Neukkujen ylimääräiset lipastaskut
Neukkujen ylimääräiset lipastaskut
Eli,mitkä joukot käyttivät lisälipastaskuja TT33.ssa?Olen nähnyt myös Naganiin ylimääräisiä patruunataskuja.Oliko näiden käyttäjät jotenkin poikkeuksellisissa tehtävissä, vai olivatko ne vain joidenkin omaa varustelua?Tulee mieleen Lentäjät jne.joille moisia ehkä on voitu jakaa.
Re: Neukkujen ylimääräiset lipastaskut
Onko kukaan edes törmännyt moisiin ennen?
Olen törmännyt Tokarev-pistoolin 3:n lippaan lipastaskuun ja olen kuullut jonkun muunkin joskus törmänneen. Tosin tietoa ei ole ovatko taskut peräisin Neuvostoliitosta vai jostakin Itä-Blokin maasta. Jokatapauksessa ne ovat suomessa todella harvinaisia. Jos ne ovat N-liiton valmistetta niin valmistusajankohta täytyy olla joskus 30-luvun puolessa välissä ja silloinkin todella pieni sarja. Muuten niitä täytyisi Suomesta löytyä enemmän, koska pistooleita saatiin sotasaaliiksi melkoisia määriä. Nagantin irralliseen patruunataskuun en kyllä ole koskaan törmännyt.
Nagantin laivasto/lentäjä kotelossa ei ole patruunataskua vaan vyön läpi tulee 2 osainen varapatruunatasku ja josta kotelo riippuu hihnojen varassa.Kotelon voi irroitaa varapatruunataskuista. Olisiko tälläinen kyseessä?
Kunnia Sankareille.Suomalaisille.