Minulle kulkeutui tuollainen 1932 tehty revolveri ja ajattelin kysellä ennen kuin lähden enemmin purkamaan, olisiko kellään ollut vastaavaa ongelmaa.
Revolveri laukeaa normaalisti kaksitoimisesti, kun vetää liipasimesta, mutta kun hanan vetää taakse ja vetää liipasimesta palautuu hana alas sytyttämättä patruunaa... kun taas liipasinta painaa hieman sivulle samalla kun laukaisee hanan ollessa takana, liikkuu hana normaalisti ja laukaisee patruunan...
- j o n i -
Nagant revolverin laukaisu
Nagant revolverin laukaisu
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Re: Nagant revolverin laukaisu
Juuri tuossa aseessa ei ongelmaa ole ollut mutta varsin tuttu muuten. Syynä lienee likaa, kulumaa tai pikku vaurio koneistossa. Kun purat ja puhdistat niin eiköhän ongelman syy löydy.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Palataampas tähän ongelmaan. Sanokaapa mikä tuon "lärpykän" mikä on hanassa akselin yläpuolella ja tuolla ruuvilla kiinni tuossa hanassa, fyysinen merkitys ? Kun ase ei laukea liipasimesta hanan ollessa vireessä, mutta kun vetää tuota lärpykkää akselia kohden ruuvimeisselillä toimii laukaisu liipasimesta ? Jos tuon ruuvin vetää ihan tiukalle ase menee totaalijumiin...
olipas se selkeästi selvitetty...
- greendevil
- sotvm1
Last edited by greendevil on Fri May 09, 2014 19:58, edited 1 time in total.
jep, ootkos tulos haminaan ?
- j o n i -
- j o n i -
-
- sotvm1
Vanhan opinahjoni tapaan:Rokka wrote:Palataampas tähän ongelmaan. Sanokaapa mikä tuon "lärpykän" mikä on hanassa akselin yläpuolella ja tuolla ruuvilla kiinni tuossa hanassa, fyysinen merkitys ? Kun ase ei laukea liipasimesta hanan ollessa vireessä, mutta kun vetää tuota lärpykkää akselia kohden ruuvimeisselillä toimii laukaisu liipasimesta ? Jos tuon ruuvin vetää ihan tiukalle ase menee totaalijumiin...
Liipaisimen etupuolelle ruuvilla kiinitetty vivun tehtävä on :
a) Varhaislaukaus varmistin
b) Estää aseen laukeamisen pudotessa
c) Mahdollistaa aseen kaksitoimisuuden
d) Säätää hanan liikkeen
e) Toimii virekynnyksenä
f) Ei mikään näistä
g ) Kerro mielipiteesi vivun toiminnasta
- Polarfuchs
- sotvm1
Ei sillä muutä merkitystä ole kuin tuo kaksitoimisuus. Kun sen jousi on kunnossa ja pitää sen "ulkona iskuvasarasta" saa liipasin siitä otteen kun vedetään liipasimesta. Minulla ei ainakaan vaikuttanut yksitoimiseen laukaisuun vaikka se oli lukittuna hanassa. Sen kuuluisi liikkua iskuriin kiinni kun päästät liipasimesta, jos se ei pääse alta pois jää liipasin jumiin eikä palaudu etuasentoon. Yhtä selkeä tämäkin yritys selvittää toimintaa...Rokka wrote:Palataampas tähän ongelmaan. Sanokaapa mikä tuon "lärpykän" mikä on hanassa akselin yläpuolella ja tuolla ruuvilla kiinni tuossa hanassa, fyysinen merkitys ? Kun ase ei laukea liipasimesta hanan ollessa vireessä, mutta kun vetää tuota lärpykkää akselia kohden ruuvimeisselillä toimii laukaisu liipasimesta ? Jos tuon ruuvin vetää ihan tiukalle ase menee totaalijumiin...
Last edited by Polarfuchs on Fri May 09, 2014 22:48, edited 1 time in total.
Där stridde en skara av trofasta män, till de yttersta skären trängda
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)
Joo, olen samaa mieltä, en minä näe siinä muuta mekaniikkaa, kuin tuo kaksitoimisuus. Mielestäni, se ei ole missään kiinni enää, kun hana on taka asennossa, ehkä se kuitenkin osuu johonkin, kun se estää laukeamisen, vaan toimii päin vastoin kuin kaksitoimisuus, eli vasara palaa myös takaisin eteen liipasimesta.
- j o n i -
- j o n i -