Minkä tykin ammus tämä on?
Halkaisija 75mm rungon kohdalta ja 78mm ajorenkaan kohdalla.
Kranaatin pituus 220mm.
Tykin kranaatti mutta mikä?
Tykin kranaatti mutta mikä?
Last edited by jiipee76 on Sun Sep 15, 2013 0:28, edited 1 time in total.
Re: Tykin kranaatti mutta mikä?
Taitaa olla shrapnellin kuori... 

"Aseeton kansa on kelvoton!" J.V. Snellman
Pari kysymystä. Onko kuoressa mitään leimoja? Paljonko on halkaisija ohjauspaksunnoksen kohdalla? Paljonko on johtorenkaan leveys? Paljonko on sytytinaukon kierteiden halkaisija? Paljonko on sytyttimen laipan halkaisija?
Leimoja ei ole.Ohjausrenkaan halkaisija 78mm.Ohjausrenkaan leveys 10,5mm.Sytytinpään kierteiden halkaisija 62,5mm.Kuori on erittäin ohut.LV wrote:Pari kysymystä. Onko kuoressa mitään leimoja? Paljonko on halkaisija ohjauspaksunnoksen kohdalla? Paljonko on johtorenkaan leveys? Paljonko on sytytinaukon kierteiden halkaisija? Paljonko on sytyttimen laipan halkaisija?
Kenttätykistön Ampumatarvikkeet kirjaa kun katselee niin tästä taitaa puuttua sytytinpäästä kartio mikä näkyy melkein kaikissa vastaan kokoluokan ammuksissa olevan.
Kyllä tuo vahvasti näyttää shrapnellin kuorelta.
Kyllä melkein täytyy olla shrapnelli kuori kyseessä.On niin pellin ohuet kuoret kyseessä.Basa wrote:Kyllä tuo vahvasti näyttää shrapnellin kuorelta.
Minulla on näitä itseasiassa 2kpl,toinen yksilö on ammuttu.Se on punamönjä maalilla maalattu.
Last edited by jiipee76 on Sat Aug 18, 2012 8:55, edited 1 time in total.
Tässä kaikille muistin virkistämiseksi:
- Attachments
-
- Ammuskuoren ulkoiset osat.jpg
- (52.72 KiB) Downloaded 197 times
Eikö ole edes pohjassa (ulkopuolella) mitään leimoja?
Hyvä kuva LV:ltä, by the way.
Hyvä kuva LV:ltä, by the way.
Romumuurahainen
Ei ole minkäänlaisia leimoja.Näyttäisi olevan jonkun jälkeenpäin harmaaksi maalaamakin.Olisikohan joskus hiottu ruosteiden mukana leimat pois?Olof wrote:Eikö ole edes pohjassa (ulkopuolella) mitään leimoja?
Minulla olevassa lähes saman mallin ammutussa kranaatissa on leimat pohjassa.
Veikkaisin itse kranaatin kuuluvan 76 K sarjan tykkeihin.