![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Parhain tapa.
Parhain tapa.
Hävittää kiväärin patruunat joissa on nalli räjähtämättä.
"Mies miestä vastaan taistelussa voittaja on se, jolla on yksi patruuna enemmän lippaassaan."
Erwin Rommel
Erwin Rommel
Re: Parhain tapa.
Tiedä sitten mikä on paras,mutta ainahan ne nallit voi vaikka poksautella aseella.. (Oletus on tietysti että on ase johon patruunat sopii, ja jos niitä patruunoita ei ole ihan satoja...
)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Se onkelma on kun ei ole asetta enään, kun möin puis.
"Mies miestä vastaan taistelussa voittaja on se, jolla on yksi patruuna enemmän lippaassaan."
Erwin Rommel
Erwin Rommel
Haluatko säilyttää hylsyt?
Ellet, niin hautaa mokomat.
Ellet, niin hautaa mokomat.
- Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että luvallisten ja toisaalta luvattomien aseiden kohdalla pätevät täysin erilaiset lainsäädäntömuutokset ja erilaiset toimet, sanoo Holmlund.
Taidan heittää vain avotuleen. Olen tehnyt niin aikaisemminkin haulikon panoksilla.
Erwin Rommel
Erwin Rommel
Jokainen leikkii tavallaan !!!
Olen kuullut, mutta en ole käyttänyt... ainakin yksi tapa saada nallin räjähdemassa "tuhoutumaan" on upottaa hylsyt bensiiniin, se liuttaa massan pois ?
Olen kuullut, mutta en ole käyttänyt... ainakin yksi tapa saada nallin räjähdemassa "tuhoutumaan" on upottaa hylsyt bensiiniin, se liuttaa massan pois ?
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Olisit antannu/myynny ne paukut aseen mukana!
Omalataamia paukkuja en ainakaan minä myy kenellekkään, niin ei tarvi mennä leivättömän pöydän ääreen, jos jotain tapahtuu, enkä myöskään ampua toisen lataamia.
Tehaspanos on eri asia.
Purkuvasara käteen ja luodit talteen, vai onko niitä satamäärin. Nallitettu hylsy on helpompi tapaus.
Omalataamia paukkuja en ainakaan minä myy kenellekkään, niin ei tarvi mennä leivättömän pöydän ääreen, jos jotain tapahtuu, enkä myöskään ampua toisen lataamia.
Tehaspanos on eri asia.
Purkuvasara käteen ja luodit talteen, vai onko niitä satamäärin. Nallitettu hylsy on helpompi tapaus.
6.D; primus inter pares.
Purkaa patruunat, eli luoti irti hylsystä ja ruuti kannelliseen ei-lasiseen säilytysastiaan. Hylsyyn ohutta öljyä, esim suihkaus WD40:tä, jonka vaikutettua pari-kolme vuorokautta likistetään hohtimilla tms. astalolla hylsy suupuolelta ruttuun. Nyt patruunakomponentit voidaan uusiokäyttää esim. siten, että ruuti ravistellaan typpilannotteeksi kukkapenkiin ja luodit sekä hylsyt viedään Kuusakosken vastaanottopisteeseen, jossa ne kelpaavat lyijy- ja messinkiromuksi.
- Esa -
- Esa -
luodit ja ruuti on tallessa jäljellä on vain hylsy jossa on ehjä nalli. En ala mitään monimutkaista hommaa tekemään eli heitän avotuleen niinkuin ennenkin.
Erwin Rommel
Erwin Rommel
- Tulenjohtomies
- kenr
- Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
Tarkoitit varmaan nallin dekoamista ohuella öljyllä?EPa wrote:Hylsyyn ohutta öljyä, esim suihkaus WD40:tä, jonka vaikutettua pari-kolme vuorokautta likistetään hohtimilla
Kyllä
- Esa -
- Esa -