Color case-hardening
Re: Color case-hardening
Projekti etenee, tukki tehty, kehys kiillotettu, menee tällä viikolla peuralalle piiputukseen, kehyksestä tuli niin makean näköinen pelkästään kiillotettunakin, että tämä kirjokarkaisu nousi uudelleen mieleen, toinen vaihtoehto voisi olla niklaus, mutta, kyllä se tuntuu liian helpolta.
Kun ketään ei täältä suomesta löydy, kaivelin pariakin seppää englanninmaalta, miltä saisi värit kehykseen. Ennen kun alan niiden aikaa tuhlaaman kysymyksillä, osaisiko kukaan sanoa, mitenköhän kehyksen käyttö englannissa vaatii noin niinkuin paperi töinä?
- j o n i -
Kun ketään ei täältä suomesta löydy, kaivelin pariakin seppää englanninmaalta, miltä saisi värit kehykseen. Ennen kun alan niiden aikaa tuhlaaman kysymyksillä, osaisiko kukaan sanoa, mitenköhän kehyksen käyttö englannissa vaatii noin niinkuin paperi töinä?
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Re: Color case-hardening
Olisi mielenkiintoista kuulla mitä kautta meinaat aseen osan englantiin lähettää ? Tietääkseni sen enempää Posti kuin mikään muukaan kuljetusliike, kotimaista Matkahuoltoa lukuunottamatta, ei suostu kuljettamaan sen enempää aseen luvanvaraisia osia kuin aseitakaan....
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
Re: Color case-hardening
Eikös ne siellä Enlannissa nykyisin keskity lähinnä ilmaaseisiin... varmaan sepät ahtaalla kun ruuti luvat ymmärtääkseni melko tiukassa sielläpäin.
Re: Color case-hardening
Tietääkseni briteissä saa haulikkoon luvan vielä kohtuu helposti mutta ruutia polttavien luotiaseiden kanssa on sitten paaaaljon hankalampaa. Siksi ilma-aseilla tapahtuva metsästys on siellä kovasti yleistynyt.
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
Re: Color case-hardening
No sitähän minä kysyin !
No turhahan täältä on kysyä, jos ensimmäisenä heitto on "miten ajattelit sen hoitaa"...no selvittelen, kyllä joku näitä kuljettaa, jos ei muuta, niin lähden itse, tuleepa samalla matkusteltua... Kysymys oli eneminkin paperi sopasta, kysyn sitä tuosta paikalliselta asevastaavalta, hänenhän tehtävä se on selvittää, tai PoHa... Kyllä siellä mainostaa kuitenkin useampikin tekijä niiden värjäystä... No ni tää keskustelu ei hedelmää kantanut, joten se kannattaa lopettaa
- j o n i -
No turhahan täältä on kysyä, jos ensimmäisenä heitto on "miten ajattelit sen hoitaa"...no selvittelen, kyllä joku näitä kuljettaa, jos ei muuta, niin lähden itse, tuleepa samalla matkusteltua... Kysymys oli eneminkin paperi sopasta, kysyn sitä tuosta paikalliselta asevastaavalta, hänenhän tehtävä se on selvittää, tai PoHa... Kyllä siellä mainostaa kuitenkin useampikin tekijä niiden värjäystä... No ni tää keskustelu ei hedelmää kantanut, joten se kannattaa lopettaa
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Re: Color case-hardening
Käsittääkseni kysyit prosessin vaatimasta paperisodasta, et tavaran kuljettajasta.
Paperiasiat selviävät konsultoimalla ensin paikallisen lupaviranomaisen ja sen jälkeen luultavasti Poha:n kanssa ja sitten vielä tulevan työn suorittajan kanssa jonka kyllä pitää tietää millaisen luparuljanssin britit asiassa vaativat.
