Uutta 28-30 pukkaa
Re: Uutta 28-30 pukkaa
Ei tullut kysyttyä millä menetelmällä sinistys tehtiin. Mitäs kaikkia tapoja onkaan?
Kiitokset mittaajille
Kiitokset mittaajille
Ammunta on ihmeellinen laji. Se vie mennessään.Paluuta ei ole
Melkein valmis:
Puhdistuspuikko ja perälevy puuttuvat, muuten valmis koeammuntaan. Painoa tuli 4440g ilman perälevyä. 28-30 on todella haastava pedattava jos mielii saada vapaastivärähtelevän piipun, toleranssit on todella pienet yläpuun ja yläsiderenkaan tienoilla. Mä kyllästyin lopulta peltilevyjen kanssa turaamiseen, parikymmentä irroituskertaa enkä silti saanut piippua liikkumaan ylöspäin vapaasti yhtäpaljon kuin muihin suuntiin. Saa kelvata ekaan koeammuntaan, tehdään massapetaus sitten myöhemmin. Jos se on sallittua
Puhdistuspuikko ja perälevy puuttuvat, muuten valmis koeammuntaan. Painoa tuli 4440g ilman perälevyä. 28-30 on todella haastava pedattava jos mielii saada vapaastivärähtelevän piipun, toleranssit on todella pienet yläpuun ja yläsiderenkaan tienoilla. Mä kyllästyin lopulta peltilevyjen kanssa turaamiseen, parikymmentä irroituskertaa enkä silti saanut piippua liikkumaan ylöspäin vapaasti yhtäpaljon kuin muihin suuntiin. Saa kelvata ekaan koeammuntaan, tehdään massapetaus sitten myöhemmin. Jos se on sallittua
Aika ihana.
Ilmeisesti sitten sulla ei ole tuossa sitä alumiiniholkkia jos vapaastivärähteleväksi meinasit?
Ilmeisesti sitten sulla ei ole tuossa sitä alumiiniholkkia jos vapaastivärähteleväksi meinasit?
Joo, sitä ei löytynyt ja jos se pitäisi vielä saada tonne puitten väliin sovitettua niin vielä ahtaammaksi menisi. Toki sellaisen sorvilla tekisi jos tarve vaatisi, ymmärtääkseni ekat 28-30:t oli kuitenkin ilman sitä, taisi tulla tuotantoon samoihin aikoihin kuin ruuvisäätöinen jyväkin?
aika monesta on holkki poistettu korjauksien yhteydessä
Laineissa Laatokan mahti,kenkään ei kahlita voi
Veljet sen rantoja vahti,konsa on koittava koi?
Veljet sen rantoja vahti,konsa on koittava koi?
Miulla on niitä pussillinen jos tarvetta ilmenee.
Mihin kohtaan tuo holkki kuuluu? Olisiko jollain peräti kuvamateriaalia joko holkista tai tuosta peltilätkillä tehtävästä shimmauksesta? Oma sekasikiö M39 ei sisältäny kotiutuessaan mitään petaukseen viittaavaakaan.
M39:siin ei kuulukaan tuota holkkia. Se oli 28-30:sen erikoisuus. Sijaitsee tuossa etusiderenkaan kohdalla.
En viitsi avata omaani että kuvia saisi noista peltilätkistä, sori.
En viitsi avata omaani että kuvia saisi noista peltilätkistä, sori.
Holkki tulee piipun ympärille, aivan tukin etupäähän. Holkin mitoitus on sellainen että sen pitäisi liukua 28-30:n kartiomaisen piipun päällä 2.5cm taaksepäin tukin etureunasta.
Mulla kehyksen petauslevyt on 0.6mm paksuja mustattuja n.10x15mm peltisuikaleita joissa pultinreikä, myös makasiinin petaamista varten on omat levynsä, ne on mulla messinkiä, paksuuksia on 0.8 millistä 1.4mm. Sain asesepältä joskus 5v sitten pussillisen. Kuvaa ei tähän hätään ole laittaa.
Mulla kehyksen petauslevyt on 0.6mm paksuja mustattuja n.10x15mm peltisuikaleita joissa pultinreikä, myös makasiinin petaamista varten on omat levynsä, ne on mulla messinkiä, paksuuksia on 0.8 millistä 1.4mm. Sain asesepältä joskus 5v sitten pussillisen. Kuvaa ei tähän hätään ole laittaa.
Tuon holkin sijainti kiinnosti akateemisessa mielessä. Sen toki tiesin, ettei kolmeysiin kuulu. Pahoitteluni epämääräisestä ilmaisusta. Sensijaan kaikkia Pystykorvamalleja lienee shimmailtu pelti- ja messinkilevyillä ja näiden sijoittelu kiinnostaisi edelleen. Nyt omani on pedattu ns. pahvipetauksella ja ikäänkuin mutu-tuntumalla, joten olisi mukava tietää oikeaoppinen tapa.
Minkälaisella luodilla,ruutilla ja latauksella meinaat aloittaa kokeilut vai aivanko tehdaslatauksilla suoraan aloitus.
Sisäänammuntaan varattu 30kpl PPU 12.3g HPBT kera 2.85g N135 ja samalla latingilla Lapuan 12g D46 40 kpl. Katotaan paljonko ehdin lauantaina tuolla ampua.
Talven aikana yritän etsiä D46:lle ja 155gr A-Maxille hyvät latingit, ruudin vaihtuessa varmaan N140:een.
Talven aikana yritän etsiä D46:lle ja 155gr A-Maxille hyvät latingit, ruudin vaihtuessa varmaan N140:een.
Etummaisen kiinnityspultin kohdalta, tukin ja lukonkehyksen rekyylivastimen väli. Sekä taemman kohdalta, tukin ja lukonkehyksen "Hännän" väli.kalju wrote: Sensijaan kaikkia Pystykorvamalleja lienee shimmailtu pelti- ja messinkilevyillä ja näiden sijoittelu kiinnostaisi edelleen.
Kiitos ja kumarrus wikke! Itse olin ajatellut, että tuenta tapahtuisi patruunapesän alapuolelta, sillä jotenkin muistin, ettei rekyylivastin saisi pohjata. Täyty teurastaa pari kaljatölkkiä ja koittaa, onko mitään näkyvää vaikutusta taululla aikaansaatavissa.