Suunto
Re: Suunto
Jätän vastaamatta keskusteluun asiantuntemukseni puutten vuoksi, mutta kyllä meitä koulutettiin Nenosen oppien mukaan suuuntaamaan Tykistön/kranaatinheittimien tulta marssikompasssin avulla 60 astetta tekee 360 astetta eli täyden ympyrän.Askeisistä kuvista kävivät ilmi jopa piirumäärä, tuttuja tykistän miehille.
Tässä olis mun Suunto..tietäiskö juoku noista merkinnöistä mitään?

Tietääkö ketään tästä mun S-koha merkinnästä enemmän...minä vuonna ja niin edespäin.. 

- Ned Flanders
- kenr
Vastaan nyt jotakin kuin ei muista kuulu, ei nyt varmasti mitään uutta tule mutta..
Skoha:n eli Suojeluskuntain kaupan myymä kompassi, firma oli jo armon vuonna 1927 ja kompassia alettiin valmistaa vuonna 35.
Elippä ikä väliltä 35-45?
(Kaupparekisteriin suunto vasta 1936)
Sa-intillä tuo on käynyt visiitillä, jotenka voi olla koottu eri osista, Eli tuo nesteosa, suuntakehä, takakansi ja itse runko on monesti vaihtunut toiseen.
Noita nesteosia eli varsinaisia kompasseja on 3 erilaista.
"suuntakehiä" 5-6 eri versiota.
Runkoja ja takakansia 4 mallia.
Variaatioita on varmasti lisää mutta tähän menessä jo törmännyt noihin lukuihin. Ne kun vielä saisi jollekin aika janalle
Skoha:n eli Suojeluskuntain kaupan myymä kompassi, firma oli jo armon vuonna 1927 ja kompassia alettiin valmistaa vuonna 35.
Elippä ikä väliltä 35-45?

Sa-intillä tuo on käynyt visiitillä, jotenka voi olla koottu eri osista, Eli tuo nesteosa, suuntakehä, takakansi ja itse runko on monesti vaihtunut toiseen.
Variaatioita on varmasti lisää mutta tähän menessä jo törmännyt noihin lukuihin. Ne kun vielä saisi jollekin aika janalle

Kiitos paljon tiedostaNed Flanders wrote:Vastaan nyt jotakin kuin ei muista kuulu, ei nyt varmasti mitään uutta tule mutta..
Elippä ikä väliltä 35-45?(Kaupparekisteriin suunto vasta 1936)