Mutta nämä kummatkaan luvat eivät auta tavaran kuljettamisen suhteen vaan sinun pitää löytää jokin yritys joka suostuu tavaran kuljettamaan. Aijemmin kesällä itselläni oli hieman vastaavanlainen ongelma jolloin tein kyselyn kaikista niistä kuljetusliikkeistä jotka suinkin tunsin eli Fedex, UPS jne. jne. Ja vastaus oli jokaisella sama ts. kategorinen EI.
Itse henkilökohtaisesti tavaran paikalle vieminen saattaa itseasiassa olla monellakin tavalla järkevä ratkaisu, varsinkin jos saat projektin toteuttajan kanssa sovittua sellaisen aikataulun että saat valmiit osat muutaman päivän sisällä takaisin.
Paperiasiat selviävät konsultoimalla ensin paikallisen lupaviranomaisen ja sen jälkeen luultavasti Poha:n kanssa ja sitten vielä tulevan työn suorittajan kanssa jonka kyllä pitää tietää millaisen luparuljanssin britit asiassa vaativat.
Mutta nämä kummatkaan luvat eivät auta tavaran kuljettamisen suhteen vaan sinun pitää löytää jokin yritys joka suostuu tavaran kuljettamaan. Aijemmin kesällä itselläni oli hieman vastaavanlainen ongelma jolloin tein kyselyn kaikista niistä kuljetusliikkeistä jotka suinkin tunsin eli Fedex, UPS jne. jne. Ja vastaus oli jokaisella sama ts. kategorinen EI.
Itse henkilökohtaisesti tavaran paikalle vieminen saattaa itseasiassa olla monellakin tavalla järkevä ratkaisu, varsinkin jos saat projektin toteuttajan kanssa sovittua sellaisen aikataulun että saat valmiit osat muutaman päivän sisällä takaisin.
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
Re: Color case-hardening
Anoppi voisi olla parempi viejä, aserekkuloiden kanssa ulkomaiden tulleissa seikkaillessa voi kovin helposti tulla sisäruokintaa
-
- sotvm1
- Posts: 710
- Joined: Fri Feb 26, 2010 8:13
Re: Color case-hardening
Minulla on aina mennyt tuon winsun lukonkehys herkästi punaiseksi. Ei kirjavaksi .markham wrote:Muistaakseni tietyntyyppistä teräslaatua sinistettäessä kuvan kaltaista muistuttava lopputulos syntyy (riippuen tietysti myös sinistysmenetelmästä) teräksen korkean nikkelipitoisuuden takia, esim. ryssän winsun lukonkehys...
-
- sotvm1
- Posts: 710
- Joined: Fri Feb 26, 2010 8:13
Re: Color case-hardening
Tuolta systeemillä olen omiani tehnyt....Lu21fer wrote:Tuotahan pitäis kokeilla tuota luujauho/ nahanpalahiiletystä käytännössä, on nimittäin senverran mielenkiintoinen aihe.
Joo se on kyllä totta että tuossakin työskennellään päästölämpötilojen yläpuolella vaikka Brownells:in Nitrebluing setin käyttöohjeessa on kyllä että suolat sulavat jo 135c lämpötilassa mutta värimuutoksia ei tapahdu vasta kuin 232c kieppeillä ja siinä on jo himpun verran liikaa jos päästölämpötila on jo esim.vaikka 175c ja 30min, tuskin kuitenkaan väri ehtii muuttua ennen kuin kappale on todellakin ainakin tuon rapiat 230c ja silloinhan päästyminen on jo alkanut.
http://www.brownells.com/userdocs/learn ... Bluing.pdf
Re: Color case-hardening
Tuossa lyhyessä videossa tuloksia yhden brittiläisen kaverin tee-se-itse -projektista:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... X7VEGJ7bAs
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... X7VEGJ7bAs
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
Re: Color case-hardening
Tuossa ote Karkaisijan Kirjasta vuodelta 1943...
- Attachments
-
- 0457_001.pdf
- (133.64 KiB) Downloaded 365 times
Si vis pacem, parabellum...