Osaako ketään kertoa millä osoitteella löydän Tikkakosken vanhan ammustehtaan kun navigaattorin avulla ajattelin kesällä ajella katsastamaan lekendaarista kiinteistöä?
Eikös ne rakennukset ole vieläkin paikallaan? Jotakin pienteollisuutta niissä ilmeisesti on nykyään?
Tikkakosken ammustehdas
Re: Tikkakosken ammustehdas
Noniin.Siinähän ne.
- JackDaniel
- tstopp
Olenko ymmärtänyt väärin, vai onko yllämainittu tehdas ollut asetehdas ja ammustuotanto ollut Tunnelinmäen luolassa? Näin itse olen luullut, jos joku varmaa tietoa omaava selventäisi?
http://skylark.kuvat.fi/kuvat/Tikkakosken+luola+2010/ (kuvat ensimmäiset mitkä löytyi googlettamalla, ei omia)
http://skylark.kuvat.fi/kuvat/Tikkakosken+luola+2010/ (kuvat ensimmäiset mitkä löytyi googlettamalla, ei omia)
Last edited by JackDaniel on Wed Jun 06, 2012 21:34, edited 1 time in total.
Divide et Impera
- jckcollector
- sotvm4
JackDaniel wrote:Olenko ymmärtänyt väärin, vai onko yllämainittu tehdas ollut asetehdas ja ammustuotanto ollut Tunnelinmäen luolassa? Näin itse olen luullut, jos joku varmaa tietoa omaava selventäisi?
http://skylark.kuvat.fi/kuvat/Tikkakosken+luola+2010/
Niinhän tuo asia on. Ja jos meinaa tuon luolan vielä nähdä, niin nyt on kiire! Tontit on raivattu ko ympäristöstä ja varmana menee aukot lopullisesti umpeen ja pian. Alue on melko vaarallinen jyrkkine pudotuksineen ja kulkuaukkoineen varsinkin jälkikasvulle. En ole muutamaan kuukauteen käynyt aukoilla lenkillä, eli ovat saattaneet jo jotain luoda umpeen.
Pirua ja Ryssää vastaan!
Mielenkiintoisen näköinen luola.

Last edited by jiipee76 on Sat Jun 09, 2012 22:24, edited 1 time in total.
.
Sieltä voisi muutamat 20mm ammuskärjet löytyä piipparilla tai sitten ei.[/quote]
Todennäköisimmin ei,vettä on saapasvarren yli, ja on varmasti kylmää
Sieltä voisi muutamat 20mm ammuskärjet löytyä piipparilla tai sitten ei.[/quote]
Todennäköisimmin ei,vettä on saapasvarren yli, ja on varmasti kylmää

- jckcollector
- sotvm4

Itse olen käynyt ko paikalla kymmeniä kertoja ja nähnyt jokusen kuvankin sisältä, kun jotkut pöljät sinne tunkeutu joku vuosi sitten. Tyhjää täys, pimeetä ja juurikin vettä puolillaan. Huoneita tyhjillään, ei mitään koneita, irtoesineitä lattioiden kuivilla osilla tai seinillä saati paperidokumenttjä. Muistaakseni jopa lamput ja pistorasiatkin on purettu. Jotain ilmastointi- ja viemeäriputkia roikkuu puoliksi ruostuneina katoista.

Voi olla terveydelle hupaa, jos joku pakkomielteen saa ja tunkeutuu väkisten tuohon luolaan. Tuskin kovin terveellistä sisäilma tuommoisessa umpiossa on, lisäksi helvetillinen sortumavaara, räjäytettyjen betonien raudoitukset ja hylätty rautaromu pimeässä, veden peitossa olevat rakenteet 2-3 kerroksessa jne jne. Sen verran kookas rakennelma käsittääkseni on, että jos siellä itsensä teloo, niin jokunen hetki menee ennen kuin kaverit apua paikalle saa.
Kannatta miettiä kaksi kertaa, jos moista hulluutta on ajatellut

Pirua ja Ryssää vastaan!