Tuo malli kirjasta puuttuu ja hakkuunhan tuo käy näköjään kun hanska käteen.
Itsellä on kanssa tuollainen kannike. Käyttämäton ja muuten hienossa kunnossa paitsi kuivunut niin etttei uskalla taivutella

Tuokin selvisi, luulisin.JVA wrote: Sivulla näkyy myös tuo korvaava myöhempi kannike, mutta löytyykö tätä mallia?
Oulun nahkatehtaan tekemä, on mielestäni tehty hakkua varten.
Miinahakku tuli minulle uutena asiana. Ja että ko hakkua on käytetty myös meillä! Missään valokuvissa en muista törmänneeni ko esineeseen. Onkohan niin että miinahakku ei ole eksynyt mihinkään kuvaanNed Flanders wrote:Olikohan se nyt ihan vaan miinahakku nimikkeellä SA:n kirjoissa. Alkuperästä maasta en sano mitään. (luultavasti jäljet kuitenkin johtavat äiti venäjään joko Ko. kappaleen alkuperän tai sitten edes mallin takia, eli sanoin kuitenkin) Mutta siis ilm. spesiaali laite miinan kätkentään.
Briteillä oli käytössä samantyylinen mutta esim. itse hakkuosa eroaa selvästi.
Jos tuota mun hakkulapiota meinasit, niin ostin sen Hämeenlinnan reserviläisten kaupasta, missä on paljon ulkomaista ylijäämää, joten se ei välttämättä ole SA:lla ollutkaan. Leimaus saattais viitata DDR:ään, tikku-ukko vois olla hyvinkin joku paikallinen työnsankari.Ned Flanders wrote:Sodanjälkeinen Saksalainen? DDR/Länsi, ei muista kummalla oli tuo linkkupiikki![]()
Olisiko tullut PV:lle jonkin kaluston yhteydessä?