Onko tiedossa konstia poistaa öljy/muu kökkö tukista?
Öljy näyttäisi imeytyneen syvälle ja erottuu aika inhottavasti kun puuosat muutoin vaaleat ja hyvä kuntoiset.
Uuni lämmitys?
Tukki puhtaaksi?
- Ned Flanders
- kenr
Itse noita tapoja aikanaan kuuklettelin, suurin osa on kyllä valitettavasti unohtunut. Itse olen pari tukkia puhdistellut uuninpuhdistusaineella. En tiedä onko tapa hyvä, koska ei ole tullut vertailtua muilla tavoilla putsattuihin. Puhdistuaineella on vaan paha tapa muuttaa joitain kohtia hieman vihertäväksi. Tästä onneksi selvisin laadukkaalla hieman väriä sisältävällä Tarkka-tukkiöljyllä.
- Elämä on ihmisen parasta aikaa -
Tää on ollut minulle laiskana miehenä toimiva tapa. Astianpesukone.
Tosin olen uittanut vaan karbiini koon tukkeja. Sillä lähtee sitten kaikki ja pitää aloittaa tukin käsittely alusta hionnalla jne. Ei siis se hellävaraisin konsti koska sitten joutuu tekemään töitä päästäkseen takaisin orggis ulkonäköön. Eikä se astianpesukone siitä miksikään mene tai pilaa konetta.
Kerran yhtä mauserin tukkia puhalsin kuumailmapistoolilla (maalinpoistaja) Sitä pitää sitten tehdä ulkona koska juoksemaan rupeava rasva ja öljy käryttää + on jumalattoman kuumaa. Siitä tukista tirsusi valehtelematta melkeen desi jotain öljypihkaa. Ulkonäkö pysyi samana.
Tosin olen uittanut vaan karbiini koon tukkeja. Sillä lähtee sitten kaikki ja pitää aloittaa tukin käsittely alusta hionnalla jne. Ei siis se hellävaraisin konsti koska sitten joutuu tekemään töitä päästäkseen takaisin orggis ulkonäköön. Eikä se astianpesukone siitä miksikään mene tai pilaa konetta.
Kerran yhtä mauserin tukkia puhalsin kuumailmapistoolilla (maalinpoistaja) Sitä pitää sitten tehdä ulkona koska juoksemaan rupeava rasva ja öljy käryttää + on jumalattoman kuumaa. Siitä tukista tirsusi valehtelematta melkeen desi jotain öljypihkaa. Ulkonäkö pysyi samana.
- Ned Flanders
- kenr
- Ned Flanders
- kenr