Huomasin että Tsaarin aikaisia nappeja on kertynyt nurkkiin jos jonkinlaista.
Ja ylpeänä haluan tietysti niitä esitellä
Jalkaväki kupari.
Jalkaväki, messinki.
Laivasto.(merijalkaväki?)
Laivasto
Meripioneeri/laivasto pioneeri.
Krenatööri.
Tykistö (vanhempi)
Tykistö.
Laivaston sotilaskoulu.
Upseerin/Korkean virkamiehen, Suomalainen. (Huom.leijona.)
Blanco.
Tarkoitus olisi väsätä jonkinlainen taulu näistä. Jos muilta löytyy ylimääräisiä saa laittaa Yv:ä. Joskus kun saisi vielä nappien logoilla olevat vyösoljet samoihin kehyksiin
Nappeja
- Ned Flanders
- kenr
Nedikö sen huuto.netin potin viimeeksi huusikin. Tuli ainakin samanlaisia nappeja sisältänyttä satsia katseltua, mutta muija huomasi aikeeni ja sanoi että "Et kyllä juma****ta mitään nappeja rupea huutamaan...." -Normaalisti en noita valituksia kuuntele, mutta tässä on nyt kaikenlaista talon ja auton ostoa ollut, joten joutunut hieman omastakin puolesta huuteluja rajoittamaan.
Hieno potti kaikenkaikkiaan.
Noista napeista (<1917) tuli kiinnostuttua, kun metallinpaljastimella olen niitä joitakin kappaleita löytänyt. Tuntuvat muutenkin olevan kohtuullisen yleisiä löytöjä, tai melko moni etsimenheiluttaja niitä on ainakin ylös kaivanut. Ohessa kuva yhdestä parhaiten säilyneestä :
Noista napeista (<1917) tuli kiinnostuttua, kun metallinpaljastimella olen niitä joitakin kappaleita löytänyt. Tuntuvat muutenkin olevan kohtuullisen yleisiä löytöjä, tai melko moni etsimenheiluttaja niitä on ainakin ylös kaivanut. Ohessa kuva yhdestä parhaiten säilyneestä :
- Ned Flanders
- kenr
Kyllä, olen epätoivoisesti koittanut saada 12 samanlaista nappia kasaan.. Pientä morkkista kieltämättä oli huudon jälkeen mutta muuttui iloksi kun paketti tuli perille.Tuoma SS wrote:Nedikö sen huuto.netin potin viimeeksi huusikin. Tuli ainakin samanlaisia nappeja sisältänyttä satsia katseltua, mutta muija huomasi aikeeni ja sanoi että "Et kyllä juma****ta mitään nappeja rupea huutamaan...." -Normaalisti en noita valituksia kuuntele, mutta tässä on nyt kaikenlaista talon ja auton ostoa ollut, joten joutunut hieman omastakin puolesta huuteluja rajoittamaan.
Huomaatta eri versioita alkaa kertyä, ja tuossa huudossa niitä oli paljon.
No, taitaa "kokoelmassa" vasta olla puolet kasassa.
Noita krenatööri nappeja ei ole paljoa näkynyt, omani ja ainoa on kulunut melkein sileäksi. Tuo sinun on priima omaani verrattuna.
Sano vaimolle kiitokset
Ihan Suomesta, vanhojen purettujen talojen pihoista olen lähes kaikki yksilöni löytänyt. Se nyt täytyy sanoa että noita on noussut n.1kpl per 80-100 tuntia maastoa, joten jos pelkästään niitä lähtee hakemaan, niin voi käydä aika pitkäksi. Tosin tuo tuntimäärä sisältää paljon sellaisiakin paikkoja josta niitä tuskin löytää, esim. uimarantoja, jne...Spiess wrote:Mistäs noita haravalla löytää? Suomestako?