Henkivakuutus
Re: Henkivakuutus
Pitkäkahvainen ilman valmistajan leimaa, ja uudempi JAROn valmistama. Molemmissa normaali [SA] leima.
Näissä parissa omassa on tällaiset leimat:
Sama kuin Tj-miehellä.
Toisessa ei ole valmistajan leimaa.
Sama kuin Tj-miehellä.
Toisessa ei ole valmistajan leimaa.
Romumuurahainen
Tulenjohtomies wrote:Onko SA-leimattu näin vai neliön sisään ja onko käsitystä tuosta valmistajan leimasta?
Tekstit leimassa: RUOSTUMATON TERÄS.VALMISTETTU RUOTSISSA.REKISTERÖITY TAVARAMERKKI.
-Kaikissa omissa pitkäkahvaisissa prikulleen samanlaiset leimat kuin "tulenjohtomiehellä"
Ps pitkäkahvaiset kahvat pistehitsattu 6:sta kohtaa ja lisäksi myös joutettu kiinni, kaikki uudet "lyhytkahvaiset" ts kahva on samaa metallia kuin kuppi,eli ei liitosta toisiinsa.
Täsmälleen samat leimat omassani.Tulenjohtomies wrote:Onko SA-leimattu näin vai neliön sisään ja onko käsitystä tuosta valmistajan leimasta?
Tekstit leimassa: RUOSTUMATON TERÄS.VALMISTETTU RUOTSISSA.REKISTERÖITY TAVARAMERKKI.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Tässä vielä kuva tornileimaisesta mukista:
Valmistajan leimaa ei ole.
Valmistajan leimaa ei ole.
Romumuurahainen
Teräs mukista juotuna on jotenkin paremman makuista vettä
Mistä noita saa ostaa ja mihin hintaan? Pari tuollaista menis viinamukina.
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -
- Tulenjohtomies
- kenr
- Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
Viime keväänä Keuruulla maksoivat 1€/kpl,alkutalvella SA-kaupoissa 3€/kpl ja Erä-Aitasta Lappeenrannasta/Imatralta saattaa vielä löytyä 6,50€/kpl.
- Tulenjohtomies
- kenr
- Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
Re:
Onko tietoa tämän britti kipon rantautumisesta suomeen?
Eli onko tämä jotain talvisodan apuja vai saatu saaliiksi jatkosodassa idästä.
http://www.karkeeweb.com/patterns/1937/ ... other.html
Eli onko tämä jotain talvisodan apuja vai saatu saaliiksi jatkosodassa idästä.
http://www.karkeeweb.com/patterns/1937/ ... other.html
FTR wrote:
Last edited by Tulenjohtomies on Sun Mar 11, 2012 9:14, edited 1 time in total.
Jossakin oli joskus juttua näistä. Tuliko niitä sodan jälkeen myötätuntuna meille, vaiko partiolaisille? Aika usein niitä kuitenkin liikkuu.
Mun mielestä tossa pakissa kuuluisi olla kaksi osaa, mutta myös multa puuttuu se toinen, ja itsekin antiikkikaupasta ostin. Onko noissa Suomeen tulleissa sitten jostain syystä heitetty toinen puoli menemään?
Itse olen aina ollut siinä uskossa että tulivat nimenomaan myötätuntona, muistelisin nähneeni kuvan pioneerista syömässä tuollaisesta...
Itse olen aina ollut siinä uskossa että tulivat nimenomaan myötätuntona, muistelisin nähneeni kuvan pioneerista syömässä tuollaisesta...
Kyllä siihen kaksi sisäkkäin menevää osaa kuuluu. Koska ovat suunnilleen samanlaisia niin onko sitten jaettu useammalle käyttäjälle
Itselle on myöskin tullut vastaan pääsääntöisesti vain puolikkaita. Olisinko pari kertaa nähnyt kokonaisen.
Itselle on myöskin tullut vastaan pääsääntöisesti vain puolikkaita. Olisinko pari kertaa nähnyt kokonaisen.
Tuossahan noista oli kuvia:Pies wrote:Mun mielestä tossa pakissa kuuluisi olla kaksi osaa
Malleissakin löytyy valinnanvaraa.Tulenjohtomies wrote: http://www.karkeeweb.com/patterns/1937/ ... other.html
Romumuurahainen
Onko se paljon jos merkinnät ovat tuollaiset.Kohtalaisen siisti pakki mutta hinta oli muistaakseni 40 E.
Minulla on jotenkin sellainen fiilis että tuota brittiarmeijan ylijäämätavaraa on kaupallisesti myyty suomessa jo niin pitkään (muistaakseni jo -70 -luvulta) että epäilen kippojen tulleen maahan ao. väyliä.
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
Eilen Imatran keräilypäivillä oli tarjolla pakki jossa leima Taloustavaroita-Helsinki sekä Sk.Y./31 ( vuosiluvun viimeisestä numerosta en ole satavarma ). Kohtalaisen siisti pakki mutta hinta oli muistaakseni 40 E.