servereiltä tai yksittäisiltä koneilta ja yhdistää ne kokonaiseksi tiedostoksi omalla koneella. Näin saadaan nopeampi lataaminen aikaiseksi - luulisin.
Eli megan linjasta tulee ainoastaan 1024 kiloaHakala wrote:Viikon loma kestää vain 7 päivää
- Elämä on ihmisen parasta aikaa -
jos teillä teinejä talossa niin niiltä saatte faktaa...meinaan että tietävät varmasti nuo hommatreka65 wrote:Jotain tämän tyyppistä olen itsekin kuullut.Rokka wrote:Minä en kannata, enkä suosittele ja varsinkaan en itse harrasta, mutta pitkä kahden DVD versio löytyy thepiratebay.org osoitteesta hakusanalla talvisota en kyllä tiedä ,otem se toimii, mutta koneelle pitää ladata jonkinlainen torrent ohjelma millä saa sitten noita imuroitua
- j o n i -
- Komendantti
- komendantti
Tämä kyseinen elokuva (Тайны финской войны) on nähty Suomenkin televisiosta nimellä "Talvisota venäläissilmin".
"Sotataidon huippu ei ole sadan voiton saavuttaminen sadassa taistelussa, vaan vihollisen kukistaminen ilman taistelua."
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu