minkä ammus???

Keskustelua ampumatarvikkeista
LV
kenrmaj
kenrmaj

Re: minkä ammus???

Post by LV »

HL/A wrote:Kaikki raketin mitat löytyvät kyllä jos joku niitä tarvitsee.
Minä voisin tarvita. Löytyykö joku hyvä manuaali?

HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by HL/A »

Minulla on varsin hyvä ( tyhjennetty ) raketti josta voin mitata tarvitsemasi mitat.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.

HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by HL/A »

Siis tällainen.
Attachments
Schreck.jpg
(19.42 KiB) Downloaded 215 times

LV
kenrmaj
kenrmaj

Post by LV »

Komea raketti. En tällä hetkellä tarvitse mittoja, mutta joku ko. aseen A-tarvikemanuaali olisi hyvä olla.

HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by HL/A »

En muista että olisin mitään erityistä ammusmanuaalia kauhulle nähnyt, myös aseen manuaalissa on varsin vähän itse ammuksesta. Syynä ehkä se ettei tälle ole kuin yhdenlaista A-tarviketta, siitä toki normaali ja arktinen versio.

rocky86
res vänr
res vänr

Post by rocky86 »

miten olet tyhjentäny eikö tämä ole ontelokranu.
elimahtuko tavarat syttyminen reijästä ulos ja saako dekoamisen tehä ite vai aseseppä tai muu.
ja tarvihteeko näille kranaateille sun muille deko todistuksia olis muutamat käsi kranun kuoretki jossakki pitäs koota mutta tohtiiko pitää esillä hyllyssä ilman deko todistusta?

markham
sotvm4
sotvm4

Post by markham »

Ensinnäkin noita EI ole järkevää ruveta itse tyhjentelemään, lähtee äkkiä henki, eikä kukaan vähänkään täysjärkinen toimivia nurkissaan säilytä ja tyhjien kuorien dekotodistuksiin en ole vielä ainakaan henk. koht. törmännyt... kuulemma jo rintamalla sotamuistoiksi sitä sun tätä tyhjentelivät tosin siellä oli henki muutenkin katkolla...
"Aseeton kansa on kelvoton!" J.V. Snellman

rocky86
res vänr
res vänr

Post by rocky86 »

mutta onko ketään kuka noita tyhjentää jos jostain jotenki hyvä kuntoisia sattuu saamaan.
joku nämä nykyään olemassa olevat kuoret on tyhjentänyt.

markham
sotvm4
sotvm4

Post by markham »

PV:n ammattilaiset korkeintaan, jos nekään, yleensä löydökset puretaan räjäyttämällä löytöpaikalla jos mahdollista ilman turhaa liikuttelua... Toisenkin rähinän aikana kranuja ruvettiin sodan vanhetessa täyttämään saksassakin vähän kaikella mikä pamahtaa kunhan saadaan tavaraa äkkiä ja paljon vihulaisen silmille. Tietyt räjähdysaineet voidaan purkaa tietyllä tavalla sopivin välinein sopivissa olosuhteissa, toiset taas räjähtävät vanhetesaan pienestäkin liikutuksesta, esim. pikriinihappo. Tietyt yhdisteet taas syttyvät saatuaan kosteutta, lisäksi mömmöt ovat myrkyllisiä eli homma on käytännössä venäläistä rulettia, saman asetyypin kranaatteja on voitu täyttää monellakin eri täytteellä. Terv. pioneerikoulutuksen saanut.
"Aseeton kansa on kelvoton!" J.V. Snellman

HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by HL/A »

Ihan ensiksi, minä en tyhjennä enkä edes koske räjähteitä sisältäviin A-tarvikkeisiin enkä suosittele sitä kenenkään toisenkaan tekevän. Tämä tuli valmiiksi tyhjennettynä Venäjältä joitakin vuosia sitten. Pintojen ehostuksen ja maalauksen olen tehnyt.

Post Reply

Return to “Patruunat, kranaatit ja muut ampumatarvikkeet”