Teikarinsaari
Re: Teikarinsaari
Ei tuo kyllä mihinkään vastaa. Kyltti näyttää olevan jonkin yksityisen/epävirallisen tahon harrastelijatyönä raapustama. Ei silti että kiinnostaisi mennä sinne kaivelemaan
Jotenkin vaan skeptinen suhtautuminen siihen että yksityinen tai epävirallinen taho olisi voinut vanhan kunnon CCCP:n puoleiselle rajasaarelle suomenkielisiä paasikaiverruksia lämpimikseen käydä pystytteleen....
Niinpä - mutta se mitä olen viime vuonnakin erilaisilla muistomerkeillä käynyt niin ei vielä mssään ole eteen tullut noin karkeaa työnjälkeä. Taltta ja moska. Mitä "neuvostoliittolaisemmalla" paikalla sen komeampaa jälkeä on muistomerkeissä.
Siis että tuo kivessä oleva teksti vastaisi kysymykseen valtiosopimuksen olemassaolosta? Joudun valitettavasti tuottamaan pettymyksen ja vastaamaan kieltävästi.Pena wrote:LV wrote:Vahva huhu on kertonut, että Teikarinsaari olisi jollakin Suomen ja Venäjän välisellä sopimuksella julistettu jonkintyyppiseksi "hauta-alueeksi". Huhujen lisäksi mitään viitteitä tällaisen sopimuksen olemassaolosta ei kuitenkaan ole löytynyt. Tiedustelin asiaa vielä erikseen Sotavainajien muiston vaalimisyhdistyksestä, eikä sielläkään tällaista sopimusta tiedetty solmitun.
Vastannee kysymykseesi?
Älä nyt masenna vaikka oikeassa oletkin. Näkeehän tuon että se on jonkin yksityisen henkilön tekemä. Yhdyssanan erilleen kirjoittaminenkin kertoo siitä että intoa on ollut enemmän kuin taitoa.
No en kyllä itsekkään usko että olisi ehtona valtiotason rakkaussuhteessa. Enkä sellaisesta kirjoitellutkaan.
Mutta mun mielestä tuossa jonkinasteinen suomi-neuvostoliitto sopimus kysesssä, kerran siellä sekä suomeksi että venäjäksi kyseiset paadet on.
Ja ellei muistini nyt vanhasta neuvostoliitosta petä, niin pidän suht mahdottomana mokomien pystyttelyä ilman tolkuttoman paperibyrokratian virallista hyväksyntää.
Mutta nyt onkin neuvostokarhu vaihtunut venäjään ja pojat päässeet tuonnekkin mellastaan![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Se minkä näköinen väkellys kyseessä ei itse asiaa heilauta mihinkään.
Mutta mun mielestä tuossa jonkinasteinen suomi-neuvostoliitto sopimus kysesssä, kerran siellä sekä suomeksi että venäjäksi kyseiset paadet on.
Ja ellei muistini nyt vanhasta neuvostoliitosta petä, niin pidän suht mahdottomana mokomien pystyttelyä ilman tolkuttoman paperibyrokratian virallista hyväksyntää.
Mutta nyt onkin neuvostokarhu vaihtunut venäjään ja pojat päässeet tuonnekkin mellastaan
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Se minkä näköinen väkellys kyseessä ei itse asiaa heilauta mihinkään.
Yksi vaihtoehto tuohon ns. rauhoittamiseen on Valtiosopimus 63/1992.
Sitä kun on sopivasti lukenut niin on päätetty rauhoittaa koko saari.
Neuvostoliiton aikana ei tainnu olla helppoa keinoa mennä noille Viipurin-lahden saarille, 90-luvun alussa tilanne oli toinen. Silloin tuon tekstin teko/kiven vienti on ollu helppoa. Nykyisin meno on taas vaikeutettu...
Tuon kiven tekstin alkuperää vois kysellä, kenen unta se eniten häiritsee, Säkkijärvi-säätiöltä; saattaapi tekijätkin löytyä sieltä.
Sitä kun on sopivasti lukenut niin on päätetty rauhoittaa koko saari.
Neuvostoliiton aikana ei tainnu olla helppoa keinoa mennä noille Viipurin-lahden saarille, 90-luvun alussa tilanne oli toinen. Silloin tuon tekstin teko/kiven vienti on ollu helppoa. Nykyisin meno on taas vaikeutettu...
Tuon kiven tekstin alkuperää vois kysellä, kenen unta se eniten häiritsee, Säkkijärvi-säätiöltä; saattaapi tekijätkin löytyä sieltä.
6.D; primus inter pares.
Sinänsä hieno, mutta minne jäi tykin alkuperäinen kiinnityskartio?
-
- sotvm1
veeteetee wrote:Sinänsä hieno, mutta minne jäi tykin alkuperäinen kiinnityskartio?
Saattoi olla korotuspalan kanssa liian matala ? Joku tarvitsi sitä johonkin muuhun käyttöön
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Olis ollu huomattavasti hienompi !
Paljon piku osia tehda itse kopio
wanhempimestari wrote:veeteetee wrote:Sinänsä hieno, mutta minne jäi tykin alkuperäinen kiinnityskartio?
Saattoi olla korotuspalan kanssa liian matala ? Joku tarvitsi sitä johonkin muuhun käyttöön![]()
Olis ollu huomattavasti hienompi !
Saarela oli ilmatorintykki/ vierasa paljon granatia shrapneli oli