Kuvien lisäys?
Re: Kuvien lisäys?
For those about to rock ...
Vaikuttaa ihan hyvälle
Re:
Muiluta hyvä mies jostain vaikka Photoshop ja johan saat mieleisen kokosia kuvia ilman, että laatu romahtaa. Paintilla jos tallennat esim. jpg:nä, kuvasta tulee ikävän ryyninen. Bmp-formaatti vie taasen rutosti tilaa.76253r wrote: Eli paint:illa...
Pikku lisukkeena Photoshop tarjoaa myös hyvät plastiikkapalvelut.
NELJÄNTENÄTOISTA VIIDENTOISTA JÄLKEEN KOHDALLA JOHON JOENSUUN KAUPUNKI NÄKYY ODOTTAA ST CH KOKEESSA ENEMPIÄ OHJEITA ELLEI PIKAISTA PERUUTUSTA STOP
- Komendantti
- komendantti
Re: Re:
Que??CH wrote:- - Photoshop tarjoaa myös hyvät plastiikkapalvelut.
"Sotataidon huippu ei ole sadan voiton saavuttaminen sadassa taistelussa, vaan vihollisen kukistaminen ilman taistelua."
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu
Noo, vaikka väritasapainon ja kirkkauden & kontrastin säädöt, tasot ja leimasintyökalut. You name it.Komendantti wrote:Que??CH wrote:- - Photoshop tarjoaa myös hyvät plastiikkapalvelut.
Ainakaan minun pokkari ei manuaalisestikaan säädä esim. white balancea ihan nappiin, joten Photoshoppi hoitaa sävyt kohdilleen.
NELJÄNTENÄTOISTA VIIDENTOISTA JÄLKEEN KOHDALLA JOHON JOENSUUN KAUPUNKI NÄKYY ODOTTAA ST CH KOKEESSA ENEMPIÄ OHJEITA ELLEI PIKAISTA PERUUTUSTA STOP
- Komendantti
- komendantti
No joo, vai että "plastiikkapalvelut" - Nuo ovat tietty oikein tarpeellisia vaikkapa omien digikuvien perusmuokkaukseen. Perusominaisuudet löytyvät nykyään silti jopa Vistan omasta esikatselutoiminnostakin, tosin pelkistettynä.CH wrote:Noo, vaikka väritasapainon ja kirkkauden & kontrastin säädöt, tasot ja leimasintyökalut. You name it.Komendantti wrote:Que??CH wrote:- - Photoshop tarjoaa myös hyvät plastiikkapalvelut.
Hyvä kuvienkäsittelyohjelma on kuitenkin aina se paras.
"Sotataidon huippu ei ole sadan voiton saavuttaminen sadassa taistelussa, vaan vihollisen kukistaminen ilman taistelua."
– Sun Tzu
– Sun Tzu
PhotoShoppi maksaa versiosta riippuen 1000€ --> 3800€, opiskelijaversio n 500€. CS4 Kokeiluversio 30vrk ilmainen löytyy netistä. Halvimmillaan löytyy joku kevytversio kotikäyttöön noin satasella, mutta ei taida juuri Paintista kummeta.
Adoben ohjelmia ei kannata piraatteina asentaa, sillä uudemmissa on agentti, joka tunnistaa piraatin ja estää sen käytön - myös ohjelman poisto jumittuu ja joutuu formatoimaan kovon.
Corelin Paint Shop Pro on kai halvin kunnollinen ohjelma noin satasen hintaluokassa.
Gimp olis ilmanen, mutta en ole oppinut mokomaa käyttämään enkä siis suosittele sitä.
Adoben ohjelmia ei kannata piraatteina asentaa, sillä uudemmissa on agentti, joka tunnistaa piraatin ja estää sen käytön - myös ohjelman poisto jumittuu ja joutuu formatoimaan kovon.
Corelin Paint Shop Pro on kai halvin kunnollinen ohjelma noin satasen hintaluokassa.
Gimp olis ilmanen, mutta en ole oppinut mokomaa käyttämään enkä siis suosittele sitä.
- Wunderwaffen
- erikmest
Mä olen Gimpiin tyytyväinen ja voin sitä suositella. En ole mikään kuvankäsittely-expertti millään softalla, mutta kyllä tolla olen saanut tehtyä sen mitä olen halunnut. Kuten mainittua ohjelma on ilmainen ja vieläpä suomenkielinenkin. Oppaitakin tohon löytyy jos vaan jaksaa niitä lukea. Kuukkeli löytää softan ja oppaat.smokeball wrote:Gimp olis ilmanen, mutta en ole oppinut mokomaa käyttämään enkä siis suosittele sitä.
äly * voima = vakio
Enkös minä voi enään lisätä kuvia, koska tämmöönen teksti tuli: pahoitteluni mutta liitetiedostojen maksimi määrä on tullut vastaan?
"Mies miestä vastaan taistelussa voittaja on se, jolla on yksi patruuna enemmän lippaassaan."
Erwin Rommel
Erwin Rommel
No niinpä näyttää raja tulleen vastaan. Tutkitaan asiaa...
-
- kaartylik
Minkähän takia ainakin minun laittamat kuvat häviävät palstalta muutemassa viikossa ja tilalle on tullut vain pikku täppi jossa lukee kuva.
Siitä klikkaamalla ei tapahdu mitään.
Esimerkiksi Aijaa.com pitää kuvia palvelimellaan rajatun ajan. Aika pitenee, jos kuvia katsotaan usein. Tavallaan vanhentuneet kuvat heitetään roskiin viemästä tilaa.freedomfighter wrote:Minkähän takia ainakin minun laittamat kuvat häviävät palstalta muutemassa viikossa ja tilalle on tullut vain pikku täppi jossa lukee kuva.
Kokorajaa suurennettu. Nyt mahtuu taas muutama kuva lisää.
- Attachments
-
- testikuva.jpg
- (23.82 KiB) Downloaded 2812 times
- Elämä on ihmisen parasta aikaa -
Tyhmä kysymys johon en äkkiseltään löytänyt vastausta. Siirrän kuvat viestin liitetiedostoksi omalta koneeltani mutta aina toisen kuvan jälkeen tulee herjaus "voit lisätä enintään 2 liitetiedostoa". Enkö todella voi lisätä useampia ilman että ryhdyn opettelemaan jonkin kuvapalvelimen käyttöä johon minulla ei muuten ole tullut tarvetta
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.