Vapaussodan kenttäkeittoastioita.

Keskustelua suomalaisesta militariasta
Post Reply
Ned Flanders
kenr
kenr

Vapaussodan kenttäkeittoastioita.

Post by Ned Flanders »

Rumautanpa tälläisetkin, voisi tietty olla Venäläisessä ja Saksalaisessa militariassa..
Venäläisten rojuihin olen laittanut yleisesti käytettyjä malli vuosia, itse en ole ihan samoilla linjoilla kaikista ulkolaisten kanssa.
Mutta tämmöisiä on ainankin Suomessa valokuvissa näkynyt 1917-18.

Venäläinen 1909 (1910) ja niinkuin olikin jo toisaalla puhetta tästä on myös peltinen versio.
Image

Venäläinen 1909 pronssi? (Joissakin lähteissä ratsuväen) sivulla tuollainen pieni kaatonokka. Tähän kuuluisi irrallinen kansi.
Image

Venäläinen 1894 ratsuväen, (tätä nimikettä ja vuotta epäilen kovin)
Image

Venäläinen 1889 (joissakin lähteissä jopa 1845) Myöhemmin myös alumiinisena mallina joka 1899.
Image

Venäläinen kenttäpullo 1909 (1910)
Image

Venäläinen 1894 kenttäpullo. (ja ruotsalaisesta pullosta tehty muki mallia 1909 :D , kuuluisi enenmpi kuvaan 1909 pullon kanssa)
Image

Venäläinen kenttäpullo 1882, puinen. Ilman hihnoja.
Image

Venäläinen lasipullo. kertoman mukaan näitä olisi tehty 1915 vuodesta eteenpäin, ikää voisi koittaa arvailla muodon ja kuulemma lasin paksuudesta. Kuvassa oleva on samaa kokoa alumiinipullon 1909 kanssa.
Image

Saksalainen M/1893, tässä ei ollut kiinteää kahvaa vaan se kulki erillään.
Image

Saksalainen M1910 ja samanmallin muki.
Image

Saksalainen M1915 ja muki.
Image

Ja paljon jäi varmasti puuttumaan , heti tulee Ruotsalainen pakki mieleen ja varmasti kymmeniä mistä en ole edes kuullutkaan :cry:
Image

Rensseli-setä

reka65
kenr, vr4
kenr, vr4

Re: Vapaussodan kenttäkeittoastioita.

Post by reka65 »

Saksalainen M1915...nyt kylläjovituttaa edes ajatella.Tämän tyyliset pakit olen aina laskenut ruotsalaisiksi...voijumalauta mikä määrä tämän tyylistä pakkia olen myynyt muutamalla eurolla/kpl...nyt toivon niiden olevan ruotsalaisia enemmän kuin koskaan ennen.

Näin jälkiuteliaana...minkähän hintaisia nämä pakit ovat? :evil:

Post Reply

Return to “Suomalainen militaria”